Klacht vaste lijn

  • 21 July 2019
  • 10 reacties
  • 640 keer bekeken

Mijn vaste telefoon nummer heb ik laten verhuizen wat zou daar aan mis kunnen gaan !!!!
Op mijn vaste nr bellen mijn klanten voor storingen dus het was voor mij wel van belang dat de lijn blijft werken,
Op de nieuwe locatie was nog geen PSTN lijn , lag al wel voor de deur maar nog niet binnen gebracht.
Verhuizing aangevraagd en ook duidelijk aangegeven dat de lijn nog niet binnen lag .
per 1 juli zou het overgezet worden en heb ik zelf nog een aantal keer gebeld met kpn van dat de lijn nog niet binnen lag maar iedere keer gaven ze aan dat komt goed.
Kort gezegd het is niet gelukt per 1 juli!!! was nog geen opdracht gegeven aan Volkers Wessels om de lijn binnen te brengen.

plus minus week later hebben ze de lijn binnen gebracht op maandag zou op het oude adres de lijn afgesloten worden en op het nieuwe adres aangesloten.
Op die maandag weer een aantal keer contact gehad van wanneer de verbinding er zou zijn moest maar even wachten tot na 13 uur en als het er dan nog niet was bellen.
Na 13 uur weer gebeld lijn zou moeten werken volgens de helpdesk moest er maar een monteur langskomen om te kijken wat er aan de hand is.
Dus vroeg hoe laat die zou komen dat was niet die dag meer kon een dag later eind van de dag.
Volgende dag komt de monteur blijkt dat de aannemer het in de centrale niet goed heeft aangesloten.
Monteur heeft het goed aangesloten en de lijn werkte weer (maar 2 dagen zonder vaste lijn gezeten !!!)

Naar dat het werkte heb ik ook een goedkoop internet abn afgesloten bij Tele2 het internet is voor deze locatie alleen bedoeld om te kunnen monitoren daar heb ik geen hoge snelheid voor nodig en aangezien KPN niet iets aanbied met een lage snelheid waar niet teveel kosten aan zitten is het Tele 2 geworden.

Dat is afgelopen vrijdag opgeleverd, heb nu wel internet maar de telefoon lijn werkt niet meer heb er nog een adsl splitter tussen geplaatst maar ook dan werkt het niet.

Weer contact gehad met kpn er zou een breuk in de lijn zitten volgens de dame aan de telefoon.
Leuk verhaal maar ongeloofwaardig .
Bij KPN hebben ze er een shared line van moeten maken en daar zal wel wat fout zijn gegaan als het een breuk zou zijn zou het internet ook niet werken.
Maar nu weer hetzelfde geval moet een monteur langs komen bij de vraag hoelaat meneer dat kan pas maandag.
Dus nu weer zonder vaste lijn nu van af vrijdag tot en met maandag.
ook aangegeven dat de vast lijn voor mij belangrijk is i.v.m de storingsmeldingen die daar op binnen komen.
Daar wordt niet wat op uit gedaan ze kunnen het blijkbaar ook niet tijdelijk door laten schakelen naar een mobiel nr.

Wat het meeste ergenis geeft is de slechte bereikbaarheid bijna ieder gesprek met kpn duurt het al lang voor je iemand aan de lijn hebt, dan is de persoon die je aan de lijn hebt niet kundig genoeg ze moeten steeds van alles navragen ieder gesprek ben je zo een 20 a 25 minuten verder en dan is er nog geen oplossing.

Nu komt er maandag een monteur is mij per telefoon toegezegd geen bevestiging per mail van gekregen ook maar weer afwachten of dit goed gaat.

Als ik voor de dienst verlening en service van KPN een cijfer moet geven is dit zwaar onvoldoende.

10 reacties

Hoi, wat een vervelende toestand. Hopelijk kan de monteur het pstn deel weer aan de praat krijgen.

Die combi pstn/dsl wordt overigens vrijwel nóóit meer geleverd. Het is voor jou ook goedkoper je tel.nr. ook bij Tele 2 onder te brengen. Dat is veel goedkoper dan een pstn-lijn. Zeker omdat het vnml een inkomende lijn is begrijp ik.
Het loopt dan via het modem maar is op het modem gewoon analoog.

Je neemt wel het goedkoopste internet-abo, maar dan een peperduur pstn abonnement. (?)

Zelf heb ik voor 'klanten' een mobiel nummer. Prepaid. Alleen 1 X per paar maanden zelf kort mee bellen om 'm geldig te houden. Kost me ca. € 10 per jaar nog maar.
Vaste analoge lijn dat i.v.m. bereikbaarheid deze ligt er eigenlijk nooit uit.
Heb in het verleden een 20 jaar terug even voip bellen gehad van UPC toen niks anders dan problemen gehad.
Ook dat zal zeker verbeterd zijn, maar als het goed is dan verander ik niet graag
Ah, okee.
Maar de vaste nummers (pstn) zitten, bij KPN, tegenwoordig op het zelfde systeem als de VoIP aansluitingen (die dus thuis gewoon analoog zijn).

Bij de grote storing laatst lag alle telefonie van KPN eruit. Ook pstn.

Het nieuwe is nu net zo betrouwbaar als pstn. En de abo-kosten liggen véél lager. Dat is voor vnml inkomend best interessant.

Maar ik begrijp je wel. Ik was (en ben) ook wat behoudend. Maar heb VoIP (analoog bij eindgebruiker) nu al zo'n 10 jaar en heb nog maar 3 X een échte storing meegemaakt.
GSM ligt er al helemaal weinig uit. Nog nooit meegemaakt met KPN namelijk. Ook niet met de gote storing van 24 juni j.l. (waar ook mobiel getroffen scheen te zijn, maar alle KPN nummers die ik ken werkten gewoon).

HET vervelende van de kpn vaste lijn is dat je er (nog steeds) totaal geen extra mogelijkheden hebt, en zeker als de lijn het niet doet kun je helemaal er niets mee beginnen. In de tijd van de PTT kon ik dat nog begrijpen maar nu niet meer.
Ik bedoel, als het nummer wordt gebeld en de telefoon thuis doet het om de een of andere reden niet dan is geen alternatief cq alternatief in te stellen want doorschakelen kan alleen vanaf die ene locatie cq aansluiting. (wellicht kan de storingsdienst het wel voor je doen ??)

Dus heb ik mijn nummers verhuisd naar een voip dienst waar je middels een webpagina je nummer kan doorschakelen naar 1 of meer nummers, in volgorde, tegelijk, vertraagd, je zegt het maar.
Dus voor een storingsdienst, met wellicht wisselende diensten, ideaal, per dienst doorschakelen naar de desbetreffende mobiel.
Want (@PeterG.) ik wil me ook niet afhankelijk maken van 1 mobiel nummer, mobiel weg of stuk of storing en je kan ook niets meer.

Hier eerdere onderwerpen die hier aan raken :
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gigaset-n510-ip-pro-en-cheapconnect-instellen-450875

Aanvulling :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/voip-bellen-via-kpn-478420#post812275
 

Een kpn voip lijn op een experiabox kun je dus wel doorschakelen via een www-inlog (mijnkpn)
Een PSTN lijn ( de inkomende koperlijnen gaan rechtstreeks naar de telefoon ) niet.

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ham1969 Dank voor het doen van je verhaal, hier op het KPN Forum. De belangrijkste vraag is hoe de afspraak met de monteur is verlopen. Is hij of zij langsgekomen en werkt alles nu wel zoals het moet?

Ik kan niet beoordelen wat er nu precies is gebeurd en waar het allemaal is misgegaan. Het heeft hoe dan ook veel tijd en frustratie gekost en dat is in de eerste plaats bijzonder vervelend. Als je naar ons belt hoop je dat je snel en soepel een oplossing krijgt en hoe langer je moet wachten des te frustrerender wordt het. Omdat ik niet al je gegevens heb kan ik nu niet zien wat er aan onze kant is gedaan en vanzelfsprekend weet ik niet wat er met je besproken. Als ik je probleem zo lees is het probleem vrij complex en als iets via meerdere afdelingen moet worden opgelost dan kan het ook meer tijd in beslag nemen.

Vanzelfsprekend mag je verwachten dat je goed wordt geïnformeerd. Ik kan me ook voorstellen dat niet elke collega zulke specifieke kennis paraat heeft en dat er iets nagevraagd moet worden. Dat is -vind ik- niet zo'n probleem. Zo lang je maar weet waar je aan toe bent en in elk geval duidelijkheid krijgt over wat er wanneer gaat gebeuren. Nu is dat bij jou ook niet lekker verlopen.

Ik vind het oprecht jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad. Ik hoor heel graag hoe de stand van zaken nu is.
Opmerking van de monteur op de bon.
Lijn zat verkeerd in centrale, op juiste poort gezet en telefoon werkt weer.

Dat is al 2 keer in 2 weken tijd dat er iets in de centrale niet goed zat.
Over de monteurs die er zijn geweest heb ik ook geen klachten !!! die werken oplossingsgericht.

Over de klantenservice ben ik minder te spreken, mijn telefoon heeft er vanaf vrijdag uitgelegen klantenservice had het nummer ook kunnen doorschakelen naar bijv. mijn mobiel.
Dat was geen optie volgens de klantenservice. had ook duidelijk aangegeven dat het vaste nr onmisbaar is voor mij.
Ik heb ook het idee dat de klantenservice een extern call center is die weinig binding heeft met het bedrijf.

Dit akkefietje heeft mij een paar onderhouds- contracten gekost !! doordat ik van het weekend niet voor storingen bereikbaar was.

Had de pet altijd nog wel hoog van KPN dat is de afgelopen weken wel veranderd.
Tip: schakel je telefoon door met "doorschakelen bij niet opnemen". (deze doorschakeling wordt ook door voicemail gebruikt dus als het naar je mobiel gaat komen ze niet meer op de vaste voicemail)

*61*mobielnummer#

Dan gaat ie na 22 seconden door naar je mobiele nummer als op de vaste niet wordt opgenomen. Ook bij lijnbreuk.

Ook handig is "doorschakelen bij bezet".
*67*mobielnummer#

Als er dan al op je vaste lijn gebeld wordt en dan belt er iemand naartoe komt ie op je mobiel.
Reputatie 7
Badge +20
@ham1969 Excuses allereerst voor mijn verlate reactie, ik had beloofd om eerder te reageren en dat heb ik nagelaten zie ik.

Ik durf je niet precies te zeggen waarom dit bij jou lang heeft geduurd en of de collega's van de klantenservice je niet volledig hebben kunnen informeren. Wat ik wel weet is dat het niet mogelijk is voor ons om jouw vaste lijn vanuit hier door te schakelen; dat kun je enkel zelf doen en dat gaat op de manier zoals Peter het uitlegt.

Wel of geen binding met een bedrijf hebben is denk ik niet de vraag: iedere collega die hier werkt doet zijn of haar best om klanten te helpen. Daar worden we voor betaald én we willen onze klanten het beste bieden. Er kan helaas altijd is misgaan of informatie kan niet volledig bekend zijn. Wellicht is dat laatste bij jou ook gebeurd en spijt me van harte om te lezen dat je hier nadeel van hebt gehad.
Beste Bart,

Bedankt voor de reactie, heb ondertussen al mijn eigen plan getrokken en het nr over laten zetten naar het oude adres en naar een voip van jullie collegas van xs4all eigenlijk ook kpn maar tot op heden nog met een eigen koers.
En ik vind dat ze daar een goede klantenservice hebben met kennis.
Nu als de lijn niet zou werken word die automatische doorgeschakeld naar mijn 06. en ik kan de vaste lijn nu op meerdere adressen waar ik internet heb binnen laten komen als vaste lijn.

In ieder geval bedankt voor de gedane moeite.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @ham1969 Dank voor je reactie en goed om te zien dat je in elk geval een oplossing hebt gevonden!

Reageer