Beantwoord

Hoge rekening na bellen 1888

  • 8 February 2021
  • 11 reacties
  • 586 keer bekeken

bij deze dien ik een klacht over mijn torenhoge telefoonrekening : ***

Ik mben reeds jaren lid van de kpn , mar ben geschrokken van de torenhog rekening van 

Januari en Februari 2021 . Ik diverse keren 1888 moeten bellen a raison van ca. 20 euro 

IK zou het zeer op prijs stellen als ik meen tegemoekoming in de vorm van creditnota te 

ontvangen . In afwachting van Uw antwoord teken ik met vriendelijke groet 

Hoogachtend :

***

HET LIEFST SCHRIFTELIJK 

BIJ VOORBAAT DANK 

 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart_ 12 February 2021, 13:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Helaas zal dat niet gebeuren, je hebt zélf gebeld met een nummer informatiedienst

Zie Printscreen, afkomstig van hun website. 

 

Je zou er goed aan doen je persoonlijke gegevens uit je bericht te verwijderen, op een openbaar forum is alles voor iedereen zichtbaar.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Piet Jansen Natuurlijk zijn dit soort zaken zonde van het geld. Maar 1888 is een dienst, die zoals Jeroen hierboven aangeeft, duidelijk kenbaar maakt dat er extra kosten voor het gebruik in rekening worden gebracht. Ik kan er helaas niets anders van maken.

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet waar u naartoe gebeld heeft. Maar KPN kun je bereiken op 0800 0402. Dat nummer is gratis.

Informatie uit openbare bronnen :


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=1888&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=1888&nrnummertm=1888&nrbestemming=toegang%20tot%20gratis%20of%20betaalde%20abonnee-informatiediensten

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=Voice%20Data%20Bridge%20Holding%20B.V.&start=0&site=kvk2014

 

Zie ook dit onderwerp :

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/servicenummers-dienst-1884-444106?postid=1240949#post1240949

Triest dat bij een verkeerd gekozen deze "dienst" aangeboden wordt via je vaste of mobiele lijn. 1 euro per minuut! Oplichters. Valt de KPN ineens samen met die zogenaamde beldiensten als klantenservice.nl? 1840nl? Waar je ook een euro betaald omdat ze je zogenaamd graag willen helpen? Ja, van je geld af! Ook triest hoe dit soort diensten op Google bovenaan verschijnen bij een zoekopdracht als "bellen". Dus Google werkt er ook aan mee. 

En waar is dan de overheid voor bescherming van de burger tegen dit soort wanpraktijken? Ook stichting Ombudsman? De dienst AFM? Niemand hoor je daar over. 

Badge +19

Het is verstandig om nooit via dat soort nummers te bellen. Dit zijn belbedrijven die behoorlijke prijzen berekenen maar het staat wel duidelijk vermeld. Het zal u vast geen tweede keer overkomen.

Mss een stomme / gekke vraag, maar waarom heeft KPN zelf geen nummer om nummers op te vragen? Vroegah was dat dacht ik 008

Reputatie 7
Badge +24

En waar is dan de overheid voor bescherming van de burger tegen dit soort wanpraktijken? Ook stichting Ombudsman? De dienst AFM? Niemand hoor je daar over. 

Het is gewoon een legaal bedrijf. Wat hun doen, dat mag gewoon. Dus nee, je zult de AFM of Ombudsman er niet over horen.

Reputatie 7
Badge +24

Ook triest hoe dit soort diensten op Google bovenaan verschijnen bij een zoekopdracht als "bellen". Dus Google werkt er ook aan mee. 

Google verdient er zelfs geld aan. Want die belbedrijven betalen aan Google om daar boven aan te staan.

Mijn ouders hadden ze ook te pakken…. waren ook in de veronderstelling dat na doorverbinden…. normaal tarief geldt…. Helaas was ik niet aanwezig...anders had ik in kunnen grijpen.. nummer opschrijven en meteen ophangen. De taxi-meter ! loopt gewoon door.

'Online wordt het vermeld' zoals hier in de comments wordt aangegeven…. Maar oudere mensen kijken over het algemeen genomen... niet op het internet naar voorwaarden...Als dit zo was zouden het gezochte telefoonnummer wel online opzoeken !!!

 

Volgens mij is de callcenter-of agent…. verplicht om te vermelden tijdens het gesprek dat na doorverbinden het tarief doorloopt….. In het verleden heb ik ook  zo'n nummer weleens gebeld.. en toen was het verplicht om aan de klant te vragen of ze doorverbonden wilden worden of dat ze het opgevraagde nummer wilde noteren…. (met de optie om zelf te bellen….) En volgens mij hoort het ook zo!!!! volgens de wet ! (dit ga ik eens uitzoeken)  Bij door verbinden… (omdat het een betaaldienst is) is men verplicht tijdens het telefonisch onderhoud ! de klant er op te attenderen dat de 'bel-taxi-meter' gewoon doorloopt…

Tegen mijn ouders werd enkel gezegd 'ik verbind u door……!!!!' en zo hoort dat volgens mij niet te gaan!!!

En het ergste van dit alles…. Mijn ouders wilden iemand van de KPN-klantenservice spreken

(omg !….kpn heeft een gratis nummer) ze zijn klant bij KPN……...Kortom zijn nu 41 eurie kwijt….

Omdat zo'n muts hun gewoon heeft doorverbonden...zonder hun ergens op te attenderen….. of bijv. owwwww maar kpn heeft een gratis klantenservice nummer mevrouw… neeeeeee gewoon doorverbinden… stelletjes aasgieren…

 

Heb voor mijn ouders nu maar een briefje bij de telefoon gelegd…..met de gratis service nummers….