Beantwoord

Hoe kan ik mijn N300A IP basisstation koppelen aan de KPN Box 12?

  • 21 June 2022
  • 8 reacties
  • 277 keer bekeken

Alhoewel ik al betaal voor vaste telefoon, krijg ik het Basisstation N300A IP niet gekoppeld aan KPN Box 12.

Ben nu op diverse manieren bezig geweest om de koppeling tot stand te brengen.

Wie, o wie, doet mij de ultieme oplossing toekomen?

icon

Beste antwoord door Vulpen 21 June 2022, 20:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Heb je in de Box 12 VOIP/SIP helemaal uitgezet? Anders claimt de box die functionaliteit en word je N300A IP niet meer bereikt

Dankjewel Vulpen,

 

Heb e.e.a. nagekeken en bij de instellingen van de instellingen bij de Gigaset N300A IP staan VOIP/SIP allebei helemaal uit.

Ga weer een poging wagen om het basisstation te koppelen aan de KPN Box 12.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @YuniSch 

 

Hoe probeer je hem te koppelen, via het telefoonsnoertje (RJ11 stekker) op de Phone poort of hang je hem in het netwerk aan een LAN poort via UTP (RJ45 stekker)?

Hallo GeSp,

Om het basisstation Gigaset N300A IP te koppelen aan de KPN Box 12, heb ik zowel de RJ11 stekker als de RJ45 stekker verbonden.

Reputatie 6
Badge +9

Dankjewel Vulpen,

 

Heb e.e.a. nagekeken en bij de instellingen van de instellingen bij de Gigaset N300A IP staan VOIP/SIP allebei helemaal uit.

Ga weer een poging wagen om het basisstation te koppelen aan de KPN Box 12.

 

Je moet in je BOX 12 Voip helemaal uitzetten (even een screenshot uit een oude handleiding omdat ik zelf geen Box12 gebruik) dus niet in je N300A.

 

Daarna kun je je N300A aan een lanpoort (RJ45) aansluiten als je VOIP wil gebruiken zonder Experiabox.

je N300A instellen kun je doen aan de hand van de hulp die @wjb al aan velen hier heeft gegeven met zo'n apparaat (bijvoorbeeld Gigaset N300A IP configureren lukt niet | KPN Community)

Beste mensen,

Na ruim een week noeste arbeid, ben ik er in geslaagd om de vaste telefoon te koppelen aan het basisstation. Jullie ook hartelijk dank voor de tips en de opmerkingen.

Deze sessie kan nu beëindigd worden.

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @YuniSch, mooi om te lezen dat het is gelukt. Zou je nog een toelichting willen geven op welke wijze het je nu alsnog is gelukt? 

Nadat het basisstation van Gigaset N300A IP is gekoppeld aan de KPN Box 12, kun je het volgende doen:

Gebruik de aansluiting op het KPN modem met waar ‘phone’ bij staat, het snoertje met het kleinste stekkertje dat meegeleverd is. Dit snoertje steekt je aan de andere kant in het basisstation, de N300A IP. De netwerkkabel die meegeleverd is kun je gebruiken. Mocht het niet meteen lukken, dan kun je de netwerkkabel toch maar verwijderen. Vervolgens moet de handset aan het basisstation gekoppeld worden. In de handset ga je naar de instellingen > aanmelden > handset aanmelden. Als er om een pin wordt gevraagd is dit 0000. Op het basisstation druk je zo’n 5-8 seconden op de grijze knop.

Succes.