Beantwoord

Huistelefoon werkt niet en inlogggen op KPN Box 12 lukt niet

  • 9 May 2021
  • 12 reacties
  • 650 keer bekeken

Zoiets is het bij mij misschien ook wel… tot vier keer aan toe geprobeerd in te loggen op dat modem, op het laatst met zaklamp en vergrootglas erbij, ging de laatste keer zeker weten goed. Er zit onder andere een ~ in het wachtwoord. Misschien gaat het daarop wel mis. Hoe dat zit met die QR-codes, daar heb ik geen idee van. Maandag maar even 0800-0402 bellen… desnoods zal de monteur die het zojuist allemaal geïnstalleerd heeft, even terug moeten komen. De REDEN dat ik in wilde loggen op het modem: mijn telefoon, die er ook aan hangt, werkt niet. Kiestoon is er (DAAROM dacht ik dat het allemaal werkte) maar als ik iemand bel, is die altijd in gesprek en belt iemand mij, dan gaat de telefoon helemaal niet over….

 

*Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 May 2021, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @325addict , je hebt dus problemen met de vaste telefoon.

Brand het lampje Phone op de voorzijde ? Heb je de telefoon aangesloten op Phone 1 of 2 ?
Probeer beide aansluitingen. Meestal moet je Phone1 hebben maar soms is Phone2 de juiste.

Reputatie 7
Badge +21

Het Admin password is door de ontwerpers onnodig complex gemaakt en bestaat uit 10 karakters. Er zitten soms heel lastige leestekens in zoals ‘ ^ ( ) } ]. Je moet dus heel goed kijken wat er staat.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

Hallo @325addict , je hebt dus problemen met de vaste telefoon.

Brand het lampje Phone op de voorzijde ? Heb je de telefoon aangesloten op Phone 1 of 2 ?
Probeer beide aansluitingen. Meestal moet je Phone1 hebben maar soms is Phone2 de juiste.

Nee, ik zag net - toen iemand berichtte van het knopje aan de zijkant om de wifi uit te zetten - dat het LED-je “phone” uit is. Ik had beide aansluitingen al geprobeerd…
Opvallend is, dat het LED-je “TV” wel aan is, terwijl ik helemaal geen TV heb van de KPN (van niemand trouwens, maar dat terzijde). Het ENIGE waar ik om vraag, is internet en bellen. Geen wifi, geen TV, geen andere fratsen. Gewoon betrouwbaar, bekabeld internet en een vaste telefoon, die met een kabel aan het modem vastzit.

 

Het Admin password is door de ontwerpers onnodig complex gemaakt en bestaat uit 10 karakters. Er zitten soms heel lastige leestekens in zoals ‘ ^ ( ) } ]. Je moet dus heel goed kijken wat er staat.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

Nu vertel je mij, dat ik met de smartphone dat ding moet scannen en dan “met knippen en plakken” dat in het veld op de KPN site moet krijgen? Nou, da's mij 3 bruggen te ver: hoe knip en plak ik met een smartphone?? En hoe activeer ik in 's hemelsnaam die QR-code-scanner? Nog NOOIT iets met zo'n code gedaan... Ik waardeer jullie hulp echt ontzettend, maar ik ben bang dat mijn kennis van dit soort zaken domweg ontoereikend is om het tot een goed eind te brengen. Ik ga maandag de KPN wel even bellen, desnoods moet de installateur weer terugkomen om het in orde te maken.

Reputatie 7
Badge +21

Sorry @325addict , mijn fout :blush: .
Wat voor de één vanzelfsprekend is geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Het ontbreken van Phone en onterecht aanwezig TV is sowieso iets voor KPN

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @325addict, welkom op het forum!
Heb je mijn collega's hier nog over gesproken?
Om je huistelefoon in te stellen hoef je in principe niet in te loggen op je experiabox!
Als je wilt kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ja, gisteren overdag, maar je moet bij de apparatuur zitten om iets te kunnen. Dat kwam er gisterenavond niet meer van… er wachtte een Uher Report Monitor 4200 ;-) 

Ik heb het 1 en ander ingevuld nu. Overigens is het KPN mobiele nummer NIET mijn normale nummer, dat komt van de concurrent… want hoewel de KPN beweert dat dit abonnement ook in het buitenland zou moeten werken, is dat meerdere malen niet zo gebleken. ALLE netwerken geprobeerd na handmatig zoeken, allemaal “access denied”. Sindsdien heb ik mijn in het jaar 2000 afgesloten abonnement bij toen nog Libertel maar tot “preferred abonnement” gebombardeerd….

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en toelichting @325addict, ik zie dat je twee thuis abonnementen hebt, een los internet abonnement (loopt via je experiabox) en een los telefonie abonnement (loopt niet via je experiabox).

Om je huistelefoon werkend te krijgen moet deze eigenlijk gewoon aangesloten zitten zoals deze altijd al zat, direct op je KPN aansluiting. Heeft deze wel gewerkt?

Serieus?? Nou, op die manier werkt hij, door hem gewoon in de koperen kabel te steken! Rechtstreeks, zonder iets ertussen, een RJ11 kabeltje tussen de telefoon en de meterkast. Maar ik dacht, dat de KPN mij om wilde hebben naar glasvezel omdat ze stoppen met de koperen kabels?? Wat mij betreft laat ik hem LEKKER zo zitten, dan ben ik namelijk ook bereikbaar als ik die modems enzo uitzet (wat ‘s nachts altijd het geval is).

Laat maar even weten of ik het zo kan laten zoals het nu is, het werkt prima zo en eigenlijk is dit mij liever dan VOIP via dat modem!!

Reputatie 7
Badge +20

:blush: Ah fijn! Je kunt het inderdaad zo laten! Voorlopig staat er nog niks op de planning met deze lijnen te stoppen. Ze worden immers ook veel gebruikt voor alarmcentrales en dergelijke applicaties.
Mocht hier ooit iets aan veranderen zullen we je daar ruim van te voren nog wel van op de hoogte stellen maar dat gaat echt nog wel even duren!

Maar dan vraag ik mij TOCH af: waarom wilde de KPN mij dan per sé om naar glasvezel? Via diezelfde koperen draadjes had ik ADSL wat het altijd betrouwbaar deed. Dat de snelheid laag was, daar kon ik prima mee leven. Zolang een internetverbinding een YouTube stream kan bijhouden, is hij voor mij snel genoeg. En dat lukt blijkbaar al met 2 a 3MB/sec. Nu heb ik 60 down en 30 up, getest door de monteur.

Reputatie 7
Badge +20

Uiteindelijk gaan we natuurlijk allemaal over op glasvezel, voor veel mensen is 2-3 Mbit/s ook bij lange na niet genoeg, zelfs een youtube stream kan het daar zwaar mee hebben.
In dit KPN Beleef artikel staan nog een aantal voordelen van glasvezel ten opzichte van een koper aansluiting. Het grootste voordeel is eigenlijk (in mijn ogen) dat deze kabels over afstand minder signaal verliezen. Zo hebben vooral de mensen die verder van centrales afwonen meer mogelijkheden.