Beantwoord

Hoe krijg ik iemand aan de lijn om onze storing op te lossen

  • 4 November 2019
  • 5 reacties
  • 220 keer bekeken

Onze vaste telefoon functioneert vrijwel niet meer. Als iemand ons probeert te bellen gaat de telefoon soms één keer over, zonder dat er een contact tot stand komt. In andere gevallen gaat de telefoon eindeloos over, zonder dat er gesprek tot stand kan komen. 

Storing oplossen via internet werkt niet. Alle opties al geprobeerd, maar het ontstaat steeds weer opnieuw. Het telefoonnummer van de klantenservice bellen werkt ook niet, want je krijgt nooit iemand aan de lijn. Wel een eindeloos keuzemenu waarin de zelfde stappen doorlopen worden als op internet aangegeven staan. Het eindigt er mee dat de verbinding ‘automatisch wordt gereset’, dat kan dan 10 minuten duren maar voor die tijd wordt de verbinding al verbroken. Daarna is het hooguit voor korte tijd opgelost.

Op deze manier heeft een vaste lijn helemaal geen zin. Ik heb ook geen idee wat voor telefoontjes we hierdoor allemaal hebben gemist. Wij zijn erg ontevreden over de KPN. Zullen we de vaste lijn maar opdoeken, of de hele KPN?

In het verleden is er al een paar keer een nieuwe Experiabox opgestuurd, maar het is zeer de vraag of dat helpt. Zo niet, dan is dat alleen maar materiaalverspilling. Overigens komen alle signalen binnen via een paar koperdraadjes uit 1920 die maar een paar mm uit de muur steken. Om die reden heb ik de eerste Experiabox ooit door een monteur van KPN laten installeren. Wellicht is het probleem opgelost als er een nieuwe hoofdaansluiting gemaakt wordt.

 

 

icon

Beste antwoord door BartAbc 15 November 2019, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me voorstellen dat je hier wel flauw van bent, Bart! Goed dat je dit hier komt melden. Vul alsjeblieft je profiel in, dan pak ik dit met je op.

Inmiddels is het via een sluiproute gelukt om een medewerker telefonisch te spreken. De Experiabox is verschillende keren opnieuw opgestart en we hebben ook verschillende poorten geprobeerd. Maar het probleem is niet opgelost. Enige wat volgens de medewerker overbleef is dat het aan onze vaste telefoon kan liggen. Die is nog maar enkele jaren oud, maar wie weet. We kunnen een poging doen met een geleend toestel.

Overigens is het wel erg moeilijk om iemand van KPN te pakken te krijgen. Ik had ergens ontdekt dat je kunt chatten, maar de sessie werd verbroken omdat ik een tijdje niet gereageerd had. Dat was omdat de medewerker informatie aan het zoeken was. Daarna kon ik op de site niet meer terug vinden hoe ik in die sessie terecht was gekomen, want dat zit ook goed verstopt op de site van KPN.

Ook via het telefoonnummer wat met enige moeite te vinden is, is het moeilijk om iemand te spreken te krijgen. Als je voor ‘vaste telefonie’ kiest leidt het tot niets. Alleen met ‘keuze 0, overige vragen’ kregen we iemand te pakken.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat je uiteindelijk iemand te spreken hebt gekregen, Bart. Ik heb hier ook nog even gekeken naar je verbinding en de telefooninstellingen en ik ben het eens met de collega dat het aan onze kant allemaal in orde is. Dan is het vervolgens zaak om je eigen toestel uit te sluiten. Testen met een leentoestel is dan het meest ideaal. Mocht het probleem zich ook blijven voordoen met een leentoestel, geef het dan hier aan. Graag samen met welke merk en type telefoontoestellen je dan hebt geprobeerd. Dan pak ik dit verder met je op.

Een leentoestel was niet de oplossing.

Uiteindelijk hebben we het met een andere kabel geprobeerd, en dat hielp wel. De vaste kabel loopt door de kruipruimte, daar hebben wij geen zicht op. Waarschijnlijk is hij door muizen aangevreten.

Opdat dit een onverwachte oorzaak was, en omdat we niet goed oorzaken van de KPN uit konden sluiten (wankele hoofdaansluiting, werking Experiabox) en de werking van het toestel zelf heeft het lang geduurd voordat deze verklaring in beeld kwam. Met de zelfhulpstappen op internet kwamen we niet verder, en hetzelfde gebeurt met de standaardhulp via het telefoonnummer van KPN. Alleen door te kiezen voor ‘overige vragen’ kregen we daadwerkelijk iemand aan de lijn.

Reputatie 7
Badge +30

Kabelbeschadiging, goed dat je daar achter bent gekomen, Bart! Fijn dat het dan nu met een nieuwe kabel weer is opgelost. 

 

Wat betreft het telefoonsysteem, die is erg gericht op mensen helpen zichzelf te helpen. We zien dat veel problemen met de standaardstappen op te lossen zijn. Als dat dan niet zo is, dan is aan de lijn blijven of kiezen voor overige vragen over het algemeen voldoende om inderdaad iemand te spreken te krijgen. Maar da's in de situatie zoals die zich voordeed niet ideaal.