Beantwoord

kosten bij opzeggen

• 20 december 2013
  • 4 reacties
  • 8962 keer bekeken

KPN brengt onbegrijpelijke hoge kosten in rekening bij het opzeggen van het abonnement. Dit komt veel voor zie ik op dit forum. Na 20 jaar heb ik mijn KPN abonnement opgezegd. Dit liep via mijn nieuwe aanbieder Online die bij KPN het verzoek om omzetting heeft ingediend. Vervolgens kreeg ik van KPN een naheffing van 29,50. Dit stond los van de verrekening van het resterende abonnementsgeld. De opzegtermijn was volgens mij gewoon een maand dus daar kan het niet aan liggen. Echt teleurstellend na zo lang klant geweest te zijn. Dat motiveert niet om ooit nog terug te komen.

icon

Beste antwoord door waals24 18 januari 2014, 17:30

Inmiddels heb ik bericht gehad dat de klacht is gehonoreerd en dat het ten onrechte geïnde bedrag wordt teruggestort. Dat is kort daarna ook gedaan. Ik ben blij dat het nu is opgelost.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag waal24,

Ik kan me voorstellen dat dit geen goed gevoel achterlaat over KPN. Welk product nam je precies bij ons af, was dit een consumentenabonnement of een zakelijk product? In het laatste geval is het mogelijk dat er sprake was van een opzegging binnen de contractstermijn. Om exact aan te geven waarop de naheffing is gebaseerd ontvang ik graag het betreffende telefoonnummer in een privébericht.

Met vriendelijke groet,

Joran

Een week gelden heb ik onderstaand privébericht aan een forummedewerker gestuurd. Sindsdien helaas niets meer vernomen. 

Dank voor je reactie. Je adviseert me deze klacht aan Online voor te leggen.

Op 13 augustus is mijn abonnementsgeld tot eind september door KPN afgeschreven. Op 19 augustus heb ik het nieuwe abonnement bij Online aangevraagd. Dat is per eind september ingegaan.

Je wijst erop dat de voorlaatste factuur een nulfactuur is geweest. Dat zou dan de factuur van begin oktober geweest moeten zijn. Ik heb toen geen factuur ontvangen en er is toen ook niets afgeschreven van mijn rekening door KPN. Op 6 december is in een factuur een nieuwe abonnementspost opgenomen van 20,24 (voor de periode na eind september dus) en de boete van 9,26.

Het is duidelijk dat hier iets is misgegaan. Maar ofwel het abonnement is te vroeg, dus binnen een maand, stopgezet en daardoor wordt een boete opgelegd. Je suggereert dat Online daarvoor verantwoordelijk is. Ofwel het abonnement loopt door tot na eind september, waardoor ik ten onrechte KPN abonnementskosten betaal terwijl het nieuwe Online abonnement al is ingegaan. Maar allebei kan niet en dat is hier wel gebeurd.

Ik vind het niet terecht daar je de verantwoordelijkheid voor deze fout bij Online legt en mij naar hen doorverwijst. Wat mij betreft heeft KPN hier duidelijk een fout gemaakt. Ik ben dus zeker niet tevreden met het antwoord. De ten onrechte gefactureerde boete en abonnementskosten hoort KPN gewoon te restitueren.

Met vriendelijke groet,

Niels.

De forummedewerker heeft contact met mij opgenomen en stuurt de klacht nu naar de afdeling klantenreacties. Ik hoop dat het nu spoedig wordt rechtgezet.

Inmiddels heb ik bericht gehad dat de klacht is gehonoreerd en dat het ten onrechte geïnde bedrag wordt teruggestort. Dat is kort daarna ook gedaan. Ik ben blij dat het nu is opgelost.

Reageer