klacht: glasvezel, voorlopig geen telefoon

• 30 augustus 2013
  • 2 reacties
  • 6828 keer bekeken

Op woensdag 28 augustus heb ik glasvezel gekregen. Omdat er geen experiabox was meegestuurd met het pakket heb ik contact opgenomen met de KPN. Prima geholpen en ik had geluk, mijn experiabox was ook geschikt voor glasvezel. Ik moest hem aansluiten op de glasvezel, resetknop indrukken, via mijnkpn activeren en even wachten. Al heel snel had ik internet en tv, telefoon bleef duren. Ik ben niet ongeduldig geworden omdat er een mededeling stond dat het ivm een technisch probleem in het netwerk enkele uren kon duren. Na 7 uur wachten nog geen telefoon en ik werd wat minder geduldig. KPN is lukkig ge24/7 bereikbaar dus 's avonds laat mijn mobiel gepakt en gebeld met de helpdesk. Nu blijkt dat er in het systeem om onverklaarbare redenen staat dat ik pas 17 september omgezet wordt. De betekenis hiervan kon de medewerker verder niet helemaal verklaren maar hij verzocht mij te wachten tot 24 uur na de activatie. Was de telefoon dan nog niet geactiveerd zou er actie ondernomen worden. Mijn vraag of er niet nu al een melding gemaakt kon worden werd resoluut afgewezen. Eerst 24 uur wachten.

Na 24 uur nog geen telefoon. Ik weer met mijn mobiel bellen. Nu wordt er actie ondernomen en er wordt een terugbelafspraak gemaakt voor de volgende dag. Om een lang verhaal en twee gesprekken van totaal ongeveer 2 uur kort te maken: er is geen oplossing. Er is ergens iets mis gegaan, vervelend voor mij, maar er is geen technische oplossing mogelijk en men heeft geen idee wanneer ik weer kan bellen. Het kan zo maar 17 september worden. Het is nu 30 augustus maar wie weet heb ik geluk en gebeurt het toch eerder is de boodschap. Geen enkele oplossing is er door de KPN bedacht. Dus kom ik zelf met een paar mogelijke tijdelijke oplossingen: het nummer doorschakelen naar een mobiel nummer is niet mogelijk, een bandje achter mijn nummer met de mededeling dat ik tijdelijk op een ander nummer bereikbaar ben is niet mogelijk. Wat wel mogelijk is is dat ik zelf contact zoek met een ander onderdeel van de KPN en daar een analoog nummer aanvraag: ze kunnen dat bij de helpdesk niet voor mij regelen, ze kunnen mij niet doorschakelen naar iemand die mij daar verder mee kan helpen, ze hebben geen idee hoe lang het gaat duren voordat ik dan een telefoonnummer heb, de kosten zijn voor mijn eigen rekening. Maar ik kan natuurlijk achteraf wel een klacht indienen in de hoop dat ik dan iets terug krijg.

Beste KPN ik vind het onacceptabel dat er ergens bij jullie een fout is gemaakt en dat de mededeling van de helpdesk is en blijft dat het heel vervelend is maar dat er geen oplossing is. En als ik al probeer om een tijdelijke oplossing te bedenken wordt het probleem en de kosten weer bij mij neergelegd.

Is er ergens binnen of buiten de KPN iemand die mij wel snel kan helpen. Volgens de helpdesk zou ik namelijk bij iedereen binnen de KPN hetzelfde antwoord krijgen: er is geen oplossing.

HELP!!!!

een ongeduldig geworden Guusje

2 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Guusje,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt en dat je wat ongeduldig begint te worden. Ik wil graag voor je nakijken of ik nog iets voor je kan, alhoewel ik het vermoeden heb dat ook ik je telefoonnummer niet eerder geactiveerd kan krijgen. Het kan echter geen kwaad om het toch na te kijken. Zou je daarvoor in een privébericht je postcode, huisnummer, contractnaam en het betreffende telefoonnumme willen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen!

Met vriendelijke groet,

Jessica

Je staat nog maar aan het begin van je lijdensweg! Ik heb sinds 4 juli al geen telefoon van KPN glasvezel.

Reageer