Beantwoord

kan geen keuzemenu maken

• 4 januari 2012
  • 4 reacties
  • 17553 keer bekeken

Ook ik heb het probleem wanneer ik een nummer bel waarbij ik een keuzemenu krijg. Mijn keuzes die op mijn (dect)telefoon selecteer komen niet over. Dit heeft in het verleden altijd gewerkt. Ook op mijn andere vaste toestel kan ik ook geen keuzemenu bedienen. Ik heb internetplusbellen van kpn met een experiabox. Kan er extern wat verkeerd staan of kan ik in het menu van de experiabox wat veranderen en hoe doe ik dit. Ik kan ook KPN niet bellen want ook zij werken met een keuzemenu.

Dit probleem is al eerder gemeld maar de oplossing die werd voorgesteld werkt niet.

Ik hoop op een werkende oplossing.

icon

Beste antwoord door bommy84 5 januari 2012, 10:20

Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met een instelling op het telefoontoestel. Deze staat dan op pulse ingesteld. Een keuzemenu snapt het signaal dat je toestel dan afgeeft niet. Dit moet omgezet worden naar tone.

Dit kan op 2 verschillende manieren ingesteld worden. Of je hebt een schuifje onderop, of je moet in het menu van je telefoon gaan kijken. Waar precies kan ik je niet vertellen. Waarschijnlijk geeft de handleiding meer info. Succes!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Beste Nannes,

Ik las uw bericht op het forum waarin u aangeeft problemen te ondervinden met het bedienen van keuzemenu's. Ik adviseer u om de Experia Box een reset te geven. Dit doet u door een dun voorwerp (bijvoorbeeld een omgevouwen paperclip) ongeveer 10 seconden in de resetknop te drukken. Hierna start het modem opnieuw op, mogelijk kunt u hierna wel bellen naar keuzemenu's.

Mocht dit niet helpen dan ontvang ik graag de volgende gegevens in een privébericht:
- Postcode en huisnummer
- Telefoonnummer
- Merk en type telefoontoestel

Met vriendelijke groeten,

Ivette

Reputatie 5
Badge +7
Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met een instelling op het telefoontoestel. Deze staat dan op pulse ingesteld. Een keuzemenu snapt het signaal dat je toestel dan afgeeft niet. Dit moet omgezet worden naar tone.

Dit kan op 2 verschillende manieren ingesteld worden. Of je hebt een schuifje onderop, of je moet in het menu van je telefoon gaan kijken. Waar precies kan ik je niet vertellen. Waarschijnlijk geeft de handleiding meer info. Succes!

Reputatie 1
Badge +1
Beste Nannes,

Is het probleem met uw telefoon inmiddels opgelost?
Ik hoor graag van u wat de oplossing is geweest of dat er nog handelingen verricht moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Hallo!

Ik had precies hetzelfde probleem! Heb inderdaad de Experia Box gereset, en nu kan ik weer een keuze intoetsen bij het keuzemenu.

Bedankt! Het was allemaal wel erg omslachtig, omdat je ook geen mogelijk had om even te bellen naar de klantenservice.

Reageer