Beantwoord

Klacht betreffende factuur

• 11 februari 2015
  • 2 reacties
  • 531 keer bekeken

Beste Klantenservice,

Ik schrijf deze klacht naar aanleiding van een factuur die wij vandaag (11-2-2015) hebben ontvangen.

Eerst de historie vooraf:

Het betreft de opzegging van de vaste telefoonafsluiting van mijn grootmoeder, vanwege haar verhuizing naar een verpleeghuis. Deze opzegging is op 3 december 2014 verzonden en diezelfde dag door de Klantenservice van KPN ontvangen en bevestigd. In de bevestigingsmail is als datum van opzegging 5-1-2015 opgenomen.

Tot onze verbazing is op 27-1-2015 geld afgeschreven op basis van een factuur n.a.v. het al opgezegde abonnement. Hierover is op 30-1-2015 gebeld met de Klantenservice van KPN, in het gesprek met de medewerker werd ons medegedeeld dat de opzegging was bevestigd, maar door KPN nooit is doorgevoerd. De medewerker zou het afhandelen en verzekerde ons dat wij het geld teruggestort zouden krijgen. 

De kern van de klacht:

Tot onze nog grotere verbazing hebben wij vandaag een brief ontvangen met daarin de bevestiging van het opheffen van het telefoonabonnement per 2-2-2015, een maand later dan de eerder vastgestelde opheffing van 5-1-2015. Bovendien is het op 27-1-2015 afgeschreven geld nog niet teruggestort. 

Na het ontvangen van de hierboven genoemde brief hebben wij wederom contact gehad met de Klantenservice van KPN. Na het uitleggen van situatie werd ons medegedeeld dat er niets aan te doen was en dat wij niet geholpen konden worden. Dit omdat er 2-2-2015 wordt aangehouden als opzeggingsdatum. Het feit dat uit de mail die wij van KPN hebben ontvangen blijkt dat de opzeggingsdatum 5-1-2015 is, maakte volgens de medewerker geen verschil. 

Het contract bevat een opzegtermijn van 1 maand. Opzegging heeft plaatsgevonden op 3 december -> de datum van het vervallen van het contract ligt dus in de eerste week van januari en niet, zoals de brief vermeldt, 2-2-2015.

Mijn vraag is dan ook of wij het onterecht afgeschreven geld nog terug krijgen, of dat wij de dupe worden van het handelen van de KPN Klantenservice.

Eventuele specificatie van persoons- en klantgegevens van mijn grootmoeder wil ik graag in een persoonlijk bericht toelichten

Mathijs

icon

Beste antwoord door Joran 15 februari 2015, 19:46

Beste Mathijs,

Wat een vervelende afwikkeling van dit abonnement.

Ik kan hier vrij duidelijk over zijn; als je een bevestiging hebt ontvangen dat de opzegging per 5-1 doorgevoerd zou worden gaan wij zorgen dat het bedrag vanaf dat moment wordt teruggestort. Mijn excuses voor deze opmerkelijke gang van zaken.

Kun je in een privébericht de adresgegevens, naam contractant en het betreffende vaste telefoonnummer sturen? Afhankelijk van het type abonnement is het mogelijk dat ik dit via een klachtenprocedure af moet laten handelen. Kun je daarvoor ook een telefoonnummer en naam sturen van een contactpersoon die we daarvoor kunnen bereiken? We gaan zorgen dat dit op korte termijn rechtgezet wordt.

Joran
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Mathijs,

Wat een vervelende afwikkeling van dit abonnement.

Ik kan hier vrij duidelijk over zijn; als je een bevestiging hebt ontvangen dat de opzegging per 5-1 doorgevoerd zou worden gaan wij zorgen dat het bedrag vanaf dat moment wordt teruggestort. Mijn excuses voor deze opmerkelijke gang van zaken.

Kun je in een privébericht de adresgegevens, naam contractant en het betreffende vaste telefoonnummer sturen? Afhankelijk van het type abonnement is het mogelijk dat ik dit via een klachtenprocedure af moet laten handelen. Kun je daarvoor ook een telefoonnummer en naam sturen van een contactpersoon die we daarvoor kunnen bereiken? We gaan zorgen dat dit op korte termijn rechtgezet wordt.

Joran
Mijn dochter had na de vakantie te hoog verbruik en werd zonder sms meteen afgesloten. We hebben gebeld en een halve uitleg gehad, moesten 130 euro betalen en dan werd ze weer aangesloten. Dat hebben we gedaan, maar nooit een rekening gehad, ik weet niet waar ik voor betaald heb. Vanmorgen is er 88 euro afgeschreven weer zonder factuur. Ik blijf betalen zonder dat ik weet waarvoor. Zodra ik maar kan ga ik zeker weg bij KPN met alles. onvriendelijke medewerkers bij het callcenter die vertellen dat je maar moet wachten, ik ben zo klaar met kpn. In twee weken al over de 200 euro betaald en dat zonder enige toelichting. En onbeschoft behandeld. Ik heb kpn compleet maar wil zodra het kan overstappen.

Reageer