Beantwoord

Kosten doorgeschakelde gesprekken

  • 24 April 2019
  • 9 reacties
  • 1309 keer bekeken

Ik heb ook mijn vaste nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel. Een telefoon op de vaste lijn hebben we niet meer in gebruik. Via deze manier zijn we toch nog bereikbaar voor mensen die ons vaste nummer bellen. Maar ik heb een vraag, hoe kan het zo zijn dat er verbruikskosten van het vaste nummer op de factuur staan? Waar komen deze kosten vandaan?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marina_ 25 April 2019, 08:38

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @DianneS1977 Het doorschakelen is gratis, maar je betaalt voor de doorgeschakelde
gesprekken wel de normale gesprekskosten.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @DianneS1977, Wat RBxx aangeeft klopt helemaal. Het doorschakelen van je vaste telefoonnummer is ideaal, zodat mensen die jouw vaste nummer nog bellen, je op jouw mobiele telefoon kunnen bereiken. In de praktijk zie je het als één gesprek, maar in de werkelijkheid zijn het er twee. Iemand belt jouw vaste nummer en het vaste nummer ''belt'' jouw mobiele nummer. Het gesprek wordt dus ook dubbel gerekend. Mensen die je vaste nummer bellen betalen gesprekskosten, maar ook jij betaalt voor het gesprek/doorschakeling. Hopelijk is het je zo duidelijk hoe het zit, anders horen we het graag van je.
Tenzij je ook mobiel van KPN hebt. Dan is ook het "doorbellen" naar je mobiel gratis. KPN Compleet.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is een hele goede toevoeging @PeterG! @DianneS1977 Als dit het geval is, zou je dan je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken waarom er wel kosten in rekening worden gebracht.
Reputatie 7
Badge +19
@DianneS1977 We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders horen we het graag!
het is duidelijk zo, kan ik ook terugzien wie er gebeld heeft?
Alleen in ontvangen gesprekken (nummermelder in je telefoon). Echter, met *21 komt het dus niet in de nummermelding van je vaste telefoon terecht. Maar direct in die van je mobiel.
Ik kan niet zien op mijn mobiel of het een doorgeschakeld telefoontje is of niet. Ben benieuwd welke via het vaste nummer binnenkomen.
Dan kan je het beste je huistelefoon met vertraging doorschakelen. Ikzelf heb 'm doorgeschakeld "bij niet opnemen en in gesprek" (*61). Daardoor gaat ie eerst thuis over, het nummer wordt dan opgeslagen op de nummermelder, en gaat dan door naar de mobiel. Via MijnKPN heb ik ingesteld dat mijn telefoon thuis 1 X overgaat, dus ze gaan heel snel naar de mobiel.
Thuis kan ik dan toch zien wie er via het huisnummer heeft gebeld.

Reageer