Vraag

Klantenservice geeft onvolledige of geen informatie: telefoonaansluiting wordt niet geregeld

  • 20 July 2021
  • 21 reacties
  • 161 keer bekeken

We hebben een vaste telefoon aansluiting aangevraagd.
Natuurlijk kan tegenwoordig alleen een volledig pakket Incl. Interneten Interactieve TV, maar dat is dan maar zo.
Vervelende is dat als deze aansluiting in een verzorgingstehuis zit, je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en de daadwerkelijke aanvraag blijft zweven.

Vele brieven (aanvraag formulieren) zijn verstuurd en tig telefoontjes, waarvan sommige meer dan een uur. zijn er gepleegd. Telefoonaansluiting wordt niet geregeld.
Navraag bij klantenservice geeft alleen als resultaat dat er een notitie wordt gemaakt.

Een klacht indienen lukt nergens. De mensen die je aan de lijn krijgt zeggen dat zij dat niet in behandeling kunnen nemen. Alle andere opties leiden naar: ga maar bellen.

KPN wil in de boeken gewoon geen klachten zien. laat staan dat ze een klacht serieus nemen en er iets als compensatie tegenover stellen.

Ik heb wel een advies voor ze: Hernoem klantenservice naar Klantencontactpunt. Want service kennen ze niet.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @Arie.O onderstaand een link om een vaste telefoonaansluiting aan te vragen:

Abonnementen voor bellen met vaste lijn of mobiel | KPN

je hebt dus géén internet/tv/bellen abo nodig.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Arie.O, voor verzoringstehuizen gaat het allemaal net even anders. We hebben hier ook een aparte webpagina voor. Daar lees je alles over het aanvragen van een aansluiting in een verzorgingstehuis. Ook is daar een telefoonnummer te vinden, heb je daar al contact mee gehad? Want ik begrijp dat het verder nog niet echt loopt. Of ben je door deze collega's niet goed geholpen?

 

 

Dit is nou precies wat ik bedoel.
Ik ben sinds april bezig en nu ik een formele klacht wil indienen, komen jullie met nieuwe informatie.
Laat de klantenservice  of zoals iok ze liever benoem het klantcontactpunt deze informatie direct geven als ik wel degelijk aangeef dat het om een zorg instelling gaat.
Mijn vraag blijft daarnaast: Hoe kan ik bij KPN een formele klacht indienen, zodat ik ook een formeel antwoord krijg.  Telefonisch kan het niet en via een forum of welk ander dan wordt het of niet begrepen of je wordt de verkeerde kant op gestuurd.

Reputatie 7
Badge +24

Wat schiet je op met het indienen van een klacht? Volgens mij helemaal niets. Je word later gebeld door iemand van KPN, die handeld het dan op dezelfde manier af als dat de klantenservice het doet, misschien nog wat excuses en dat is het dan. Ik denk niet dat je er wijzer van word.

https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Arie.O, voor verzoringstehuizen gaat het allemaal net even anders. We hebben hier ook een aparte webpagina voor. Daar lees je alles over het aanvragen van een aansluiting in een verzorgingstehuis. Ook is daar een telefoonnummer te vinden, heb je daar al contact mee gehad? Want ik begrijp dat het verder nog niet echt loopt. Of ben je door deze collega's niet goed geholpen?

Waarom is deze pagina niet te vinden als je de zoekfunctie gebruikt?

 

Reputatie 7
Badge +20

Deze informatie had je dus nog niet ontvangen @Arie.O? Dat is wel jammer om te lezen. Nick83 heeft al uitgelegd hoe je een klacht kan indienen, maar je mag hem hier ook bij mij neerleggen, dan zal ik met je meedenken. 

 

@Nick83, ik heb het doorgegeven. Bedankt. 

Nick83 heeft niet uitgelegd hoe ik een klacht kan indienen.

Hij heeeft wel aangegeven hoe jullie er mee omgaan
--Quote--

 Je word later gebeld door iemand van KPN, die handeld het dan op dezelfde manier af als dat de klantenservice het doet, misschien nog wat excuses en dat is het dan. Ik denk niet dat je er wijzer van word.
-- Einde quote---

 

Mijn klacht:

Sinds april bezig met aanvragen telefoonaansluiting in een zorginstelling.
Op 19 juli kunnen ze alleen aangeven dat ze niet weten wat de status is en ze kunnen een notitie maken.
Er gebeurt niets en je wordt niet op de hoogte gehouden.
Mensen die meer dan 40 jaar klant zijn (geweest) bij KPN, laten jullie gewoon ruim 3 maanden zonder telefoon zitten en schuiven de problemen naar een ander.
Excuses  komen er niet, Niet naar de aanvrager die namens  de hoogbejaarde mensen de aanvraag doet en zeker niet naar de mensen die het betreft zelf.

Laat staan een gemeend excuus.

Het zou jullie sieren als namens de KPN een gemeend excuus naar de gedupeerde zou gaan met  bijvoorbeeld een grote bos bloemen als compensatie of blijk van gemeend excuus.
Dan zou de aanvrager de gedupeerden weer recht in de ogen aan kunnen  kijken. Nu rest alleen een enorm schuld gevoel.

En laat KPN aub iets doen om dit in de toekomst te voorkomen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat ik wel eens niet snap is dat beheerders van zorginstellingen hierin niet veel beter begeleiden. Want dit is niet het eerste topic over een telefoon / internet aansluiting in een zorginstelling...

Wat ik wel eens niet snap is dat beheerders van zorginstellingen hierin niet veel beter begeleiden. Want dit is niet het eerste topic over een telefoon / internet aansluiting in een zorginstelling...

Helemaal mee eens. Kwestie van verschuilen achter de ander  en daarmee kastje/muur handhaven.
Maar in dit geval kijk ik echt naar KPN, omdat zij in dit geval wel in de zorginstelling de oude (analoge) centrale ontmantelen en aan de bewoners wel een speciale aanbieding hiervoor aanbieden. Vervolgens de boel lekker in het honderd laten lopen en gewoon niets regelen.
 

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil graag eens meekijken. Al is het misschien handiger om met de speciale desk even contact te zoeken.  Maar zou je jouw profiel eens willen voorzien van gegevens van de aansluiting? Het moet natuurlijk niet zo zijn dat dat al zo lang speelt en er nog steeds geen duidelijkheid is. Zeker als het om hoogbejaarde mensen gaat. Excuses daarvoor. Ik wil graag eens kijken wat ik hier nog in kan betekenen. Hoor graag van je. 

Ik wil graag eens meekijken. Al is het misschien handiger om met de speciale desk even contact te zoeken.  Maar zou je jouw profiel eens willen voorzien van gegevens van de aansluiting? Het moet natuurlijk niet zo zijn dat dat al zo lang speelt en er nog steeds geen duidelijkheid is. Zeker als het om hoogbejaarde mensen gaat. Excuses daarvoor. Ik wil graag eens kijken wat ik hier nog in kan betekenen. Hoor graag van je. 

  1. Hoe kom ik bij de “speciale desk”.
    Duurt 3 maand om er achter te komen dat jullie er een hebben en dan nog weet ik niet hoe deze EENVOUDIG te benaderen.
  2. Hoe zo mijn profiel bijwerken.
    Ik probeer mensen te helpen omdat zij vanwege leeftijd geen internet nodig hebben en er ook niet mee om kunnen en willen gaan. Door KPN ook geen aansluiting hebben en jullie alles verwijzen naar een website.
    Zij moeten excuses hebben niet ik als aanvrager voor deze mensen. 
Reputatie 7
Badge +24
  1. Hoe kom ik bij de “speciale desk”. Duurt 3 maand om er achter te komen dat jullie er een hebben en dan nog weet ik niet hoe deze EENVOUDIG te benaderen.

Volgens mij is dat een interne afdeling binnen KPN. Die kun je niet benaderen. Zij bellen eventueel u, maar u kunt hun die bellen denk ik.

  1. Hoe zo mijn profiel bijwerken.
    Ik probeer mensen te helpen omdat zij vanwege leeftijd geen internet nodig hebben en er ook niet mee om kunnen en willen gaan. Door KPN ook geen aansluiting hebben en jullie alles verwijzen naar een website.
    Zij moeten excuses hebben niet ik als aanvrager voor deze mensen. 

@Bart_Z weet niet wie u bent of wie die mensen zijn die u probeert te helpen. Bart heeft geen kristallen bol en weet helemaal nog niks, afgezien wat u hier in dit topic verteld heeft.

Reputatie 7
Badge +20
  1. Zij hebben een speciaal nummer: 0800-0776. Deze is ook terug te vinden op de pagina over zorginstellingen
  2. Wat Nick83 al aangeeft. Ik weet niet om welke aansluiting het verder gaat. Ik weet alleen wat jij verteld. Dus zonder gegevens. Kan ik niets nakijken of wat dan ook. 

Mocht ik nog mee kunnen kijken, dan hoor ik dat graag. Maar ik denk dat je het beste eerst eens het nummer hierboven kan bellen. Mijn collega's weten hier veel meer van dan ik. Ik ga er dan ook vanuit dat ze je kunnen helpen. Ik ben erg benieuwd. 

Profiel gegevens aangepast/toegevoegd

Reputatie 7
Badge +20

Kun je nog de naam van de contractant toevoegen? En heb je ook al contact gehad met mijn collega's? 

Naam in profiel is de contractant.
Ja ik heb contact gehad met de andere afdeling

Reputatie 7
Badge +20

Wat gaven zij aan? Zij zijn namelijk wel de afdeling die dit verder kan oplossen. Ik heb ook even meegekeken, maar kan niet alles inzien. 

“Wat gaven zij aan? ": Dat ik geen klacht kan indienen

Reputatie 7
Badge +20

Dan houdt het voor mij ook op helaas. Als mijn collega's al niks kunnen, dan kan ik het ook niet.  

Dus het klopt dat je dan geen klacht kunt indienen?

Dat is echt het meest bizarre wat ik mee maak.
 

Reputatie 7
Badge +20

Op de site lees je hoe je een klacht kan indienen.