Beantwoord

Klacht internet storing 3-9-2016

• 3 september 2016
  • 8 reacties
  • 382 keer bekeken

Badge
Vandaag natuurlijk internet storing en dat kan gebeuren.
Wat ik heel vervelend ervaarde was dat onze kapsalon tot 14:00 smiddags niet telefonisch bereikbaar was.
S'morgens geprobeerd onze vaste lijn door te schakelen naar mobiel, helaas het lukte niet.
Vervolgens KPN gebeld er werd gezegd wachttijd 8 min na een half uur kreeg ik iemand aan de lijn die zonder te vragen over hoe en wat met harde stem meedeelde dat ik niet voor internet storing hoefde te bellen.
Ik antwoorde dat ik de vaste. lijn niet kon doorschakelen.
Het antwoord was dat ik dat online maar even moest doen.
Dit met mijn Mobiel geprobeerd, klanten ondertussen helpen en proberen alles door te laten gaan, wat een drama is zonder telefoon , zonder online afsprakenboek, zonder pin......
Dit lukte dus op geen enige mogelijkheid.
Hierdoor heeft onze salon van 9:00 tot 14:00 niet kunnen functioneren en dit vind ik zeer kwalijk.
In het verleden wel eerder meegemaakt met storing dat er een doorschkeling geregeld werd en dat we in elk geval telefonisch onze afspraken konden aannemen.
Ik zou graag willen dat jullie hier de volgende keer andere maatregelen voor aanbieden.
icon

Beste antwoord door PeterG 4 september 2016, 12:38

Hoi, bij een individuele storing is het regelen van een doorschakeling natuurlijk niet zo'n punt. maar er waren ongeveer 2 miljoen aansluitingen getroffen door de storing.

Mijn telefoon staat automatisch doorgeschakeld in zo'n situatie. Dat doe je als volgt.
Typ op je vaste telefoon *67*0000000000# zendtoets. Verbreek de verbinding als je weer een continue toon krijgt. (vervang de nullen door het nummer waarnaar, bij onbereikbaar/storing of in geprek, doorgeschakeld moet worden.)

Het niet kunnen gebruiken van de PIN is lastig maar daarom bestaat er nog steeds contant geld. Ook Currence en de banken garanderen geen 100% uptime van de PIN dienst.

Hebt u een zakelijk contract met KPN dan kunt u met die afdeling contact opnemen via 0800-0403 of via het zakelijke forum: http://zakelijkforum.kpn.com .
De KPN moderators hier kunnen niet beschikken over de gegevens van zakelijke klanten.
P.S. de website voor zakelijke klanten is: http://www.kpn.com/zakelijk .
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar heb je een consumenten aansluiting of een zakelijke, zoals bijvoorbeeld het ondernemerspakket?
Reputatie 7
Hoi, bij een individuele storing is het regelen van een doorschakeling natuurlijk niet zo'n punt. maar er waren ongeveer 2 miljoen aansluitingen getroffen door de storing.

Mijn telefoon staat automatisch doorgeschakeld in zo'n situatie. Dat doe je als volgt.
Typ op je vaste telefoon *67*0000000000# zendtoets. Verbreek de verbinding als je weer een continue toon krijgt. (vervang de nullen door het nummer waarnaar, bij onbereikbaar/storing of in geprek, doorgeschakeld moet worden.)

Het niet kunnen gebruiken van de PIN is lastig maar daarom bestaat er nog steeds contant geld. Ook Currence en de banken garanderen geen 100% uptime van de PIN dienst.

Hebt u een zakelijk contract met KPN dan kunt u met die afdeling contact opnemen via 0800-0403 of via het zakelijke forum: http://zakelijkforum.kpn.com .
De KPN moderators hier kunnen niet beschikken over de gegevens van zakelijke klanten.
P.S. de website voor zakelijke klanten is: http://www.kpn.com/zakelijk .
Badge
Wat mij vreselijk stoorde was de medewerker die ik een vraag stelde.
Niet normaal dat je als klant zo te woord word gestaan.
Als ik zo met klanten omga houd ik er niet veel over.
Ook leuk dat ik altijd tussen zakelijk en particulier word heen geslingerd.
Op advies van kpn heb ik in onze salon een normaal pakket voor bellen en internet, we hadden adsl, maar hadden geen meerdere lijnen nodig.
Als ik nu bel zeggen ze doodleuk nee u moet zakelijk hebben en op de zakelijke afdeling u moet particulier bellen.......grrrr
Dat continu doorschakelen is niet handig omdat ik niet 7 dagen per week aanwezig ben, dus moet naar de mobiel van de werkende medewerker.
Heb niks teveel gevraagd , heb eerder storing gehad en toen heeft de medewerker die ik aan de lijn had mijn telefoon netjes doorgeschakeld.
Nu moest ik het zelf regelen wat dus niet lukte en met een volle agenda met klanten kun je gewoon geen uren lopen piele om bereikbaar te zijn.
Reputatie 7
Jeetje, we vernemen hier wel vaker dit soort opmerkingen over de tel. klantenservice.

heb eerder storing gehad en toen heeft de medewerker die ik aan de lijn had mijn telefoon netjes doorgeschakeld.
Toen was je wsl de enige of een van de weinige. Met meer dan 2 miljoen getroffen klanten is dat écht een ander verhaal.
Met *67 wordt de telefoon alleen doorgeschakeld indien het nummer in gesprek of onbereikbaar is. Dat het gesprek dan bij jouw, als eigenaar, terecht komt lijkt me toch niet zo'n punt. Als je op vakantie bent stel je *67 in naar een medewerker.
Dit behoedt je dus een volgende keer voor onbereikbaarheid.

Verder heb je een particulier abonnement begrijp ik? Ik weet niet of onderstaande opmerking dan ook geldig is. Komt uit een artikel op nos.nl.
Die schade komt vooral terecht bij kleine winkels, waar pinnen en het normale internet over dezelfde lijn lopen. Klanten die denken recht te hebben op compensatie kunnen dit bij KPN melden, de provider bekijkt dan per geval of er wordt uitgekeerd.
Normaal...zou je dit dus bij de KS zakelijk op 08000403 moeten melden, maar daar val je niet onder met een particulier abonnement.
Voor een particulier abonnement vind ik dit voor je:
https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm , daar wordt evt. een chat opgestart of je kunt via een mailform indienen. De chat zou ik op ma-vr tussen 9:00 en 17:00 uur doen indien je wilt claimen.

Overige
Reputatie 7
Badge +30
Sowieso is de consumentenklantenservice niet altijd even slim en behulpzaam.

Persoonlijk zou ik dan zeker naar een zakelijk abonnement kijken. Ook dat is "een normaal pakket" en hoeft niets bijzonders te zijn maar de doelgroep en service is toch even anders.

Daarnaast lijkt het me misschien verstandig om voor een paar 10'tjes een prepaid toestel te kopen voor zulke gevallen waar telefonie niet werkt.
Ook voor pinnen zijn vele van zulke oplossingen beschikbaar en zeker in bedrijven waar elke klant betaald (pinnen of contant) lijkt me dit slim. Maar dit kan je beter zelf bepalen.
Reputatie 5
Badge +7
In principe maakt het niet uit of een klant een consumenten of zakelijk abonnement heeft.
Ik weet dat veel winkeliers gebruik maken van een consumenten abonnement, puur uit kosten overweging.
Zodra er gebruik gemaakt wordt van een Experiabox bestaat er de mogelijkheid voor een back-up t.b.v. pinnen.
Plaats een 3G/4G dongle (voorzien van een SIM) in het modem welke in geval van storing de dienst kan overnemen.
Reputatie 2
Badge
@EricFocus

zo een dongle, kan het "iedere 3G/4G" dongle met sim zijn? Of alleen specifieke dongels worden erkent door de experiabox ?
toevallig via de site van KPN naar zitten kijken ( als particulier ), kan hier helaas niets over vinden.
Ja dat er dongels in het verleden door KPN verkocht zijn, meer volgens mij niet.
Niet dat ik direct een backup nodig heb, maar wilde wel wat meer hierover weten
Heb jij meer algemene informatie hierover ?

Heb jij meer algemene info ?
Reputatie 7
Badge +30
Gewoon een normale dongel (niet zo een met proprietary software) werkt gewoon. Op de Experiabox kan je dan het APN instellen.

Reageer