Beantwoord

Kan niet uitbellen

  • 26 June 2020
  • 8 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem - sinds een paar dagen. KPN experia box uitgezet - 1 min wachten en opnieuw opgestart - en weer geprobeerd, maar helaas werkt het uitbellen nog niet. Ik heb geprobeerd met een ander telefoontoestel - maar helaas kon ik niet uitbellen…. wel gebeld worden. Ik heb daarna de glasvezelmodem losgekoppeld van de stroom. 1 minuut wachten opnieuw geprobeerd en opeens deed het weer. 3-4 een nummer gebeld en werkte het weer. Na 30 minuten weer geprobeerd te bellen en helaas is het niet meer gelukt op uit te bellen. :-(

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Ap-Kl 10 July 2020, 11:43

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19

Heb je de experiabox al een harde reset gegeven?

Ja, een volledig reset 3 keer uitgevoerd (30 min gewacht - zoals vermeld op internet). Het uitbellen werkt wel voor 5 nummers. Als ik een 6de nummer bel krijg ik een ingesprek toon. Ik kan wel gebeld worden. Ter info ik heb wel onbeperkt bellen abonn. 

Reputatie 7

Hoi @Ap-Kl, welkom op het KPN forum. Wat ontzettend vervelend dat je niet meer kunt uitbellen na het 5e gesprek(?) Dat is wel zeer opvallend, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Heb je één telefoonnummer of twee? En heb je meerdere DECT aangesloten op het modem? Wil je ook je forumprofiel invullen met je gegevens: naam contractant, postcode + huisnummer, vast tel. Dan kijk ik even met je mee!

Ik heb hetzelfde probleem - sinds een paar dagen. KPN experia box uitgezet - 1 min wachten en opnieuw opgestart - en weer geprobeerd, maar helaas werkt het uitbellen nog niet. Ik heb geprobeerd met een ander telefoontoestel - maar helaas kon ik niet uitbellen…. wel gebeld worden. Ik heb daarna de glasvezelmodem losgekoppeld van de stroom. 1 minuut wachten opnieuw geprobeerd en opeens deed het weer. 3-4 een nummer gebeld en werkte het weer. Na 30 minuten weer geprobeerd te bellen en helaas is het niet meer gelukt op uit te bellen. :-(

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik heb hetzelfde probleem - sinds een paar dagen. KPN experia box uitgezet - 1 min wachten en opnieuw opgestart - en weer geprobeerd, maar helaas werkt het uitbellen nog niet. Ik heb geprobeerd met een ander telefoontoestel - maar helaas kon ik niet uitbellen…. wel gebeld worden. Ik heb daarna de glasvezelmodem losgekoppeld van de stroom. 1 minuut wachten opnieuw geprobeerd en opeens deed het weer. 3-4 een nummer gebeld en werkte het weer. Na 30 minuten weer geprobeerd te bellen en helaas is het niet meer gelukt op uit te bellen. :-(

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik heb gister de KPN storingsdienst gebeld en ze hebben een nieuwe modem naar mij gestuurd. Vandaag aangesloten en helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik heb de Glasvezel een reset uitgevoerd (stekker er uit 5 minuten wachten en opnieuw opgestart) maar helaas kan ik nog niet uitbellen. Ik heb de kabel van de Experia box vervangen - alles getest (kan wel gebeld worden maar niet uit bellen). Ik heb daarna een ouwe analoog toestel aangekoppeld. Op het ouwe toestel kan ik wel gebeld worden maar niet uitbellen. Wat mij opviel was dat zodra ik de eerste cijpher van een telefoon nummer draaid krijg ik een ingesprek toon te horen. Dus ik ga vanuit dat er iets is met de instellingen van VOIP… Waar kan ik dit controleren….?

Reputatie 7

Dus ik ga vanuit dat er iets is met de instellingen van VOIP… Waar kan ik dit controleren….?

Ik vermoed hetzelfde. Heb daarom een sync van je SIP-gegevens uitgevoerd. Hoe gaat het nu? Hoe vaak lukt het om uit te bellen?

Reputatie 7

Hey @Ap-Kl, hoe staat het met uitbellen? Ik heb helaas niks meer van je gehoord, betekent dat goed nieuws? Hoopt het :fingers_crossed_tone2:
Als ik nog iets voor je kan betekenen dam hoor ik het graag :)  

Beste Nadia,

Sorry dat ik niet zo snel  heb gereageerd. Eureka, ik kan weer bellen en gebeld worden. Ik denk wel dat het sync van SIP-gegevens heeft wel geholpen. Na een week testen heb ik tot nu geen problemen meer met uitbellen.

Bedankt en wat mij betreft is het probleem nu opgelost.

Met vriendelijke groet

Ap

Reputatie 7

Oh yeah! Heel fijn dat je nog even een terugkoppeling geeft, @Ap-Kl :)

Fijn weekend! 

Reageer