Beantwoord

klacht over verhuizing

  • 12 June 2019
  • 20 reacties
  • 370 keer bekeken

Ben al drie weken bezig met KPN om de verhuizing van mijn moeder te regelen. KPN maakt er een ongelooflijke puinhoop van. 😡😡 Wel/geen digitenne ontvangst op nieuwe adres. heel onduidelijk. Zaken die nodig zijn voor de nieuwe aansluiting worden op het oude adres ingevoerd in het systeem van KPN Ik denk dat ik 10 verschillende KPN callcenter medewerkers heb gesproken die niet allemaal deskundig zijn en weten hoe te handelen. Echt een verschrikkelijke puinhoop! KPN monteur op 13 juni as vastgelegd, benodigde spullen komen aan op een totaal ander adres!! Alles 35 keer aangeven, oud adres, nieuw adres, oude postcode, nieuwe postcode.................................. enz, enz. Heb zelf vandaag moeten aangeven dat de spullen voor de KPN monteur niet op het nieuwe adres aanwezig zijn ... 30 minuten hiervoor aan de telefoon moeten wachten........ uiteindelijk nog geen garantie gekregen dat het morgen (13 juni) goed komt.........!!!!! KPN medewerker geeft aan: Ik hoop dat het goed komt , anders hoop ik dat de monteur reserve spullen bij zich heeft😡😡😡😡!!!!! Wat een klant onvriendelijk club zeg.... echt ongelooflijk.................... Indien het 13 juni niet goed gaat ... is het mooi over met die KPN club...... Houdoe!!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 June 2019, 11:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi, wat een vervelende toestand 😥 . Digitenne is in ong. 60 % v.h. land mogelijk met binnenantenne. In de rest met een buiten gemonteerde antenne tot ca. 5 meter hoogte. In slechts 2 % v.h. grondgebied is het niet te krijgen, dat is doorgaans vlak langs de grens (België, Duitsland).

Zou je vast de gegevens van je moeder in je forumprofiel kunnen invullen? Ze zijn daar alleen leesbaar voor de KPN moderators en jijzelf.
Zij hebben bevoegdheid voor klacht behandeling en natuurlijk oplossen v.h. probleem.

Gaat het behalve de verhuizing van Digitenne ook over de vaste telefoon?
Reputatie 7
Badge +25
Hi Fred, hele vervelende situatie inderdaad. Zou je het profiel waar Peter naar verwijst willen invullen? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen natuurlijk. De dekking van Digitenne kan je ook zien op https://www.digitenne.nl/ trouwens.
Goedemiddag Peter,

Bedankt voor je reactie. Het digitenne probleem betreft gemeente Bladel (noord-brabant). Moeder is verhuisd van gemeente Someren naar gemeente Bladel. Moeder had op haar oude adres (Someren) een digitenne aansluiting (12,50 euro per maand) en een vast bellen aansluiting. KPN geeft aan dat haar nieuwe postcode gebied in de gemeente Bladel over een tijdje, KPN kan ook niet aangeven welke tijd dit betreft (weken,maanden??), niet meer mogelijk is vanwege een upgrade van het nieuwe??digitenne systeem.🤔 Om TV te kijken is ze dus aangewezen op een abonnement met tv-internetcombinatie. Moeder is 92 jaar dus internet is niet (meer) haar ding. (52 euro per maand). Ook heeft ze moeite met de mobiele telefonie dus vindt ze een vaste toestelaansluiting wel fijn. Om dit alles aan te passen/om te zetten ben ik dus al 3 zaterdagen, 1 vrijdag en vandaag bezig geweest met KPN!! Echt ongelooflijk hoe zoiets simpels, binnen KPN, tot zoveel ellende kan lijden en daardoor ook voor mij en moeder!!! Hopen maar dat het allemaal goed komt morgen!!😏
Hoi, Fred. Zie reactie van KPN-er Paul. Net voor jouw reactie. Hij zal dit verder behandelen voor je.
Peter, Paul,

Profiel is aangemaakt mevrouw M.J Sanders-Scheepers

Ga ervan uit dat de klacht serieus wordt opgepakt.
Peter,
Overigens heb ik de postcode van het nieuwe adres gecheckt via de link die jij aangaf, blijkt digitenne gewoon goed te werken! 🤔KPN klantenservice (call-center) adviseert de digitenne niet te continueren bij de verhuizing vanwege een update van het systeem, waarbij het systeem met deze postcode over een tijdje (weken, maanden???) niet meer ondersteund zou worden!!!!! De site van digitenne (link) zegt hier niets over!! Wederom verwarring omtrent de informatie die KPN verstrekt !!!😡
sorry ik bedoel Paul!
sorry ik bedoel Paul!
Ha ha, is goed. Kon het héél éven niet volgen. Link Digitenne idd bij Paul.

Je kunt je berichten binnen een uur na plaatsing trouwens nog aanpassen/corrigeren. Ga dan naar de ... rechts onderin en klik op Bewerk.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Eerst even de Digitenne op het nieuwe adres. Als ik de nieuwe postcode en huisnummer invoer dan is er waarschijnlijk geen dekking (je moet 1 stapje doorklikken na het invoeren van postcode/huisnr.):

Op het ingevulde adres heeft u waarschijnlijk GEEN bereik. U kunt Digitenne wel op een andere locatie gebruiken.

Ik denk dat het belangrijkste is dat zij morgen weer telefonie heeft. Monteur staat ingepland tussen 12 en 2. Ik kan nu moeilijk nog een pakket versturen dat daar op tijd is, maar ik heb er wel vertrouwen in dat de monteur apparatuur bij zich heeft, of andere apparatuur kan regelen. Verder ziet alles er goed uit qua verhuizing trouwens.

Houd je mij op de hoogte? Ik houd het hier ook in de gaten!
Hoi Paul,

Ja inderdaad als je doorklikt krijg ik inderdaad dat bericht ook. beetje jammer waarom je dat dan niet meteen op de 1ste pagina kan melden..hoef je uberhaubt niet door te klikken....
Aangaande vast telefonie en TV-internet abonnement....Nou.... als het zo gaat zoals je aangeeft ten aanzien van de monteur, nm dat hij alle (reserve) spullen bij zich heeft.....zou mooi zijn .. maar ik heb mijn twijfels.... Nog langer zonder telefoon kan niet dus hoe dan ook moet het morgen geregeld worden.... hoop dat het goed gaat..😏 Houdt je op de hoogte!

Fijne avond!
Reputatie 7
Badge +25
Ja, eens.. Je moet nog wel kunnen bestellen aangezien Digitenne vaak op andere locaties wordt gebruikt, maar een melding op de eerste pagina zou zeker niet verkeerd zijn.

Ik zie dat de monteur de bon heeft geaccepteerd en onderweg is. Ik hoop het met jou, en ik hoor het allemaal graag. Ik kijk voor zover ik kan hier mee (signaal actief etc.)
Reputatie 7
Badge +25
Oké. De monteur heeft jou gebeld als ik de notities goed lees, toch? Modem is uit eigen voorraad geleverd, maar iTV niet. Het is mij niet helemaal duidelijk of de Digitenne (tijdelijk) toch weer is aangesloten en werkend is.

Wat is er verder afgesproken? Als je wil dat ik een tv-ontvanger opstuur of wat dan ook, laat het me weten.
Hi Paul,
De monteur heeft mij inderdaad gebeld en aangegeven dat hij de telefonie heeft geïnstalleerd en de digitenne ontvangst (tijdelijk) heeft verbeterd. Omdat er geen installatie pakket voor iTV door KPN op tijd en op het juiste adres is aangeleverd is de iTv dus niet geïnstalleerd. Ik ben de afgelopen dagen diverse malen gebeld door een onbekend (prive)nummer. Mijn telefoon is geblokkeerd voor onbekende nummers en kan deze dus niet opnemen cq te woord staan. Ik verwacht dat dit de front-office medewerker is (***** ** *** ***?). Hij heeft in de tientallen gesprekken die ik met de front-office (call-center) heb gehad zich opgeworpen als dossierbehandelaar m.b.t. het installatiepakket wat zou zijn afgeleverd op nr 35 i.p.v nr 25 wat het huisadres is van mijn moeder (verzorgingshuis).
Ik verwacht nu van KPN dat er binnen 1 week alsnog de resterende werkzaamheden voor de installatie van de iTv door een monteur wordt gerealiseerd. Dus ook het pakket ruim binnen 1 week wordt afgeleverd, wat overigens gisteren door een frontoffice medewerker al in gang zou worden gezet, "anders heeft de monteur wel de nodige spullen in de auto"gaf deze medewerker aan??????Monteur vertelde mij zonet dat dit een uitspraak is die absoluut niet kan!!!!!! E.e.a incl de registratie van abonnementsnummer en pincode, benodigd voor de juiste werking van de iTV. Tevens verwacht ik van KPN dat de ingangsdatum en dus de starttermijn van facturering wordt ingezet wanneer het totale pakket van iTV en vast bellen is gerealiseerd.

Verneem graag je reactie.
Toch nuttig dezer tijd wél onbekende nummers op te nemen....
Reputatie 7
Badge +25
Ja, onbekende nummers kunnen irritant zijn, maar ook nuttig... Ik heb wel even de naam van m'n collega weggehaald, maar dat zou heel goed kunnen inderdaad.

Ten eerste hoef je je geen zorgen te maken over de kosten. Daar komen we echt wel uit. De facturatie loopt nu wel, maar als ze ergens voor betaalt wat onterecht is, dan corrigeer ik dat sowieso.

Ze heeft op dit moment dus wel internet, telefonie en Digitenne. Interactieve tv is waar het nu nog niet goed gaat. Er is een tv-ontvanger nodig, en een monteur om het te installeren, correct?

Wil jij mij een privébericht sturen met de dagen (ma - vr) en de dagdelen dat een monteur kan langskomen? Het lijkt me niet verstandig om dat blind te doen. Tv-ontvanger ga ik regelen met allemaal uitgebreide notities over het adres en dergelijke!
Paul,
heb je een privebericht gestuurd!
Even een update: Ik heb dit topic van @Paul_ overgenomen en we hebben de zaak via een privéconversatie weten af te handelen.
Uiteindelijk bleek het verzorgingshuis zelf een tv-aanbod te hebben en ik heb de order van mevrouw omgezet naar 'alleen bellen'. Zodra de eerste factuur binnen is, stuur @Fred01 mij de gegevens en crediteer ik de extra gemaakte kosten.
Goedemorgen Erwin, Paul,

Heb inmiddels de factuur ontvangen en is ook al afgeschreven van de rekening.
Kun je mij even een link toesturen voor een privebericht om dit verder af te handelen aub?

Alvast bedankt

Gr
Fred
Je kunt Erwin een privébericht sturen door op zijn naam te klikken bij zijn bericht. In het volgende scherm staat dan de button 'stuur bericht'.
Ik zie dat het gelukt is om mij een berichtje te sturen. @Fred01. Ik ga de correctie er nu inzetten. Het bedrag zal verrekend worden op de volgende factuur!
Ik verwacht dat dit probleemloos zal verlopen maar hou het wel even in de gaten. Mocht de volgende factuur toch nog fouten bevatten zet ik dat uiteraard recht.