Beantwoord

hoge kosten nav beeindiging contract

• 24 juni 2013
  • 4 reacties
  • 5977 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Afgelopen week ben ik onaangenaam verrast met een afrekening waarin maar liefst 277,55 euro aan kosten worden berekend ivm een opzegtermijn.

Omdat ik zakelijk internet en telefonie bij verschillende providers had lopen, en dit dus niet handig vond, heb ik mijn huidige abonnement bij kpn via ziggo opgezegd. Tot mijn grote verbazing word ik nu ineens geconfronteerd met absurd hoge kosten.

Mijn telefonie abonnement bij KPN loopt al vele jaren (vanaf 1996) en nu krijg ik als dank, na vele jaren trouw klant te zijn geweest, nog een fikse boete achterop. Dit is werkelijk schandalig...je abonnement worden tussentijds, zonder opdracht, door KPN gewijzigd c.q. aangepast omdat dit beter bij je belgedrag zou passen, en nu wordt er een opzegtermijn van 1 jaar in rekening gebracht.

Ik hoop toch echt, zoals gezegd na vele jaren trouw klant te zijn geweest, dat KPN hier iets coulanter mee omgaat, en iets aan deze boete doet.

M. Nouws

icon

Beste antwoord door JB__ 25 juni 2013, 10:37

Beste M. Nouws,

Ik heb je klacht doorgezet via het formulier in de link eerder gepost. Je ontvangt hiervan een bevestiging per email waarin ook vermeld wordt hoe lang het gaat duren.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Bekijk origineel

4 reacties

Ook ik heb vanmorgen te horen gekregen dat wanneer ik mijn abonnement wil opzeggen (i.v.m. bedrijfsbeëindiging) ik de looptijd van een heel jaar in acht moet nemen. Dit betekent dat we dan als boete tot 4-4-2014 moeten betalen. Dat zal zo'n  € 425,- zijn...Wie kan ons helpen??

E. Spelt

Reputatie 6
Badge +2
Ik dacht altijd dat de opzegtermijn 3 maanden was bij KPN zakelijk?

Reputatie 4
Badge +6
Hallo M. Nouws,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je niet blij bent met de afkoopsom die je ontvnagen hebt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je onbewust naar een ander abonnement bent gezet. Mijn excuses hiervoor.

Mijn advies is om voor dit probleem een klacht aan te maken. Deze klacht kun je zelf digitaal versturen via onderstaande pagina:
http://www.kpn.com/zakelijk/Klacht-formulier.htm

Het is ook mogelijk dat ik intern de klacht voor je doorzet. Uiteindelijk betreft het dezelfde afdeling die deze in behandeling neemt en heeft het ook dezelfde verwerkingstijd. Indien je dit laatste liever hebt, zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin de volgende informatie:

- Wil je graag telefonisch of per e-mail door ons worden benaderd;

- Klantnummer en debiteurennummer van betreffende factuur waarop de kosten zijn berekend;
- Postcode en huisnummer, Telefoonnummer & E-mailadres.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reputatie 4
Badge +6
Beste M. Nouws,

Ik heb je klacht doorgezet via het formulier in de link eerder gepost. Je ontvangt hiervan een bevestiging per email waarin ook vermeld wordt hoe lang het gaat duren.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reageer