Beantwoord

In rekening gebrachte kosten voor een nooit gebeld nummer

  • 27 March 2019
  • 3 reacties
  • 876 keer bekeken

Op 27 februari zou ik een servicenummer gebeld hebben op mijn vaste telefoon terwijl ik op dat moment niet thuis was en er ook geen andere personen thuis waren.
Het nummer is 00319060708 en staat op mijn kpn factuur vermeld als een gesprek van 21 minuten en kost mij ruim € 18,00.
Ik heb dit betaald maar dit moet toch door KPN onderzocht worden. De klantenservice kon mij niet verder helpen.
Als ik het nummer op google opzoek zie ik dat dit bij meerdere mensen is voorgekomen zowel op de vaste telefoonlijn als op mobiel.
Niemand van de klagers heeft dit nummer gebeld en als je het probeert te bellen bestaat het niet.
Wat kan of gaat KPN hier aan doen ???????
icon

Beste antwoord door PeterG 27 March 2019, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Het is een nummer waarmee je doorverbonden kunt worden met de helpdesk van een bedrijf. Welke klantenservice heb je toen gebeld? Ik vermoed de Belastingdienst. Het nummer had je wsl via google ofzo. Het is nml van een dienst die dit 0906 nummer gebruikt (lees misbruikt) om je met diverse diensten, die zelf n.b. een gratis nummer hebben, door te verbinden. Hier verdienen ze lekker aan.
Deze site gebruikt dat bedrijf wat gewoon via google te vinden is: https://belastingtelefoon.nl/. Hier staan dure 18xy en 09060708 nummers op voor de belastingdienst. De belastingdienst heeft n.m.m. echter niets met deze site te maken.

Het 0906wxyz gebeuren kost echter € 0,90 per minuut bovenop het standaard beltarief. Het is eigenlijk oplichting.

https://gebelddoor.nl/nummer/09060708

Eerder topic op dit forum over dit nummer:
Doorbelasting van een 0906 0708 nummer.

Ze gebruiken dit nummer ook voor doorverbinden met de helpdesk van KPN. Die zelf gewoon gratis bereikbaar is.

Ook een beruchte doorschakeldienst: hiervan beginnen de nummers met 0906-717

Net VANDAAG op de site van ACM:
ACM pakt misleiding bij doorschakeldiensten aan.

NOG EEN TIP
Is je vaste telefoon aangesloten via de Experiabox? Dan kun je via MijnKPN eenvoudig een blokkering op bellen met 0906 en 0909 nummers aanzetten.

en een P.S.
Ook doorverbinden via 18xy nummers kost € 0,90 p/min. Dit is legaal.

Beste Peter,

Vanmidag heeft mijn moeder precies het zelfde gehad. Ze was aan het bellen met de KPN helpdesk en werd doorverbonden. Nu opeens een rekening. Erg vreemd. 

Badge +19

Dan heeft ze echt gebeld via een duur belbedrijf.  Kpn heeft namelijk een gratis nummer 0800-0402.