Beantwoord

ISDN en Quatrovox 3 ...

  • 7 July 2019
  • 15 reacties
  • 345 keer bekeken

Ik ga overstappen van ISDN naar 2 losse lijnen van KPN (VoIP lijn begrijp ik).

Is het dan het volgende ook mogelijk m.b.v. huiscentrale:

- je intern kan doorverbinden, van de 1ste naar de 2e lijn en omgekeerd? - als ik op de 1ste lijn in gesprek ben, het gesprek automatisch door gaat naar de 2e lijn?

Dit soort dingen heb ik nl. wel op mijn huidige Quatrovox 3.

Kan iemand hierover mij advies geven?

Alvast bedankt,

Vincent
icon

Beste antwoord door wjb 7 July 2019, 10:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
De Experia Box kent geen functionaliteit om intern door te verbinden en al helemaal niet om automatisch door te schakelen naar die tweede lijn (ander telefoonnummer).

Met een goede dect telefoon kan je het doorverbinden natuurlijk op het toestel zelf regelen.
Hoi @vtje . Welkom op het forum!
Zoals @wjb al aangeeft heeft de experiabox dit soort mogelijkheden niet. Het is dus handig om hier rekening mee te houden bij de eventuele aanschaf van nieuwe toestellen.
Moderne dect setjes hebben vaak een hoop mogelijkheden.
Zijn er dect-basisstations met 2 lijn aansluitingen ?
Heb ik nog nooit gezien, maar dat zegt niet veel natuurlijk.
Er waren wel lang aanbiedingen van 3 handsets met 1 basis, maar ook voor 1 lijn, als ik het goed heb.

. . . mijn huidige Quatrovox 3.
En die ruist niet ?
Dan is dat een uitzondering, die dingen hebben "allemaal" last van slechte condensatoren.
En gebruiken veel energie, voel er maar eens aan.
KeesYagi schreef: Zijn er dect-basisstations met 2 lijn aansluitingen ?

Nee. Die zijn er niet. Vorig jaar zomer nog naar gezocht voor kennis met 2 PSTN lijnen. Zijn oude Funai (draadloze telefoon met FM techniek) ging stuk.
Vond wel één model Gigaset (Belgische webshop), maar die bleek uitverkocht/niet meer te koop.
Staat ook niet op de Gigaset website.

als ik op de 1ste lijn in gesprek ben, het gesprek automatisch door gaat naar de 2e lijn?

Dat kan je realiseren door op lijn 1 de doorschakeling "bij in gesprek" aan te zetten. Dat is *67*telefoonnummerlijn2#.

Je kan het wel oplossen met een Gigaset IP. Maar dan moet je échte VoIP hebben en niet die 2 analoge poorten op de Experiabox. Je kan dan je nummers bv. onderbrengen bij VoIP-provider Cheapconnect.

Bij KPN heb je alleen feitelijk 2 analoge (!) lijnen. Dat er via de Experia VoIP technologie achter zit heb je als consument niks aan.
Met échte VoIP telefonie kun je zelfde functionaliteiten als met ISDN bereiken.

Peter, je bevestigt wat ik al dacht, geen dect met 2 lijnen.

Dit verhaal bevat en linkt aan veel wat er hier al over gezegd is :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/iemand-al-ervaring-met-kpn-connect-als-tijdelijk-oplossing-voor-isdn-472098

Reputatie 7
De Alcatel DECT 209 had twee lijnen.
Da's wel een slim ding, losse laadstations, kun je overal neerzetten, zo doe ik dat ook.
Geen combinatie apparaat dus, waar hebben we dat vaker geconstateerd 😕
Reputatie 7
Da's wel een slim ding, losse laadstations, kun je overal neerzetten, zo doe ik dat ook.
Geen combinatie apparaat dus, waar hebben we dat vaker geconstateerd 😕

Dat was een slim ding, helaas wordt dat ding niet meer verkocht.
Ik gebruik een Gigaset N300A IP maar met VoIP lijnen via CheapConnect.
Reputatie 7
Badge +24
CheapConnect.

Wat kost dat per maand? Heb er pas ook naar zitten kijken, maar werd er nog niet echt warm van...
0,75 / maand, zonder uitgaand bellen.
Waar baseer je je argwaan op ? Uit interesse, ik ben gewoon benieuwd.
Ik merk vaker koudwatervrees, CC is een stoïcijnse club maar het werkt prima.
Reputatie 7
Badge +24
Als ik op VoIP vergelijking sites kijk, dan zie ik zoiets staan als 3.50 per maand ofzo. Maar op de site van CC staat idd 8.95 per jaar ja.

Wat voor apparatuur moet je dan nog zelf nog aanschaffen?

8.95 is per nummer? Wat als je 2 nummers hebt?
Reputatie 7
CheapConnect kost €8,95 per jaar per telefoonnummer.


En de gesprekstarieven (pdf) zijn ook veel lager dan bij KPN.

De gesprekskwaliteit is overigens ook uitstekend.

Je zult zelf een VoIP ATA aan moeten schaffen of een VoIP cliënt op telefoon of computer moeten draaien.
Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP als "ATA" en twee Gigaset SL910 handsets.
En weer verlaat een tevreden klant de winkel ☺️
( Herman Finkers )
En uitleg van de afkorting ATA. 😜

Vb. Een Quattrovox is een ISDN ATA.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten! 🙂