Vraag

ISDN vervalt, en Belvrij Altijd ook?

  • 18 June 2019
  • 12 reacties
  • 401 keer bekeken

Hoewel KPN betoogt dat uw huidige abonnementskosten gelijk blijven, bij vervanging van ISDN naar Bedrijf Connect is dat natuurlijk niet zo. De optie Belvrij Altijd, waarmee onder andere gesprekken met het buitenland afgekocht kunnen worden, is blijkbaar niet meer mogelijk. Hoewel ik verschillende malen verzekerd was dat Belvrij Altijd wel meegenomen zou worden in de nieuwe situatie, wordt dat nu weer ontkend. Je mag per minuut betalen of alleen de Nederlandse gesprekken afkopen. Daar heb ik niets aan. Sorry, maar dat is voor mij het einde voor mijn 40-jarige KPN abonnement. Er zijn genoeg VOIP aanbieders die afkoop van buitenlandse gesprekken aanbieden. Wees gewaarschuwd dat bij KPN gelijk blijven, niet gelijk blijven betekend.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Bij een consumenten aansluiting is dat ook nog gewoon mogelijk.


Ik neem aan dat het bij jou om een zakelijk abonnement gaat.
In dat geval kan je beter jouw bericht op het zakelijke forum van KPN plaatsen.
ISDN was altijd (ook) een consumentenabonnement dat nu vervangen wordt door een zakelijk abonnement. Daarbij vervalt dus de optie Belvrij Altijd.
Reputatie 7
Heb je ook Internet (en TV) van KPN?
Zo ja, dan kan je jouw telefoonnummer(s) (max. twee) bij dat abonnement onderbrengen en de "belonbeperkt altijd" activeren.
Zo nee, wie is jouw Internet provider en biedt die vaste telefonie?
Als jouw provider telefonie levert met zo'n "belonbeperkt altijd" optie dan kan je jouw telefoonnummer(s) eenvoudig laten porteren.

Zelf heb ik overigens mijn vaste telefonie bij CheapConnect ondergebracht. Dat is voor mij veel goedkoper.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen, Stork, welkom hier! Je geeft aan dat je bent benaderd voor overstap naar Bedrijf Connect. Dat betekent dat jij een zakelijke klant bent. Dit forum is voor de consumentenproducten van KPN. Ik kan je dan ook niet helpen hiermee. Echter! Ik kan je wel naar de juiste ingang doorverwijzen.

Op deze pagina vind je meer informatie over Bedrijf Connect. Daar staat expliciet benoemd dat je, als je zakelijke klant bent, niet meer betaalt voor Bedrijf Connect dan je voor je ISDN abonnement deed. Als je daar dan verder inhoudelijk vragen over hebt raad ik je aan om te bellen met het speciale contactnummer 0800-5025, of dit neer te leggen op het Zakelijk Forum van KPN.
Erik, ik heb al heel lang ISDN als particulier, en ik word nu benaderd door KPN alsof ik een zakelijke klant ben. Dat ben ik niet maar ze stellen me wel voor om in plaats van ISDN, Bedrijf Connect aan te sluiten. Ik heb alleen vaste telefoon van KPN en internet loopt via de kabel (veel en veel sneller dan via het ADSL lijntje dat KPN kan leveren). Ik wil gewoon mijn vaste belabonnement voortzetten, met Belvrij altijd. Ik bel nogal eens naar het buitenland en per minuut betalen is veel te duur (al uitgerekend).
KPN beweerde in diverse gesprekken dat "alles hetzelfde blijft" (afgezien van een beperkt VOIP kastje met genoeg capaciteit voor de telefoonlijnen dat in de plaats van de ISDN aansluiting komt). Echter, de Belvrij Altijd optie vervalt volgens 0800-5025. Dat doen ze niet voor de zakelijke klant (ook al ben ik dat niet). Kortom, ik denk dat ik genoodzaakt ben om te zoeken naar een VOIP provider die dat wel allemaal kan leveren (en nee, via de kabel telefonie is ook geen optie, die vragen ook de hoogste prijzen voor buitenland bellen). En zo raakt KPN zijn trouwe klanten kwijt.
Over elke internetverbinding is het mogelijk om te voip-bellen.
Hier staat mijn opstelling uitgelegd :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/vragen-over-belonbeperkt-altijd-433156#post498668
Hallo @Stork20
ik denk dat je het handigst is even bij een KPN-winkel binnen kan lopen en te overleggen wat de mogelijkheden zijn. KPN is blijkbaar bijna vergeten dat er ook nog een boel particuliere ISDN-klanten zijn.
@KeesYagi Als je internet en bellen en eventueel tv van KPN hebt dan bel je al op de VOIP-manier, want je sluit je telefoon aan op de PHONE-poort van het modem.
Bedankt voor het advies, Jan-D en KeesYagi
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dat verandert de zaak inderdaad, Stork! Als jij particulier klant bent, dan zou je normaliter ook niet voor Bedrijf Connect benaderd moeten worden. Heb jij op dit moment internet van ons? Want in dat geval kun je waarschijnlijk zonder al te veel moeite over op internet+bellen. Dan kun je geen ISDN-toestel meer gebruiken, maar zou verder niet al te veel moeten veranderen. Als je wilt kan ik dit voor je nakijken, en je de opties voorleggen. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.
Beste Erik, zoals ik hierboven al aangaf, heb ik supersnel internet via de kabel en geen behoefte aan een beperkte adsl internetverbinding van KPN of iemand anders. Internet en bellen bij KPN heeft daarom geen zin, zeker als ik mijn ISDN toestellen dan kan weggooien. Ik heb geen moeite met de Bedrijf Connect oplossing maar dan zou KPN wel gewoon dezelfde mogelijkheden moeten aanbieden die ik nu ook heb (wat ze overigens steeds pretenderen op hun website en aan de telefoon (klantenservice).
Reputatie 7
Wat betaal je per maand voor jouw huidige ISDN Belvrij altijd abonnement?
Toch hopelijk niet het bedrag dat in deze pdf vermeld wordt of wel?
Voor een ISDN1 Belvrij altijd abonnement zou je dan €49,16 per maand betalen en als dat zo is, dan ben je waarschijnlijk een enorme dief van je eigen portemonnee.
Weet je dat ik voor dat bedrag één dag, zestien uur twintig minuten en dertig seconde naar vaste nummers in Amerika kan bellen of ruim acht uur naar mobiele nummers in Amerika.

Ik weet niet met welke landen jij voornamelijk belt en hoelang, maar het zou maar zo kunnen zijn dat je flink kunt besparen op je telefoonkosten door geen Belvrij altijd abonnement meer te nemen maar je abonnement bij een goede VoIP provider onder te brengen.

Overigens kan je jouw ISDN Belvrij altijd abonnement toch ook over laten zetten in een PSTN Belvrij altijd abonnement. Je zult dan wel afscheid moeten nemen van je ISDN apparatuur, maar dat is sowieso onvermijdelijk immers ISDN stopt.
Reputatie 7
Badge +30
Als jij tevreden bent met je huidige internet van een andere provider, dan zou ik dat ook zeker zo laten. Ik ben het eigenlijk wel met WJB eens.

Ik heb nog even gekeken naar de informatiepagina over BedrijfConnect. En ik zie daar denk ik al de kern van het probleem. De pagina geeft aan dat je niet meer gaat betalen voor het abonnement. En daar valt de BelVrij niet onder, dat is een optie. In de basis verandert er bij BedrijfConnect niets aan je abonnement, er wordt gewoon een kastje tussen gezet. Maar het is mogelijk dat opties zoals BelVrij dan toch niet meer kunnen.

Je zult, los van BedrijfConnect waarbij ze wel te gebruiken zijn, toch van je ISDN-apparaten af moeten. Dan kun je net zo goed er helemaal voor gaan en overstappen naar VoIP. Dat optellend zou ik je aanraden om eens te informeren bij je huidige provider of je daar niet je telefoonnummers aan je internetabonnement kunt toevoegen. Dat zal je waarschijnlijk al schelen in totale kosten. En verder is een aparte VoIP-provider ook een goede optie.