Beantwoord

Irritant telefoonnummer 0847326935

  • 28 November 2019
  • 22 reacties
  • 1014 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

We worden regelmatig gebeld door dit telefoonnummer, op een site wieheeftgebeld.nl is ook te lezen dat deze irritant is. Nu wou ik een klacht aanmaken, maar daarvoor moet ik minimaal 5 meldingen maken. Na 3x ben ik er ook wel klaar mee!

Dit zou anders moeten! Het is absurd dat je minimaal 5x overlast moet ervaren wilt KPN hier iets aan doen. Ik hoop dat een KPN moderator iets tegen kan gaan doen, ik ben die overlast wel eens zat! Verder hoop ik ooit dat er in de Firmware van de modem een optie komt dat we inkomende gesprekken kunnen blokkeren in de modem. Dit zal een hoop irritatie schelen. Hieronder zie je me Bel-log:

Nou hoop ik dat KPN deze telefoonnummer eens gaan blokkeren! En zorgen dat we dit zelf kunnen gaan doen via de modem, of een tool maken binnen MijnKPN systeem.

icon

Beste antwoord door Nadia 2 January 2020, 09:19

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7

Hey @Dennis Schreve, dat is bloed irritant zeg! Begrijpelijk dat je het formulier wilt invullen, dit is een echte plaaggeest. We vragen je minimaal 5 data op te geven. Deze oproepen mogen van maximaal een maand geleden zijn en u moet de oproep hebben beantwoord om een goed beeld te krijgen van de overlastgever. 

Ik zie dat je drie data hebt ingevuld. Ben je na het laatste contactmoment nog eens gebeld door het nummer? Vul deze data in en je kunt het formulier verzenden :) 

Ik mag aannemen dat jullie voor alle categorieën ingesteld staan bij bel-me-niet?

Dit nummer lijkt van een telemarketeer te zijn. Het is ook een NL koopnummer.

Reputatie 7
Badge +22

Ik mag aannemen dat jullie voor alle categorieën ingesteld staan bij bel-me-niet?

Dit nummer lijkt van een telemarketeer te zijn. Het is ook een NL koopnummer.

Maar ze blijven het proberen, vandaag weer gebeld doordat nummer @Nadia, ze houden echt niet op! 

@Dennis Schreve 

Neem niet op en gebruik ook GEEN voicemail of antwoordapparaat. Zodat ze écht geen verbinding krijgen. In mijn ervaring houdt het dan na een aantal dagen wel op.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Neem niet op en gebruik ook GEEN voicemail of antwoordapparaat. Zodat ze écht geen verbinding krijgen. In mijn ervaring houdt het dan na een aantal dagen wel op.

Ja en de volgende keer doen ze het weer met een ander nummer! Dat hier niet iets tegen te doen is! Maak het mogelijk dat we in de modem bij VoIP de functie krijgen om telefoonnummers te blokkeren. Zal een hoop zorgen wegnemen!

Reputatie 7

Telemarketeer? En je staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register? In dat geval, @Dennis Schreve gebruik maken van het recht van verzet!  

Indien je staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, mag je toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties waar je klant van bent, of waarvan je klant geweest bent. Ook mag je nog gebeld worden indien je gevraagd hebt om een telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een offerte aanvraag of enquête.

Tijdens elk telemarketinggesprek hebt je wel de mogelijkheid om gebruik te maken van je recht van verzet. Dit betekent dat je tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat je in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet je telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat er in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij je hier om hebt gevraagd).

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @Nadia 

Ik sta bij het Bel-Me-Niet register geregistreerd. Verder weet ik niet wie er achter deze nummer zitten. En ik pak niet iedere nummer op die ik niet vertrouw, want ook achter deze nummer kunnen eventueel criminelen achter zitten. En ik heb geen zin om hierdoor in problemen te komen. Gisteren ben ik ook weer gebeld doordat nummer. Dat is dus nummer 4, hoop dat jullie hier iets tegen kunnen doen.  

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag weer door dat nummer gebeld: 

Dus dit is de 5de keer! Ik heb het nu gelukkig kunnen melden bij KPN:

Dus ik hoop dat KPN hier iets aan gaat doen. En anders hoop ik dat @Nadia iets voor me kan betekenen. Want het moet nu echt afgelopen zijn want deze site liegt er niet om!

Reputatie 7

Hey @Dennis Schreve, het formulier wordt verstuurd naar collega's die voor jou hiermee aan de slag kunnen. Ik kan het telefoonnummer niet blokkeren, anders had ik het met liefde gedaan. Wacht het even af tot je terugkoppeling krijgt, het kan even duren. Hopelijk is het snel weer rustig in huize Schreve. 

 

Reputatie 7
Badge +22

@Nadia ze hebben vandaag weer 2x gebeld! 😡 Wordt er nu langzamerhand erg gek van! 😡 

Daarom hecht ik weinig waarde aan het bel me niet register.

 

 

[spoiler]087- en 084 nummers zijn nummers met de bestemming persoonlijke assistent-diensten. Daarmee kan iemand die bereikbaar wil zijn op wisselende nummers een doorschakeling instellen. Ook kan het nummer een postbusfunctie vervullen met de mogelijkheid van doorzending van berichten naar een computer of fax. De nummers mogen niet gebruikt worden voor erotische, amusements- of gespreksverlengende diensten en ook niet naar die diensten doorschakelen. Het nummer is bestemd voor gebruik door één persoon.[/spoiler]

 

ik ga er vanuit dat je niet van een hierboven bedoelde service gebruik maakt.

Herstel het is ondanks de topic titel een 085 nummer die een andere functie hebben maar ook niet locatie gebonden zijn.

Reputatie 7
Badge +22

Daarom hecht ik weinig waarde aan het bel me niet register.

 

 

[spoiler]087- en 084 nummers zijn nummers met de bestemming persoonlijke assistent-diensten. Daarmee kan iemand die bereikbaar wil zijn op wisselende nummers een doorschakeling instellen. Ook kan het nummer een postbusfunctie vervullen met de mogelijkheid van doorzending van berichten naar een computer of fax. De nummers mogen niet gebruikt worden voor erotische, amusements- of gespreksverlengende diensten en ook niet naar die diensten doorschakelen. Het nummer is bestemd voor gebruik door één persoon.[/spoiler]

 

ik ga er vanuit dat je niet van een hierboven bedoelde service gebruik maakt.

Herstel het is ondanks de topic titel een 085 nummer die een andere functie hebben maar ook niet locatie gebonden zijn.

Nee @Galdor68 ik maak van deze hierboven bedoelde service geen gebruik. Klopt in de titel staat 084, dat moet inderdaad 085 zijn. :wink: Foutje! :see_no_evil: Maar hieronder heb ik nog een bel-log van vandaag:

Die 2 bovenaan zijn ze.

Reputatie 7
Badge +22

Die Bel-Me-Niet register vind ik ook een FLOP! Want ook dat werkt voor geen zak! Want als ik dan zeg dat ik daarbij geregistreerd staat dan zeggen ze: “Oh dat hebben we niet gezien meneer! :confused:

Reputatie 7

Die Bel-Me-Niet register vind ik ook een FLOP! Want ook dat werkt voor geen zak! Want als ik dan zeg dat ik daarbij geregistreerd staat dan zeggen ze: “Oh dat hebben we niet gezien meneer! :confused:

Recht van verzet, @Dennis Schreve . Maak er gebruik van. Dan haalt het bedrijf dat jou lastigvalt jouw gegevens uit zijn databestand. Wordt daar geen gehoor aan gegeven? Dien een klacht in bij de Toezichthouder: ACM. Dan kun je een krachtiger signaal afgeven. De autoriteit consument & markt kan bij herhaaldelijk overtreden van de wet(!) boetes uitdelen. Dat doet pas pijn! 

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @Nadia ik heb trouwens bericht gekregen van KPN:

Geachte heer Schreve,

 

Op de onderstaand opgegeven data en tijdstippen van  overlast op telefoonnummer 077-382**** hebben wij geen verbindingen geregistreerd staan.

Als een oproep niet wordt beantwoord, wordt deze niet geregistreerd en kunnen wij niet nagaan van welk telefoonnummer de oproep afkomstig is. 

 

Gezien de informatie die u hebt doorgegeven is de overlast afkomstig van een callcenter.

 

Callcenters maken vaak gebruik van een zogenoemde belcomputer: een apparaat dat willekeurige cijfers combineert tot een telefoonnummer. Zodra beantwoording plaatsvindt wordt een operator ingeschakeld, zonder dat deze overigens weet of het een 'openbaar' telefoonnummer betreft of een 'telefoonnummer met beperkte bekendheid'.

De belcomputer kan de oproep ook vroegtijdig afbreken. Bij u gaat de telefoon wel over, maar wanneer u de oproep beantwoordt hoort u niets en wordt de verbinding direct daarna automatisch verbroken. Vervolgens probeert de belcomputer opnieuw een verbinding met uw nummer te maken en dit gaat net zo lang door tot er een geslaagde oproep tot stand is gebracht. Het is daarom raadzaam om (anonieme) oproepen wel te beantwoorden, zodat u bij een geslaagde verbinding het verzoek kunt doen om uw nummer uit te schrijven voor telefonische marketing.

  

Indien u niet meer gebeld wilt worden door marktonderzoekbureaus kunt u zich inschrijven bij www.onderzoekfilter.nl  Het  Bel Me Niet Register voorkomt dat bedrijven uw telefoonnummer en/of adresgegevens gebruiken of verstrekken voor direct marketing . Mogelijkheden om uw nummer hier te laten registreren:

-via de website: https://www.bel-me-niet.nl/

-via een betaald telefoonnummer 0900-6661000(15 eurocent per minuut)

-via post op Postbus 906, 1000 AX te Amsterdam. 

 

Uw inschrijving zal na 6 weken doorgevoerd zijn in de bestanden van de bedrijven.

Heeft u zich ingeschreven bij het Bel-me-niet Register en wordt u desondanks toch gebeld, dan kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer (088-0707070) of bij ACM. 

Er is één uitzondering: bedrijven of organisaties van wie u klant bent (geweest) mogen u nog bellen voor een vergelijkbaar product of dienst, ongeacht een inschrijving in het Bel-me-niet Register.  

Zij moeten tijdens hun gesprek wel dezelfde twee vragen stellen als andere telemarketeers (recht van verzet en inschrijving in het Bel-me-niet Register aanbieden) en handelen naar het antwoord van de consument. 

 

Wij kunnen voor u geen telefoonnummers blokkeren.

 

Met vriendelijke groet,

 

KPN Klantenreacties

Telefonische Overlast

Met andere woorden ze kunnen weer niks doen! Gisteren weer 2x gebeld, en vandaag weer! Ik heb hem toen maar opgenomen, en er was geen gehoor aan de andere kant van de lijn! Dus die terreur blijft dus doorgaan! Recht van verzet en al dat meer heb ik al eens gedaan, daar gaat weer zoveel procedures overheen, werd er gek van! Maar lekker makkelijk om te zeggen over die zogenoemde belcomputers! Die krengen moeten verboden worden! 😡 Dat dit wettelijk mag zo’n belcomputer! Dan heeft die Bel-Me-Niet register ook geen zin! Want die belcomputer weet niet of ik geregistreerd sta! 

 

Reputatie 7

Helaas, @Dennis Schreve. Als je het telefoongesprek niet aanneemt (mogen wij) deze niet registreren. Dan kunnen we er niets mee.

Als jij de gesprekken niet hebt aangenomen, behalve de laatste, dan heb je ook geen recht van verzet kunnen toepassen. Je moet dit per bedrijf doen. Immers, je bent of was bij verschillende organisaties klant. Daarvoor geldt het Bel-me-niet-register niet. Bij de volgende keer nog eens het gesprek aannemen en hopelijk heb je iemand aan de lijn. Dan kun je gebruik maken van je recht van verzet.  

Reputatie 7
Badge +22

Beste mensen,

Ik heb geen last meer van deze telefoonnummer. Want ik heb ze eens teruggebeld, en ze gaven me een ander nummer. Dat nummer heb ik toen gebeld, en het is daarna stil gebleven. Zo ongeveer 2 weken is het stil. 😉👍🏼

Reputatie 7

Hey @Dennis Schreve, dat is fijn zeg. Rustig het jaar uit. 

Ik heb geen last meer van deze telefoonnummer. Want ik heb ze eens teruggebeld, en ze gaven me een ander nummer. Dat nummer heb ik toen gebeld, en het is daarna stil gebleven. 

Kun je dat eens uitleggen? Wat heeft de medewerker aan de andere kant verteld? Heb je een ander nummer moeten bellen om je recht van verzet te claimen?

 

Reputatie 7
Badge +22

Hey @Dennis Schreve, dat is fijn zeg. Rustig het jaar uit. 

Kun je dat eens uitleggen? Wat heeft de medewerker aan de andere kant verteld? Heb je een ander nummer moeten bellen om je recht van verzet te claimen?

De rust was van korte duur @Nadia, ik ben op 30 december weer gebeld doordat nummer. Nummer weer teruggebeld, en heb ze weer gezegd dat ik niet gebeld wil worden! En dat ik geregistreerd sta bij Bel-Me-Niet, de vorige keer heb ik dit ook gezegd! Maar volgens mij tegen dovemansoren! Hoop dat het nu ophoudt! Want ze hebben het over financieel advies, nou dat hoeft van mij niet! Want ik weet dat soort zaken zelf wel. Maar dat bewijst maar wel dat die Bel-Me-Niet register niet waterdicht is, en dat zou het wel moeten zijn! 😡

Reputatie 7

Heb je ooit in het verleden zaken gedaan, of ben je nog klant bij deze firma? Misschien een verzekering of anderszins. Ik vraag het je nogmaals, heb je de magische woorden al eens uitgesproken? ‘Ik beroep mij op het ‘Recht-van-verzet’! 

Zie het bericht over de toepassing van het Bel-me-niet register en de uitzondering daarvan. 

Reputatie 7
Badge +22

Nee @Nadia ik heb geen zaken met ze gedaan. Ik ken die hele firma niet, ik heb ze gebeld met een uitdrukkelijke verzoek hiermee te stoppen! En heb ze gezegd dat ze me nummer moeten verwijderen! Want ook heb ik medegedeeld dat ik geregistreerd sta bij het Bel-Me-Niet register, toen zeiden ze al dat dit niet in hun systeem stond. Het is een bedrijf wat financieel advies kan geven. (aansmeren) Nou met dat soort bedrijven doe ik geen zaken. 

Reputatie 7

In dat geval, @Dennis Schreve. Volg dan het advies op van het Bel-me-niet-register:

Ik sta ingeschreven in het Bel-me-niet Register en word toch nog gebeld. Waar kan ik een klacht indienen?

‘De inschrijving in het Bel-me-niet Register kan maximaal twee weken duren. Ook mogen bedrijven een belbestand vier weken lang gebruiken. Daarna moeten telefoontjes dus definitief stoppen. Krijgt u vanaf zes weken na uw inschrijving nog telefoontjes, dan kunt u een klacht indienen. Bent u consument? Kijk voor meer informatie hierover op de website van ACM ConsuWijzer, www.consuwijzer.nl.’ 

Reageer