Vraag

Homevox 1-4s codes om oproepsignalering weer aan te zetten

  • 3 July 2019
  • 15 reacties
  • 464 keer bekeken

Hoe kan ik de oproepsignalering weer aanzetten op mijn Homevox 1-4s?
Deze had ik ooit uitgezet op poort 3.
Ik kan de codes niet meer vinden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hele goede vraag, Mark!

Ik heb even voor je gekeken en we hebben daar zelf ook geen handleiding meer van. Wel zie ik hier de handleiding voor de 1-4E. Met daarin op pagina 124 de codes. Wellicht dat deze ook voor de 1-4S werken. Mochten die niet werken, hier is de handleiding voor de 1-3 en 1-5, misschien dat die dan werken.
Hoi Erik,
Nee helaas zijn de codes voor de 1-4s anders. De codes van de 1-3 / 1-5 en 1-4e had ik al geprobeerd.
Ik zou gewoon voor huis gebruik best wel willen overstappen naar een nieuwe centrale maar die zijn ook nergens meer te verkrijgen lijkt het wel.
Reputatie 7
Is er een specifieke reden om nog zo'n behoorlijk gedateerde Homevox te blijven gebruiken?
Waarom kies je niet voor een DECT telefoon met één of meerdere handsets?
Zelf gebruik ik een Siemens Gigaset SL910.
Hoi WJB

Ik gebruik liever dit soort systemen bedraad. Ook mijn huisalarm is een bedraad systeem.
En ik heb overal in huis LAN bekabeling, dus elke kamer heeft een Telefoon en PC aansluiting.

Op 1 van de poorten van de homevox heb ik wel een DECT telefoonset aangesloten. Dat is meer voor de gemakzucht. Maar als ik de kinderen wil bellen dat ze naar beneden moeten komen voor het eten, weet ik zeker dat ze de vaste telefoon oppakken als het in hun kamer rinkelt.
Dat ding is gruwelijk antiek, zeker 20 jaar oud. 'K vraag me zelfs af of ie wel nummerweergave ondersteunt. Waarom de kinderen niet met een DECT handset om zouden kunnen gaan ontgaat me. Of hebben ze ook nog een bedrade (...) mobiel? 😁

Draadhuiscentrales zijn er niet meer en zeker niet nieuw. Dat segment is volledig overgenomen door DECT. Ook daarmee kun je intern bellen.

Wat de codes betreft: ik heb e.e.a. gevonden. Hopelijk heb je er wat aan.
https://nl.hobby.elektronica.narkive.com/mGnfsSIJ/gebruiksaanwijzing-programmeerhandleiding-homevox-1-4e-1-4s (iets scrollen! 😉 )
Reputatie 7
Badge +30
Is het met die handleiding die Peter linkt nog gelukt, Mark?
Hoi, nee helaas is het nog steeds niet gelukt.
In de handleiding van Peter staat:
Buitenlijn oproepsignalering (per toestel):
Inschakelen: 86000
Uitschakelen: 86100

Maar vraag me af of er nog een sterretje of hekje toegepast moet worden
Alleen de code 86000 intoetsen hoor je meteen al na de 86 een bezettoon
Het is iets met ...

99 [pincode] {één v.d. codes uit m'n link} ofzo.

De handleiding van de 1-4E zegt dat programmeren alleen v.a. toestel 1 kan. Dan zou je ook nog moeten aangeven welk toestel het betreft.

Heb je trouwens hier al op de button (Openen) geklikt bij Start downloaden (voor de gebruikershandleiding?
https://nl.hobby.elektronica.narkive.com/mGnfsSIJ/gebruiksaanwijzing-programmeerhandleiding-homevox-1-4e-1-4s

Ik heb zelf deze apparaten en de ISDN centrales zo ingewikkeld gevonden dat ik daarvoor bij de mensen thuis aangaf daar geen service op te verlenen.
Waarom koop je geen DECT setje? Die Homevox is meer dan 20 jaar oud en ondersteunt óók geen nummerweergave.
Hoi Peter,

Ik kan geen button vinden op de pagina die je hebt gestuurd helaas.

Ik heb geen nummerweergave nodig op de vaste 1 omdat er maar 1 persoon daarop belt. Dus als die lijn overgaat dan weten we voor 99% zeker wie het is.

Ik heb al een DECT set op een van de poorten aangesloten. Maar het nadeel daarvan is dat soms alle toestellen bij elkaar liggen. Dus als je dan naar de 2e etage wilt bellen is het voor mij beter om gewoon een klassieke vaste toestel op elke kamer te hebben.
Ik heb zelf ook nog zoiets liggen, op een plank met de bekende telefoon stopcontacten er bij.
Gemaakt voor de kinderen om mee te spelenooit en ook uitgeleend aan de toneelvereniging.

En ik heb hier dects telefoons EN een paar aan een draad, die doen het altijd, gaan niet leeg en zijn nooit misplaatst (kwijt).
Dus, het een sluit het ander niet uit.
Zo gaat dat (wel vaker @PeterG)

Mark : je zou eens kunnen informeren op circuitsonline.net
Tja, niet met die dects op sjouw gaan natuurlijk. En zeker niet de trap op en af. Dan kan je beter even doorverbinden en gesprek op de "beneden"set voortzetten. Deden wij altijd zo.
Regel was: de handset altijd op zijn etage laten.

Wat gek!
Zie je niet bijna helemaal bovenaan knotsgroot

Download PDF (gratis) met daarnaast de button Openen. (hier ook maar even van de link voorzien, dan lukt het hopelijk wel. En hopelijk is dat wel de juiste handleiding.)
Ah, mogelijk heb je een add-blocker. Die link staat er in advertentievorm namelijk.
Peter, ter info, je verwijst naar een nieuwsgroep, althans de www index daar van, daar hadden we het al eerder over :
https://forum.kpn.com/internet-9/probleem-met-nieuwsserver-434072#post507563
De pdf kan ik (ook) niet vinden, voor de gelegenheid alles in mijn browser uitgezet, wat een kermis krijg je dan zeg, maar ik zie het niet.
Zo te zien gaat het niet lukken met de homevox 1-4s
Misschien dan toch maar eentje uit China bestellen die ook nog eens nummerweergave heeft. Zie dat het incl verzending 50 Euro kost.
Vanwaar deze plotselinge omslag ?
Mark : je zou eens kunnen informeren op circuitsonline.net
Heb je daar gekeken, vele berichten over deze centrale.

Ik zag een pdf met veeeele code's er in . . . .

En anders is er een site die begint met een m en eindigt op arktplaats 🙂