Beantwoord

Klacht: kosten bij contract beeindiging

• 27 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 935 keer bekeken

Beste KPN,

Al 40 jaar ben ik klant (particulier) bij u en heb ik een vaste telefoon aansluiting.

Inmiddels neem ik al 24 maanden bij u het product BelVrij af en is er onlangs een verzoek van Tele2 ingediend om het telefoon nummer over te nemen.  Echter tot mijn verbazing blijken er nu kosten in rekening te zijn gebracht wegens contractbreuk op de eindnota!

Dit is niet juist. Mijn abonnement BelVrij had een contractduur van 12mnd en is sindsdien stilzwijgend verlengd, dus ieder moment opzegbaar (met 1 mnd opzegtermijn). Tele2 heeft keurig rekening gehouden met de KPN voorwaarden en heeft gevraagd de aansluiting op te zeggen en het nummer over te nemen. Ik snap niet waarom KPN durft om kosten wegens contractbreuk te rekenen als aan alle voorwaarden is voldaaan en dat bij een relatie die al 40 jaar zijn rekeningen betaald!

Graag een reactie en passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

J.M.C. Blox

icon

Beste antwoord door Raul_ 2 september 2014, 11:28

Beste Joske1949,

ik heb navraag gedaan bij de afdeling die de opheffingen uitvoert. De collega die ik sprak heeft alles nagekeken en geconstateerd dat de boete wegens contractbreuk, in uw geval, inderdaad onterecht is geweest. Er is nu voor u een creditering van €26,67 ingevoerd. Dit bedrag zal binnenkort worden bijgeschreven. Namens KPN, mijn excuses voor het ongemak en ik hoop dat ik u zo voldoende heb geholpen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste J.M.C. Blox,

welkom op ons forum! Zoals u het mij beschrijft lijkt hier iets niet helemaal goed te gaan. Ik kan me voorstellen dat het ook extra zuur over komt na 40 jaar klant te zijn geweest. Graag wil ik voor u nagaan wat er aan de hand is. Wilt u mij daartoe via een privebericht uw contractnaam, postcode en huisnummer sturen. Ik kom er dan zo spoedig mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 5
Badge +11
Beste Joske1949,

ik heb navraag gedaan bij de afdeling die de opheffingen uitvoert. De collega die ik sprak heeft alles nagekeken en geconstateerd dat de boete wegens contractbreuk, in uw geval, inderdaad onterecht is geweest. Er is nu voor u een creditering van €26,67 ingevoerd. Dit bedrag zal binnenkort worden bijgeschreven. Namens KPN, mijn excuses voor het ongemak en ik hoop dat ik u zo voldoende heb geholpen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reageer