Beantwoord

info vast bellen - pulse-tone convertor te verkrijgen?

  • 14 June 2019
  • 9 reacties
  • 1180 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een omgebouwd oud telefoontoestel met draaischijf, is aangesloten op de modem en kan alleen oproepen ontvangen.
Mijn vraag: heeft kpn een pulse tone convertor zodat ik de draaischijf kan converteren naar DTMF

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door PeterG 14 June 2019, 23:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Nee, zoiets heeft KPN niet. Ze zijn wel te krijgen, maar tegenwoordig uitermate moeizaam (vrijwel overal uitverkocht als je erop Googled). Er is geen vraag meer naar na ruim 35 jaar toonkiestelefoons.

Verder is al vast komen te staan bij iemand die wel een plus/toon-converter i.c.m. draaischijf had dat de teruglooptijd van de schijf bij de 'langere' cijfers te lang is. De tijd tussen de tonen wordt dan te lang voor het modem. Zeker al v.a. de ''6''.

Kortom: op een KPN aansluiting gaat het met een draaischijf niet lukken. Ook niet met een puls/toon-converter. Uitgaand bellen zal alleen gaan i.c.m. een toonkiestelefoon parallel aangesloten. Deze jaren 50 (!) techniek (draaischijf) is niet meer compatibel met de moderne telefoonaansluiting via het modem van KPN.
Reputatie 1
Ok Peter, bedankt alleszins voor de deskundige uiteenzetting. Hij blijft dan gewoon op de vaste lijn hangen en ga hem dan maar gebruiken voor inkomende gesprekken. De mobiele telefoon word toch het meest gebruikt.

Mvg,

Marc
Wel handig. Voorkomt 'per ongeluk' met de dure vaste bellen.

vast: per gesprek 0,14 + € 0,14 per 60 seconden in Nederland. E.U. € 0,23 p/min.
mobiel: bundel, vaak al onbeperkt. Dus geen extra gesprekskosten.

Mss moet ik ook maar een draaischijf. Bel nog af en toe onbewust met de vaste.
Een losse nummermelder heb ik al aan de lijn hangen dus dat gemak heb ik hier al. Die heb ik ook al zeker meer dan 15 jaar geleden gekocht. Nummerweergave vast is er v.a. 10 augustus 1998. Toen kon je (nog) losse meldertjes kopen.

... welterusten

Reputatie 1

Zo, die is antiek. Ik denk maar zo dat de kiesschijf het dáárvan zonder geldinworp niet eens doet. (!)
Mogelijk moet daar zelfs Amerikaans geld in.

De benodigde pulsen voor een munttelefoon zitten al jaaaren niet meer op de lijn.

Ik zou zeggen: doe geen moeite...
Reputatie 1
Ik ga het zo ook laten, voor inkomende gesprekken is dit een leuk gadget, de rest blijft mobiel anno 2019 😉
Dit onderwerp kan ook aan de veelgestelde vragen afdeling (die er niet is) toegevoegd worden.
Onlangs hier nog uitvoerig besproken.
Reputatie 7
Badge +30
Wat een supermooi toestel, Marc! Ik kan me voorstellen dat je die graag wilt blijven gebruiken, ook al is het dan alleen voor inkomend 🙂
Uitgaand kan ook, eenvoudig, zie de door mij aangehaalde conversatie.