Vraag

instellen kpn basisstation

  • 3 January 2019
  • 8 reacties
  • 3281 keer bekeken

Wij hebben KPN basisstation in combinatie met Dallas comfort + handset. Wij willen de instellingen van het basisstation aanpassen maar dat lukt niet. In de handleiding van het basisstation wordt gesproken over een touchscreen maar onze Dallas comfort heeft geen touchscreen. Het gaat met name om het aan- en uitschakelen van het antwoordapparaat in het basisstation.

Wie weet raad?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum! Ik heb de handleiding er bij gezocht maar ik vind niets over een touchscreen. Gebruik je de goede handleiding? Op onze website staan alle handleidingen: Alle handleidingen voor je vaste en draadloze telefoon | KPN. Let op het verschil tussen de Dallas Comfort en de Dallas Comfort+.
Ik neem aan dat je ook het Dallas+ basisstation hebt zoals hier getoond.

Ant.app. aan/uit: druk lang (zeker 3 sec.) op de knop ▶️/ ⏹️
Beste Joran,

Hieronder hieronder pagina 42 van KPN basistation. In de hele handleiding wordt verwezen naar een touchscreen!? In de handleiding van Dallas Comfort + handset kom ik geen instructie voor het antwoordapparaat tegen?

@ PeterG Wij hebben geen Dallas+ basisstation. Wij hebben alleen KPN basisstation (DECT) in combinatie met 3x Dallas Comfort + handset.








Wij hebben deze:


en deze:



En volgens de handleiding moet dit volledig compatibel zijn met elkaar?

Ik zie het woord touchscreen nergens in het screenshot. De uitleg heeft betrekking op de luxe(re) handset als hier afgebeeld. Maar dat is geen touchscreen, het is een grafische display. De handelingen dienen gewoon met de echte knoppen te gebeuren die vervolgens zo afgebeeld worden (weet ik uit ervaring).

Dit basisstation kan met iedere handset van KPN (en Gigaset) bedient worden. Ook de genoemde instellingen. Daar is niet zo'n uitgebreide display voor nodig.
pagina 23 staat bediening van het touchscreen.
Touchscreen of display maakt niet uit. Dat het moet werken heb ik inmiddels vaak gehoord. Ongeveer 4 x met kpn gebeld totaal misschien 5 uur incl. wachttijd. Afgelopen vrijdag bij de kpn winkel in Nieuwegein geweest ook daar zijn ze ca een uur bezig geweest. Iedereen zegt dat het moet werken maar tot nu toe niemand die concreet kan zeggen met welke toets je het antwoordapparaat aan of uit zet. Deel je ervaring en zeg maar welke knoppen ik moet bedienen?
Bij dit basisstation kan je het a.a. alleen via de handset aanzetten. Ik heb nu geen Gigaset bij de hand maar bij mij zit het gewoon onder het hoofdmenu en dan "antwoordapparaat" ➡️ Activeren: vinkje aan of uit zetten.

Wel evt. voicemail "uitzetten" door te bellen naar #61#. Anders komt een gesprek daarop als je eerst voicemail gebruikte.
Wij hebben de Dallas comfort + en we hebben alle instellingen echt al vele malen doorlopen en onder hoofdmenu zit geen antwoordapparaat. Ik kan dus niet activeren. Ik zoek dus iemand die ook de Dallas comfort + heeft en aan kan geven hoe zij dit kunnen activeren op dit betreffende toestel.
Ze zullen doorgaans de Dallas Comfort+ hebben met het bijbehorende antwoordapparaat en dat werkt zeker.

Het KPN basisstation is "volledig compatibel met" Comfort+ handset. Aldus de gebruiksaanwijzing.

Bij een handset zonder touchscreen (gezien de beschrijving lijkt het daar wel op idd)
dus bij de Comfort+ handset: Je zou het onder "instellingen" moeten vinden. Dus: menu dan naar instellingen (ok) en daaronder zou het Antwoordapparaat moeten staan. (ok)

Daarna klopt de beschrijving idd niet want die gaat verder uit van een Comfort Luxe danwel Robuust handset. En zul je dus 'gewoon' het menu moeten volgen. En wordt het voor mij ook onmogelijk je verder te helpen aangezien ik de (combinatie van) apparaten niet bij de hand heb.

Reageer