Beantwoord

Kan niet vast bellen

  • 23 November 2020
  • 23 reacties
  • 202 keer bekeken

Mijn vaste lijn doet het niet. De service nummer van kpn heeft meerdere malen de experia box gereset maar de lijn blijft “dood” en als ik mijn nummer bel krijg ik te horen “momenteel is dit nummer niet bereikbaar “

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 11 December 2020, 09:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Tatianam. Wat gek dat jouw nummer niet bereikbaar is, laten we daar samen naar gaan kijken. Als jij probeert te bellen hoor je helemaal niets dus, ook geen kiestoon? Weet je of dat ook het geval is als je een ander telefoontoestel op de Experia Box aansluit en het daarmee probeert? Welk type Experia Box heb je, heeft die een lampje voor telefonie? Gaat die knipperen als je probeert te bellen of gebeld wordt?

Zou je die vragen voor me kunnen beantwoorden en je forumprofiel volledig invullen en hieronder een seintje geven? Dan kunnen we ook met je meekijken naar de telefoonlijn.

Reputatie 7
Badge +20

Mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. 

Ik heb Experia box V10. Er is geen lampje voor telefonie. We twee stopcontacten voor telefoon kabels. Er staat L1 en L2 en daar brands wel groen licht. Ja, ik heb met een andere toestel geprobeerd en kan niet bellen. Als ik naar mijn nummer *** bel krijg ik te horen "momenteel is dit nummer niet bereikbaar ". Als ik vanuit mijn telefoon bel dan hoor ik hoor ik gern kiestoon, ik hoor helemaal niets. Aantal keren was de experia box gereset - met een automatisch telefoon menu - maar helpt niet.

 

Admin: nummer verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7

Het werkt nog niet dus @Tatianam? Zou je jouw forumprofiel dan nog volledig kunnen invullen en een seintje geven? Zonder gegevens van de aansluiting kan ik niet met je meekijken. 

Ik heb profiel ingevuld maar ik vind dit een belachelijk verzoek want ik moest de klantgegevens kopiëren die in mijn overzicht producten al staan. Waarom kunnen jullie deze gegevens niet zelf halen? Wat klanten service betreft is dit 0 op de schaal van 10 en mijn vaste lijn geeft nog steeds door dat het nummer momenteel niet bereikbaar us. 

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Tatianam. De reden dat we om die gegevens vragen is omdat dat verplicht is vanuit de privacywetgeving (AVG), om jouw privacy en gegevens te beschermen. Wij hechten waarde aan jouw privacy.

Met de gegevens ben ik voor je gaan kijken, het nummer staat actief op het netwerk en in de Experia Box, maar alsnog werkt het niet dus. Ik heb nu geprobeerd de telefoongegevens opnieuw in de modem te zetten, zou je kunnen kijken of het daarmee weer werkt?

Hoi, er is een verandering maar niet een verbetering. Als ik naar mijn vaste nummer bel dan wordt er niet opgenomen en ik hoor ook deze telefoon niet rinkelen. Vanuit vaste telefoon bellen- ik krijg een “bezet” kiestoon. 

Reputatie 7

Hoor je ook nog geen kiestoon als je probeert te bellen? De metingen die ik gedaan heb geven aan dat het nummer goed actief is, dus het is de vraag waar het zit. Je zei eerder dat je ook een ander toestel had geprobeerd, heb je die nu ook weer getest? En had je die direct op de L1 poort op de Experia Box geprobeerd (daar staat het telefoonnummer op, niet op L2), of zit er nog andere bekabeling of apparatuur tussen?

Ik hoor “lijn bezet” kiestoon. Ja de telefoon kabel zit in L1, ik heb beide poorten getest met 2 toestellen. Er zit een directe kabel tussen de externia box l1 en het toestel 

Reputatie 7
Badge +17

Oké! Bedankt voor het testen van beide poorten. Ik heb even meegelezen en heb nog een vraag over het niet werken van de vaste telefoonlijn. Hoe is het probleem ontstaan? Van de een op de andere dag? Bij ons is er niets veranderd aan de verbinding namelijk. 

Hoe branden de lampjes op het modem en als laatste vraag. Heb je al een gekeken naar de instellingen van de vaste telefoon? Welk merk en type vaste telefoon gebruik je? 

Het probleem is ontstaan 2 maanden geleden van de een op de andere dag, bij mijn toestel was niets veranderd. Ik heb 1 maand lang niet gemeld en daarna lang op ziek geweest naar de klanten service nummer. Lampje op phone 1 L1 brandt constant groen. Telefoon is Panasonic Kx tg 6823

Reputatie 7

En het andere toestel die je getest had, wat voor toestel is dat precies? Op het moment dat je probeert te bellen, blijft het L1 lampje constant branden, of gaat het knipperen?

Als ik bel van of naar mijn nummer blijft L1 groen branden. Het andere toestel is Panasonic kx tg 6811 nl b

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tatianam, er leek aan onze kant iets niet helemaal goed te staan. Dat staat nu wel goed. Kun je het nog eens proberen?

Ja, de vaste lijn doet het nu. Mijn lijn deed het niet vanaf begin november. Ik heb uitgerekend dat ik alles bij elkaar 8 uur bezig ben geweest met deze zaak - uitzoeken hoe ik de kom klantenservice moest bereken, telefonisch contact zoeken , afhandelen via deze firm, testen met een andere toestel, meer testen, etc. Dat is een volledige werkdag, 7 uur. Niet te vergeten frustratie, kosten maken door mobiel te bellen in plaats van vast (incl naar het buitenland). Alleen voor het “ bel onbeperkt altijd” gedeelte van mijn abonnement wordt er per maand euro 16.50 berekend. En de oorzaak van het probleem lag de hele tijd bij jullie. Ik zou u vriendelijk toch dringend willen vragen om mij te compenseren met tenminste een maand geen kosten voor het abonnement “alles in een standaard “ niet in rekening te brengen. 

Reputatie 7
Badge +16

Heel fijn dat de vaste lijn het nu weer doet! Jammer dat het je zoveel moeite gekost heeft om het op te lossen: excuses hiervoor. Wat ik je kan aanbieden, is een vergoeding voor de kosten van BelOnbeperkt Altijd: een vergoeding voor de afgelopen en komende maand. Laat je weten of dit akkoord is?

Weet je inmiddels hoe je, naast het forum, contact met ons kunt opnemen?

Nee, kan dat per email? Is er een telefoon nummer dat door een agent wordt opgenomen in plaats van een automatisch systeem? AT betreft de compensatie - ik verzoek u om mij met een maand credit / niet incasseren van het “alles in een standaard” voor een maand te honoreren. Graag neemt u dit op met uw leidinggevende 

Reputatie 7
Badge +15

@Tatianam Er is geen mogelijkheid om dit via de mail in orde te maken. Mijn collega bedoelde in dit geval telefonisch, via de chat of via Webcare of ons forum. 

Ik kan niet voldoen aan je voorstel, de mogelijkheid die ik heb is om inderdaad 2 maanden Belonbeperkt te vergoeden, namelijk november en december. 

Meer dan dit kan ik helaas niet doen. 

Wat is de beste manier om met jullie klantenservice in contact te komen? Ik zag zag de Webcare niet en het telefoon wordt alleen automatisch bediend, geen agent /service medewerker die je te woord kan staan. Wat vergoeding betreft - in wil nadrukkelijk vragen om met jullie leidinggevende op te nemen om mij met een maandbedrag voor “alles in een standaard “ te compenseren, ik heb 3 abonnementen bij kpn: 2 vaste en 1 mobiel, betaal rond 220 - 240 euro per maand en dit heeft heel veel moeite en tijd gekist. 

Reputatie 7
Badge +16

Naast het Forum, kun je met ons bellen via 0800 0402: elke dag, tussen 8 en 22 uur zijn er collega's aanwezig om onze klanten telefonisch te woord te staan. Het is ook mogelijk om via onze contactpagina een chat op te starten. Klik op “Administratie” en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben. Er kan een chat gestart worden door te klikken op “Naar chat.”


Omdat het jouw tijd en moeite gekost heeft, willen wij jou graag tegemoetkomen: je ervaarde problemen met het vaste telefoonnummer, voor dat gedeelte van het abonnement bieden wij een tegemoetkoming aan. Dat is, ook na overleg met onze afdeling Klantenreacties, het aanbod van 2 maanden de kosten van BelOnbeperkt Altijd. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb helaas geen reactie meer van jou ontvangen: het aanbod blijft tot en met eind januari 2021 staan en staat ook genoteerd bij jouw klantgegevens.

Ik heb geen andere keuze maar het aanbod van 2 maanden vergoed krijgen voor BelOnbrperkt Altijd. Wanneer krijg ik dit gecrediteerd?

Reputatie 7
Badge +16

De beste wensen voor het nieuwe jaar!
Het creditbedrag is bij deze verwerkt en wordt automatisch verrekend met de eerstvolgende factuur.