Vraag

Homevox 2-6e aansluiten op experiabox

  • 4 May 2019
  • 8 reacties
  • 324 keer bekeken

Ik heb nog een goed werkende telefooncentrale type Homevox 2-6e. Als ik hem aansluit op tel 1 van de Experia box werkt de buitenlijn niet. De binnenlijnen werken wel. Wat doe ik fout? Kan iemand mij helpen?

8 reacties

Hallo @Han B , heb je het snoer tussen TEL1 van de modem wel aangesloten op aN1b van de Homevox?
Die centrale heeft (de mogelijkheid voor) 2 buitenlijnen. Zorg ervoor dat je op de Homevox de lijn kiest die is aangesloten op de Experiabox.

Ik neem aan dat je phone 1 v.d. Experia even geprobeerd hebt door er direct een toestel op aan te sluiten?
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik heb inderdaad de modem via tel 1 aangesloten op de aN1b. Ook heb ik een tel. toestel direct op tel 1 aangesloten. Dat werkte wel.
Hoe kies ik op de Homevox de lijn die op de modem is aangesloten?
Han
Hallo @Han B , door 'm dus op aN1b aan te sluiten, zie verder de handleiding van de Homevox voor de overige instellingen.
De centrale kun je ws instellen op eerst binnenlijn of buitenlijn, net wat je wilt cq het meest gebruikt.
Maar hoe dan ook zal een binnenkomende oproep (van buiten, via de experia box) altijd de aangesloten telefoon(s) doen rinkelen.
Ondanks jullie suggesties heb ik nog steeds geen verbinding met de buitenwereld. Heb zitten knoeien met toewijzen buitenlijnen aan toestellen e.d., maar krijg nog steeds geen kiestoon bij het intoetsen van de nul.
Hebben jullie nog een gouden tip voor een amateur-centralist?
Han
Iets moderners?

Een dect is feitelijk ook een huiscentrale. Er kunnen 4 handsets op aangemeld worden.
Feitelijk 1-4. De handsets kunnen onderling bellen en gesprekken kunnen doorverbonden.

Met die Homevox heb je ook geen nummerweergave.

Ik zit even de gebruiksaanwijzing wat door te nemen, maar wat is dat ding complex zeg!

Lijkt wel ISDN; bijna zelfde soort instellingen.

Eén dingetje: heb je wel al geprogrammeerd welk toestel welke buitenlijn krijgt na het kiezen van een 0. Als je dat niet doet gebeurt er inderdaad ... niets. (v.a. pag. 150)
Die moet je dus allemaal buitenlijn 1 toewijzen natuurlijk.

Ook moet je toewijzen welke toestellen overgaan als er, in dit geval op lijn 1 (aN1b), gebeld wordt. Wederom: doe je dat niet: stilte.

Je dient per toestelnummer (11 t/m 18) dit toe te wijzen.

Neem het me verder niet kwalijk, maar hier ga ik niet te veel (=geen) tijd in steken. Te eenmalig. Te veel tijd. Te antiek (ca. 20 jaar oud). En dus niet leerzaam voor toekomstige support.
Komt de oproep van een buitenlijn (dus ook niet) binnen ?
In de gebruiksaanwijzing (bericht van Peter) zie ik op p138 : "basisinstelling".

Reageer