Beantwoord

Ik wil mijn nummer geheim hebben, niet meer openbaar veld in de gidsen

  • 30 June 2021
  • 9 reacties
  • 768 keer bekeken

ik heb al jaren een geheim nummer maar dat is blijkbaar niet waar ik heb vaak gezeg ook bij nieuw nummer maar het staat gewoon weer in telefoonboek en dan bel je kpn en die zeggen daar kunnen we niks aan doen   vroeger al je dat vroeg ging dat van zelf maar nu eens niet meer raar ik vind het niet kloppen ik heb zo vier keer  per jaar ander nummer nodig om dat kpn geen geheim nummer kan geven of maken

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 2 July 2021, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @antonio v,

Je kunt jouw vermelding in de telefoongids (papieren of elektronische gids)  eenvoudig aanpassen met de volgende stappen:

  1. Ga naar mijnnummervermelding.nl
  2. Voer het telefoonnummer in
  3. Typ de tekst over die gevraagd wordt op de site, voor de veiligheid
  4. Je toestel aangesloten op dat nummer gaat over en je ontvangt een pincode
  5. Voer de pincode in
  6. De huidige gegevens worden zichtbaar en kunnen worden gewijzigd.

Hier kun je ook je nummer niet zichtbaar maken op facturen van anderen.

Om je in het telefoonboek ( detelefoongids.nl ) op te zoeken moet men ook al je naam en woonplaats weten. En bij meerdere met dezelfde naam in een (grote) woonplaats zelfs je straat. 
Zelfs al sta je in het telefoonboek, dan nog ben je moeilijk te vinden voor iemand die geen van die gegevens weet. Alleen je naam is niet genoeg.

Je hebt naar mijn mening telefoon om gebeld te kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +10

Om je in het telefoonboek ( detelefoongids.nl ) op te zoeken moet men ook al je naam en woonplaats weten.

Alleen je naam is niet genoeg.

Je wilt juist een geheim telefoonnummer in gebruik hebben voor “buitenstaanders”.
Buitenstaanders die je willen bereiken is een woonplaats of straat doorgaans niet eens belangrijk.
Die krijg je er namelijk zelf al bijgeleverd bij het opzoeken. Alleen naam is dan voldoende.

Men krijgt zelfs een Google kaartje voorgeschoteld in welke woonplaatsen een naam overal is te vinden en waar je op kunt inzoomen. (Daar zou je zo naartoe kunnen rijden).

Met erg veel voorkomende namen kan het wel een erg lange lijst worden.
("de Vries” = 9521 resultaten      -      “Jansen” = 9529 resultaten)


Met een erg weinig voorkomende achternaam (zoals die van mezelf = 21 resultaten),
is het zelfs te doen om “heel Nederland” af te bellen, mocht men mij perse willen bereiken.
 

Ik denk zels dat mijn naam nog minder hits dan 21 geeft. En toch ben ik nog nooit 'lastig gevallen’ via de telefoon.
Mijn mobiele nummer is wel onvermeld. 

Een geheim (onvermeld) nummer voorkomt niet dat je door spammers gebeld wordt of dat je nummer wordt gespoofd.

Maar ja, dat is wel mijn 'hoofd’nummer sinds een aantal jaar. De dect is vaak niet eens opgeladen.

helaas kunnen  ( bijv.  energie) bedrijven en marketing bureaus je gemakkelijker vinden zonder geheim nummer 

als hij nergens vermeld staat is je bellen stukje lastiger of er moet random een nummer worden gegenereerd dan heb je soms eens pech  gelukkig  heeft mijn panasonic  telefoon de optie onbekende en anonieme nummers te blokkeren 

 

gelukkig  heeft mijn panasonic  telefoon de optie onbekende en anonieme nummers te blokkeren

@breaker

Dat kan je tegenwoordig ook instellen via de app van MijnKPN voor je vaste lijn. Gek genoeg dus op je mobiel.

Voor het mobiele nummer kun je het in het menu van die mobiel blokkeren.

Maar ik blokkeer niks. Je hebt telefoon om bereikbaar te kunnen zijn. Via wat ik op de display zie als er wordt gebeld filter ik het liever zelf.

voor je vaste in de app ????  nou jammer je word doorverwezen naar  mijnnummervermelding.nl hoor 

dus niks  in de app zelf 

Heb je wel gezien welke zin ik van je gequot heb, @breaker ???

Over je eigen telefoonnummer niet meer vermeld in de gids had ik het helemaal niet.

Daarvoor moet je inderdaad even naar http://mijnnummervermelding.nl .

dan zijn we er uit en hoef je niet meer  op me te reageren …..

 

de groeten