Beantwoord

Kan ik internationale (buitenlandse) telefoon nummers blokkeren?

• 12 augustus 2017
  • 36 reacties
  • 8132 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Zoals je wellicht in de opmerkingen hierboven hebt gelezen is het voor ons als provider erg moeilijk om dit soort telefoontjes uit het buitenland te blokkeren.
Maar het kan dus wel ?
Ik denk het niet. Ik denk dat het niet mogelijk is om wildcharts te blokkeren (alle nummers uit Afghanistan) en de individuele nummers blokkeren is onbegonnen werk.
Reputatie 7
Badge +10
Van KPN valt niet veel te verwachten in deze ben ik bang voor.
Ik beschreef (eerder in dit draadje) een methode om alleen bekende telefoon nummers door te laten.

Maar je mag kpn niet verantwoordelijk houden voor het hele vaste telefoon-net, kpn is ook "maar" een aanbieder.
Het is ACM die het nummergebeuren beheert :
https://www.acm.nl/nl
Reputatie 7
Badge +19
Zoals je wellicht in de opmerkingen hierboven hebt gelezen is het voor ons als provider erg moeilijk om dit soort telefoontjes uit het buitenland te blokkeren.

Maar het kan dus wel ?

Je kunt nummers in je toestel blokkeren. Wij kunnen dat niet.
Een nummer voor op de bloklijst 0020974934978
Reputatie 7
Badge +18
Hi FvHalkm, welkom op het forum. Internationale nummers kunnen niet worden geblokkeerd, dit omdat wij geen buitenlandse klant- of contractgegevens hebben. Hier is helaas niets aan te doen. Je kunt het wel blokkeren in je smartphone als je op je mobiele nummer wordt gebeld, dit is een instelling van de smartphone zelf.
Reputatie 7
Je kunt het wel blokkeren in je smartphone als je op je mobiele nummer wordt gebeld, dit is een instelling van de smartphone zelf. Maar ja, we zitten hier in het forum "Vast bellen" dus het zal waarschijnlijk wel over de vaste telefoon gaan en daar biedt KPN helaas niet de mogelijkheid om zelf nummers te kunnen blokkeren.
Ik word ook gebeld door buitenlandse nummers, gek word je ervan. Zou ook een regel moeten komen dat je ook vanuit buitenland niet meer gebeld kan worden. Zeker als het ook niet van toepassing is. want ik heb niemand in het buitenland, en als ze er wel zijn dan zijn het eigen contacten die via mobiel bellen. KPN probeer hier ook wat te doen. Scheelt een hoop ellende en ergenis en ook een hoop financiele schade die anderen oplopen. Ik denk dat KPN best bij hogerhand kan aankloppen hier wat aan te mogen doen voor diegenen die dit willen. Dat gaat sneller dan als klanten dit moeten aan kaarten bij de regering. Dus om van die stoel af .
Ik vind het zoo de omgekeerde wereld.
Je moet gewoon de mogelijkheid hebben alle international nummers te kunnen blokkeren. Bij een provider weet men exact of het om nationaal of international telefoon verkeer gaat.
Bel ik een buitenlands nummer dan is dit ten alletijde bekend bij de provider. Kijk maar als je de rekening krijgt. Staat er altijd bij. Als ik dus de mogelijkheid heb om zelf te bepalen dat wel of niet deze buitenlandse nummers mij mogen bellen. Dan zijn we toch allen geholpen? En als ik aangeef welke nummers mij wel mogen bellen dan heb ik de volledige controle terug.
Zo simpel kan het zijn.
Gr. MZ
Dat is waar zou eigenlijk gewoon moeten kunnen. Is er niet zon regel gezien de nieuwe privacy wetregel ? Die zou daar ook wel bij kunnen
Als er meerdere onder ons zijn die hetzelfde van mening zijn moeten we misschien de gevraagde optie gaan liken.
Wie weet dat de KPN er dan eens over na denkt en tot actie over gaat.
Want ja,
We geven duidelijk aan dat we NIET door buitenlandse nummers benaderd willen worden.
En dat wij ZELF willen wie mag bellen.
I.d.d. Dolce, de Europese privacy wetgeving schrijft dit zelfs voor. Dus eigenlijk wordt ons recht geschonden.

Gr, MZ
En upvoten maar
🔝
Vakt er niet wat op te starten dan💪🏽

Reageer