Beantwoord

kosten doorschakelen vaste lijn naar NL mobiel nr in buitenland

  • 26 August 2021
  • 9 reacties
  • 590 keer bekeken

Hallo kpn moderators en andere experts, 

Ik wil mijn vaste lijn doorschakelen naar mijn mobiel (NL abonnement)

Met mijn mobiel zal ik in Europa verblijven. 

- Stel ik word gebeld op mijn vaste lijn, welke kosten zijn dan voor de ‘vaste lijn’ en welke kosten voor mijn mobiele abonnement? Klopt het dat de belkosten ‘tot aan de grens’ voor de vaste lijn zijn, en vanaf de grens naar buitenland voor mijn mobiel abo?

Om de doorschakelkosten voor mijn vaste lijn af te dekken, wil ik een BelOnbeperkt abo afsluiten. 

- Voldoet in dit geval BelOnbeperkt Nederland, omdat ik een Nederlands mobiel nummer heb en daar gewoon naar dooschakel, ook al verblijf ik in het buitenland? Of moet je dan toch een BelOnbeperkt Altijd hebben?

- Normaliter staat bij mij op de vaste lijn buitenlandse nummers bellen geblokkeerd. Moet ik dat uitschakelen of heeft dit niks te maken met de doorschakeling naar mijn mobiel waarmee ik me in het buitenland bevind?

 

Bedankt alvast voor je reactie!

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 27 August 2021, 22:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik vond o.a. de volgende informatie:
 

Lees daarbij goed de informatie van de verschillende reacties eens door.

Verder:    https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-doorschakelen.htm

Bekijk verder naar beneden een aantal antwoorden op vragen (rubrieken openklappen):

Veelgestelde vragen over doorschakelen.

 

Met wat ik uit die informatie opmaak heb je gesprekskosten “vaste lijn” naar je mobiel.
Je mobiele abonnement wordt daarbij niet belast met gesprekkosten, want je mobiel “belt niet uit”. (Tenzij je zelf met je mobiel gaat bellen).

Er staat in de gegevens dat je niet naar het buitenland kunt doorschakelen. Daar wordt naar ik vermoed mee bedoelt naar een buitenlands telefoonnummer. Naar je mobiele nummer doorschakelen is naar een “Nederlands nummer”. Dat zou als je je mobiel meeneemt naar het buitenland naar ik denk ook opgevat moeten worden als gesprekkosten voor je vaste lijn naar je mobiel.

Of daar nog verschil zit binnen Europa, of er buiten is mij niet duidelijk m.b.t. roamingkosten?

Maar als je een combinatie hebt van vast bellen en mobiel "KPN Compleet” en staan op het zelfde adres aangemeld zou je onderling gratis moeten kunnen bellen.
(Ofwel geen gesprekskosten van vaste lijn naar mobiel).

https://www.kpn.com/compleet.htm


Er zullen naar ik denk nog best aanvullende reacties komen.
Een KPN medewerker kan daar meer duidelijkheid over geven.

Hallo @Babylonia dankjewel voor je bericht en de linkjes naar posts. 

Ik heb de topics gelezen maar in mijn situatie blijft het onduidelijk. 

KPN heb ik voor internet en vaste lijn, maar mobiel is bij een andere provider. Dus dat (o.a.) maakt het ook weer anders. 

Hopelijk reageert ook een KPN Medewerker. @Jasper  misschien?

Reputatie 7
Badge +10

Inderdaad snap ik dat je daar absolute zekerheid over wilt hebben.

Met mobiel bij een andere provider, geldt voor een doorschakeling in ieder geval gesprekskosten “vaste lijn” naar je mobiel.  Dat zou je dan kunnen afkopen met een BelOnbeperkt op de vaste lijn.

Doorgaans heb je geen kosten voor “binnenkomende” gesprekken, alleen als jezelf uitbelt.
Binnenkomende kosten betaal je middels die doorschakeling immers al zelf met die “gesprekskosten” vaste lijn.

Omdat je je mobiel bij een andere provider hebt, zou je naar ik denk beter daar kunnen informeren voor het stuk wat bij doorschakelen dan als gesprek “binnen komt” op je mobiel.

Mogelijk dat daar toch nog wat verschillen zijn bij het gebruik van je mobiel in het buitenland. (Europa versus daarbuiten, met wellicht nog wel wat uitzonderingen).

Hoi,

Hier heb ik het vaste nummer doorgeschakeld staan naar mijn mobiele.

Geen belkosten mee gemoeid want beide nummers staan op hetzelfde adres geregistreerd. Moet je mobiele natuurlijk wel een kpn abonnement zijn en je vaste lijn ook. Het is dan "gratis onderling bellen in één huishouden”. Dat geldt in de hele E.U., Zwitserland, Noorwegen en Andorra.

Je hebt je mobiel bij een andere provider dan kost het 15 cent per minuut (je vaste 'belt’ het gesprek door naar de mobiel). Bij elk gesprek ook nog starttarief van 15 cent.

 

- Voldoet in dit geval BelOnbeperkt Nederland, omdat ik een Nederlands mobiel nummer heb en daar gewoon naar dooschakel, ook al verblijf ik in het buitenland? Of moet je dan toch een BelOnbeperkt Altijd hebben?

Dat kan inderdaad prima. Heb je thuis al een Hussel abonnement? Alleen daarin is Belonbeperkt NL mogelijk.

- Stel ik word gebeld op mijn vaste lijn, welke kosten zijn dan voor de ‘vaste lijn’ en welke kosten voor mijn mobiele abonnement? Klopt het dat de belkosten ‘tot aan de grens’ voor de vaste lijn zijn, en vanaf de grens naar buitenland voor mijn mobiel abo?

Die situatie bestaat al jaren niet meer binnen Europa.
Ben je buiten E.U.: gebeld worden op de vaste, dan kost het je op de vaste lijn 15 cent per minuut naar een NL nummer. En via de mobiele ook nog een buiten-EU deel, zie je provider.

(laatste correctie: 27-8; 18:01)

Dankjewel @PeterG voor je uitgebreide toelichting! Ik zal in Europa verblijven dus BelOnbeperkt NL volstaat dan, als ik je goed begrijp.

 

Weet jij wellicht ook nog antwoord op onderstaande vraag:

 

- Normaliter staat bij mij op de vaste lijn buitenlandse nummers bellen geblokkeerd. Moet ik dat uitschakelen of heeft dit niks te maken met de doorschakeling naar mijn mobiel waarmee ik me in het buitenland bevind?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Van_essa jouw vaste nummer is doorgeschakeld naar een NL mobiel. Waar die mobiel zich bevindt maakt voor het vaste nummer verder niet uit. Buitenland blokkeren kan gewoon aanblijven.

@RBxx heeft "mijn” antwoord al uitstekend verwoord! Ha Ha. Dank daarvoor.:laughing:

Je mobiele nummer blijft een Nederlands nummer, waar je ook bent. Dus idd Belonbeperkt Nederland (alleen met vast Hussel abonnement).

Reputatie 7
Badge +21

Ha Ha, tot je dienst :wink:

 

Bedankt @PeterG @RBxx en @Babylonia voor jullie hulp!