Beantwoord

Kan wel bellen, maar niet gebeld worden

  • 20 March 2019
  • 8 reacties
  • 2078 keer bekeken

Enige maanden geleden hebben wij onze Thomson TG787v SIP verplaatst naar de meterkast en overal cat6 bekabeling getrokken.
Internet werkt zonder problemen. Ik kan gewoon via het analoge toestel naar buiten bellen, maar als ik van buiten naar binnen bel dan hoor ik 1x bliep en gaat mijn vaste toestel thuis dus niet over. Ik heb ook al getracht aan te sluiten op de analoge router poort 2, maar dit naakt niks uit.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Voor de verhuizing van de router had ik geen probleem met analoge telefonie.

Bij voorbaat dank

Arno
icon

Beste antwoord door rknow 20 March 2019, 21:22

Bekijk origineel

8 reacties

Haal de telefoonsteker uit het modem en bel dan nog een keer, wat gebeurd er dan ?
Goeie tip.

Dan hoor ik hem wel overgaan.

Kan het zijn dat ik de polen in de schakeldoos moet omdraaien?
Aha, en dan nu de verlengkabel weer terug en aan de andere kant de telefoon los maken.
( ompolen zou niet uit mogen maken )

Fout zoeken is uitsluiten 🙂
Reputatie 7
De TG787v is een prehistorische Experia Box die al lang vervangen had moeten zijn.
Bel klantenservice op 0800-0402 (24x7) om die Experia Box te laten vervangen.
Zodra ik een de analoge stekker uit de poort haal dan hoor ik hem op mijn mobiel over gaan. Als ik een analoog toestel rechtstreeks op het poort 1 prik dan kan ik wel uit bellen naar mijn mobiel, maar hoor ik weer 1x bliep als ik vanaf mijn mobiel mijn vaste nummer bel.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een routerprobleem is, want dan zouden er toch meer problemen moeten zijn?

Afijn ik ga dus maar even het 0800 nummer bellen.

Hartelijk dank alvast zover.
Bij bellen vsn het 0800 -0402 vroeg de computer waar ik een probleem mee hsd. Toen ik aangaf dat dit met de verbinding van vaste telefonie was moest ik even wachten. Na 30 seconden zei de computer dat deze het probleem niet kon oplossen ... echter iets later werkte het inbellen weer wel. Mijn probleem is opgelost.

Dus geen nieuwe router nodig en ook geen nieuwe bekabeling.

Wel bedankt voor de 0800 tip!
Reputatie 7
Blijkbaar heb je geen televisie bij KPN want die prehistorische TG787v zou er anders toch echt uit moeten. Ook zonder televisie hoort de TG787v vervangen te worden aangezien deze niet meer tot de courante Experia Boxen gerekend wordt.
Nee ik heb nog Ziggo TV. Als internet niet werkt, kan ik altijd nog TV kijken. ;-)

If it works don't touch it.

Reageer