Vraag

Kabel in de tuin

  • 17 June 2020
  • 9 reacties
  • 686 keer bekeken

Beste mensen,

Ik was vandaag een beetje aan schoffelen in de voortuin en op een 3 cm onder de oppervlakte trok ik een kabel naar boven.

Ik dacht aanvankelijk dat het een Stedin kabel was, dus hen gebeld, kwamen na een uur, maar het is hun idee dat dit een PTT kabel is en daarmee dus een KPN kabel tegenwoordig. Het is een zeer oude kabel, en aangezien ik volledig aan het verbouwen ben weet ik ook niet of deze kabel werkt of dat het een oude/achtergelaten kabel is.

Ik heb toen KPN klantenservice gebeld en die zeiden dat ik dit probleem hier moet posten zodat er actie ondernomen kan worden.

Ik heb de volgende fotos meegestuurd en ik hoor graag van jullie of er een monteur kan komen kijken en me laten weten of deze kabel eruit kan/werkzaam is/verplaatst moet worden of iets anders. Op dit moment ligt de kabel open in de tuin.

Alvast dank voor de reactie!

 

Mvg Bart

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is dat niet gewoon je eigen telefoonaansluiting? 

Reputatie 3
Badge

Het is een KPN kabel die kan inderdaad van jezelf zijn of van je buren, het ziet er oud uit maar worden ook nog steeds gebruikt het kan een 1x4x0,5 GLK of een 4x2x0,5 GLK zijn GLK staat voor Gepansterde Lood Kabel.

Is dat niet gewoon je eigen telefoonaansluiting? 

Ja ik heb geen idee.

Blijkbaar dus wel maar ik heb nog geen aansluiting aangezien ik een volledige renovatie van een oud pand aan het doen ben en in de toekomst ook geen ptt/kpn telefoonlijn nodig heb.

Moet ik deze door KPN laten verwijderen of kan ik dit zelf doen? Is er een reden om hem te houden/te verwijderen?

Alvast dank!

Hoe oud is het huis ongeveer ?
Het kan best een oude kabel zijn die geen dienst meer doet en al een keer “vervangen” is door een nieuwe kabel.
Maar wel vreemd dat die die kabel zo ondiep zit.
Kun je ‘m verder volgen om te zien waar ie naar toe gaat ?
“Meerwillenweten2017" herkend de kabel als telefoonkabel, maar ik kwam zo'n kabel tegen in de tuin in stukken, dat is om het makkelijk te maken (niet dus) als je voorzichtig aan het graven bent tussen alle kabels en obstakels door.

Hoe oud is het huis ongeveer ?
Het kan best een oude kabel zijn die geen dienst meer doet en al een keer “vervangen” is door een nieuwe kabel.
Maar wel vreemd dat die die kabel zo ondiep zit.
Kun je ‘m verder volgen om te zien waar ie naar toe gaat ?
“Meerwillenweten2017" herkend de kabel als telefoonkabel, maar ik kwam zo'n kabel tegen in de tuin in stukken, dat is om het makkelijk te maken (niet dus) als je voorzichtig aan het graven bent tussen alle kabels en obstakels door.

Het huis is van 1904. Ik zal hem morgen verder bloot leggen en kijken of en hoe ie vast zit en hier rapporteren….bedankt voor het meekijken!

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Bart R Bart hier. Heb je inmiddels al meer ontdekt? Is er nog iets waar je hulp bij nodig hebt? 

Ik ben ook wel benieuwd, mijn huis is maar iets jonger en ik heb van alles gevonden in de grond.

Reputatie 7
Badge +24

Het is momenteel weer om met een koud pilsje onder een parasol te zitten, niet om mysterieuze kabels uit de grond te graven...

Bij dat soort werk en bij dit soort slecht weer (zo noem ik dat) begin ik heel vroeg en dan siësta en in de avond verder.

Reageer