Beantwoord

Komt er nog een alternatief voor de KPN bellen app?

  • 18 January 2020
  • 10 reacties
  • 495 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Per 1 februari 2014 is KPN gestopt met de ondersteuning van de 'KPN bellen' app. Het was een ideale manier om je vaste telefoonnummer (ja ik gebruik die nog) op te nemen met je mobiele telefoon. 

Is hier ooit nog een alternatief voor gekomen? Of komt hier nog een alternatief voor? 

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.kpn.voip

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 January 2020, 16:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Ik ben bang dat die app niet terug zal gaan komen.

Je vaste nummer doorschakelen naar je mobiele? (i.c.m. Compleet/Hussel zijn die doorgeschakelde kosten gratis).

Direct doorschakelen: ster 21

Doorschakelen bij niet opnemen/bezet v.d. vaste lijn: ster 61
Aantal keren overgaan in te stellen via MijnKPN

Reputatie 3
Badge

Direct doorschakelen: ster 21

Doorschakelen bij niet opnemen/bezet v.d. vaste lijn: ster 61

Bedankt voor de tip Peter, het voordeel van de oude App was dat mijn vrouw en ik allebei de telefoon konden opnemen met de eigen mobiel. Met ster 21 ben je verbonden aan een van beide nummers. 

Daar verbaas ik me al jaren over, de zeer beperkte mogelijkheden, zie dit.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/klacht-vaste-lijn-476612#post794702

Kun je daar iets mee, anders zie ik het wel.

Hoi @RonaldM01 . Ik heb intern nergens info dat er een vergelijkbare app gaat komen. Ik ben bang dat ik je daarin moet teleurstellen.

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Reputatie 3
Badge

@Erwin_  bedankt voor je info. Ik krijg geen meldingen van reacties op mijn post vandaar dat ik nog niet had gereageerd. Maar het is wel jammer dat hier niet verder naar wordt gekeken, de app werkte prima en was erg handig...

Reputatie 7

Die app maakte gebruik van de "SIP server" die in de Experia Box ingebouwd zit.

Het probleem was echter dat het inloggen op die "SIP server" bij alle abonnees 100% hetzelfde was. Van dat laatste heb ik jaren terug melding gemaakt met het verzoek het wachtwoord instelbaar te maken. Zie dit topic.

KPN heeft het beveiligingsrisico t.a.v. deze melding terecht zeer serieus genomen, maar i.p.v. het wachtwoord configureerbaar te maken hebben ze toen de hele "SIP server" verwijderd. Daarmee was het ook einde voor de app.

 

Binnenkort zullen de SIP gegevens op de centrale SIP server van KPN beschikbaar komen en daarmee zou je met een VoIP app op een mobiele telefoon rechtsreeks een verbinding kunnen maken. Groot nadeel is dat alleen het laatste apparaat dat op de SIP server inlogt gebruik kan maken van het telefoonnummer. Op zo'n moment zal de huistelefoon zelf dus niet meer werken.

Reputatie 3
Badge

@wjb sorry voor mijn erg late reactie. Ik heb geen melding gekregen dat er een reactie was op deze post dus heb ik het maar zo gelaten. Maar hartelijk dank nog voor je heldere uitleg en jammer dat KPN zo'n rigoureuze oplossing had gekozen. Jammer dat er geen goed werkend alternatief kan komen. Maar ik weet nu in ieder geval dat een soortgelijke app niet meer te verwachten is. Deze toezegging stond namelijk wel in de melding bij de uitgefaseerde app. 

 

Reputatie 7

Als je geen Experia Box meer gebruikt dan kan je sinds 25 maart jongstleden rechtstreeks met de SIP server van KPN verbinden. Let op, dit kan maar vanaf één apparaat en werkt alleen op een locatie met een Internet verbinding van KPN voor consumenten.