Beantwoord

Ik wil graag mijn vermelding in het telefoonboek verwijderen

  • 9 July 2020
  • 9 reacties
  • 1216 keer bekeken

Goedemorgen,

KPN heeft zonder overleg met mij mijn naw gegevens in de electronische gids vermeld en ben ik  vindbaar en liggen mijn gegevens zo maar op straat via google.

ik heb klacht ingediend een week geleden via KPN via 0800-0402 maar tot opheden is er niks mee gedaan mijn klacht.

En ja…. dit ik heb al gedaan “https://www.mijnnummervermelding.nl  dat mijn nummer niet opgenomen mag worden in electronische gidsen"

Via een andere KPN topic heb ik gelezen dat KPN backoffice dit moet/kan rechttrekken.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/verkeerd-adres-op-mijnnummervermelding-nl-458560

kunnen jullie aub dit inorde maken?

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 13 July 2020, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Spigen ,

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en telefoonnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

@Noordzee,

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Verder zie ik dat mijn naw gegevens niet meer te vinden zijn in www.detelefoongids.nl.

Alleen bij https://www.telefoonboek.nl/ is het nog niet gefixed!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Spigen, welkom hier. 

Je staat dus in de gids zonder dat je het wilt. Nu heb je dit via mijnnummervermelding doorgegeven, maar het wordt niet aangepast begrijp ik? Want als je het daar doorgeeft moet het normaal gesproken binnen 1 werkdag verwerkt worden. Dat is niet gebeurd begrijp ik? Dan ga ik melding maken. Je hoort nog weer van mij. 

Ben je nog niet uit detelefoongids.nl/personen verdwenen ondanks verzoek via mijnnummervermelding.nl? Dat is heel apart.

Andere gidsen vallen niet onder mijnnummervermelding. Wil je daar ook snel verdwijnen dan dien je die apart te benaderen. Het kan bij derden soms wel tot bijna een jaar duren voordat ze de wijziging bij detelefoongids hebben overgenomen weet ik na mijn verhuizing.

Hallo Peter,

Ja ondanks dat ik mezelf heb afmeld bij mijnnummervermleding sta ik en kom ik nog steeds voor bij telefoongids.nl en telefoonboek.nl

Op andere gidsen komen mijn naw gegevens niet voor.

Ik heb nooit hier voor getekend  dat mijn naw gegevens zomaar op straat liggen (bijv) Google/telefoongids/telefoonboek.

​Dit heb ik niet veroorzaakt maar KPN en KPN moet dit oplossen z.s.m.

​Ik heb het issue via hier aangekaart en telefonisch 0800-0402 en als ik niet geholpen kan worden, ben genoodzaakt om een officiële klacht te melden bij ACM tegen KPN. 

 

 

Hallo Peter,

Check zelf maar en je zal zien dat mijn gegevens nog steeds voor komen. 

Hallo Peter,

Check zelf maar en je zal zien dat mijn gegevens nog steeds voor komen. 

Alleen mensen die je gegevens weten, minimaal je naam en woonplaats, kunnen je opzoeken. Aangezien ik en velen met mij dat niet weten kunnen we je ook niet opzoeken :wink: .

Ik kan dat dus niet checken.

Gezien je behoefte aan nietvermelding ga ik er ook van uit dat je forumnaam dus niet je naam is. Derhalve zou ik als ik jouw was wel even je woonplaats uit je forumprofiel halen. Die is publiek. Wil je die niet publiek dan kan je die op de postcoderegel erbij zetten.

I.i.g. onder Spigen in de door jouw vermelde woonplaats vind ik niks bij (de)telefoongids.nl.

Telefoonboek.nl is een onafhankelijke gids. Je zult deze, zoals ik al vermeld had, zelf even moeten (en kunnen) berichten dat je verwijderd wilt worden.

Alleen detelefoongids.nl / telefoongids.nl (= dezelfde) valt onder mijnnummervermelding.nl. En telefoonboek.nl valt daar niet onder. Daar zul je dus zelf even contact mee moeten opnemen.

En nogmaals: je bent alleen vindbaar als men je achternaam en woonplaats weet. En als er veel zijn in de “grote stad” met dezelfde naam wordt het ook al lastiger. En men moet je willen bellen….:kissing_smiling_eyes:

Lui als “we are calling from Microsoft” e.d. komen op andere manieren aan je nummer. O.a. social media. En vaak gebruiken ze computers die duizenden willekeurige nummerreeksen produceren. Dan kun je 1000 X nergens vermeld zijn maar bellen ze je toch.
Bedrijven waar je een relatie mee had, bv abonnement, mogen je tot 10 jaar na beëindiging daarvan bellen met aanbiedingen.
Bel-me-niet voorkomt veel ongewenste telefoontjes.

Reputatie 7
Badge +20

De gegevens staan dus nog in de gids. Als je nu inlogt op mijnnummervermelding staat daar dan wel dat de gegevens niet meer in de gids moeten staan? Als het daar nu goed staat, dan dien je dit zelf te melden bij de telefoongids. Staat daar nog steeds dat je wel in de gids wil, nu je al anders hebt aangegeven, dan ga ik melding maken, dan gaan we dit voor je verwijderen. Ik hoor het graag. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het opgelost is aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen. Mocht ik toch nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik graag van je.