Kosten n.a.v. opzegtermijn

• 6 juni 2012
  • 1 reactie
  • 10530 keer bekeken

Begin dit jaar op 7 februari heb ik mijn Zakelijk Belbasis ISDN door Ziggo laten opzeggen.  Door een schrijven van KPN werd dit bevestigd.   Op de laatste factuur d.d. 27 maart stonden tot mijn grote verbazing "kosten n.a.v. opzegtermijn "een bedrag van € 189,77.

Omdat ik absoluut niet van plan ben deze kosten te betalen, heb ik vele malen met de klantenservice van KPN gebeld, maar ik kreeg geen bevredigend antwoord.  Tot tweemaal toe werd de verbinding verbroken. Erg onprofessioneel van KPN.

Wat de klantenservice me wel kon vertellen was ,dat mijn contract was ingegaan op 26 september 2000 en dus zou doorlopen tot 26 september 2012. Dat is voor mij nieuw, ik heb nooit een contract gezien. 

Na wat zoekwerk in de facturen blijkt dat in juli 2010 mijn BelBasis ISDN abonnement  is omgezet naar een Zakelijk BelBasis abonnement. 

In het schrijven van 02 maart 2011 met de kop “Zakelijk BelBasis jaarcontract met 2% korting op belverkeer “ wordt mijn Zakelijk BelBasis contract voor onbepaalde tijd omgezet in naar een jaarcontract, ingangsdatum 01 januari 2011 met een opzegtermijn van 3 maanden.

In het schrijven van 05 april 2011 met de kop ” Zakelijk BelBasis jaarcontract met 2% korting op belverkeer en € 50,- extra voordeel” bevestigen ze de telefonische afspraak ( met wie ???) een jaarcontract Zakelijk BelBasis ingangsdatum 04 april 2011 met een opzegtermijn van 3 maanden.

Weet KPN nog hoe het zit ??? Ik kan het allemaal niet meer volgen, het ene contract na het andere contract wordt toegezonden, terwijl ik nergens toestemming voor heb gegeven.

Aangezien ik de factuur en de herinnering niet heb betaald, kreeg ik 30 mei een schrijven van VESTING FINANCE ( incasso en credit management) waarin zij mij sommeren om het bedrag van € 211,27 (incl. incassokosten) binnen 3 dagen over te maken. Tot op heden heb ik dat nog niet gedaan.

Zou Daan of een van de andere moderators hier zsm a.u.b. naar willen kijken, voordat de volgende incasso op de deurmat valt .

Alvast bedank voor de moeite.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +6
Beste Theo123,

Spijtig om te lezen dat dit gebeurt. Kun je mij via een privébericht je postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan ga ik het voor je oplossen.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer