Beantwoord

kosten nav opzegtermijn

  • 2 januari 2013
  • 8 reacties
  • 10610 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
4 maanden geleden ben ik gebeld door KPN met de vraag of ik wilde overstappen naar zakelijk belvrij totaal. Ik heb toen aangegeven dat ik er over dacht om een totaalpakket te nemen met telefonie internet en televisie. Er is mij toen gegarandeerd dat ik nergens voor langere tijd aan vast zit en ben toen akkoord gegaan. Begin dec heb ik de paketten vergeleken en is de keus gevallen op een totaal pakket van XS4All. Mijn verbazing was dan ook groot toen ik half dec de laatste rekening kreeg van KPN met daarop kosten nav opzegtermijn € 292,23. Navraag bij klantenservice gaf aan dat ik nog een contract heb tot half aug 2013, en hierover moet betalen. Aangezien mij niet verteld is dat ik aan een contract vast zit, vind ik deze kosten zeer onterecht en komt het bij mij over als een trap nageven. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

icon

Beste antwoord door DG 22 januari 2013, 23:16

Vandaag heeft KPN contact met mij opgenomen en toegezegd dat de kosten nav opzegtermijn gecrediteerd zullen worden. Bedankt voor deze oplossing.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste DG,

Graag verwijs ik u via onderstaande link voor meer informatie betreffende uw bericht:

Opzeggen zakelijk bellen

Ik heb de link bekeken die verwijst naar de regels omtrent opzeggen zakelijk bellen. Hier vallen mij een aantal zaken op.

1)  Er verschijnen de laatste tijd regelmatig berichten op dit forum over eindfacturen bij het opzeggen of overstappen binnen de contractstermijn.  Zoals jullie zelf schrijven, is dit dus een veel voorkomend probleem. Blijkbaar is het bij weinig mensen bekend dat ze aan een contract vastzitten, en is er nog veel te verbeteren in de communicatie richting de klanten.

2)  KPN werkt met zakelijke telefonie met jaarcontracten. Dat is gebruikelijk in de zakelijke markt.

Het is niet terecht te verwachten dat je klanten op de hoogte zijn van wat gebruikelijk is in de telefonie markt.

Het komt er op neer dat de KPN zich verschuilt achter de kleine lettertjes. Zodra er echter gebeld wordt met een aanbieding, wordt er wel beweerd dat je nergens aan vast zit. Ik blijf het een zeer vreemde gang van zaken vinden. Zeker nog als je kijkt in hoeveel forums deze opmerking/ klacht besproken wordt.

KPN. Doe hier iets aan.

Reputatie 7
Badge +11
Beste DG,

Dank voor uw feedback.

KPN is transparant in het feit dat wij via het bericht op het Forum aangeven dat er inderdaad issues zijn geweest in verband met het opzeggen van zakelijke verbindingen en daar een oplossing voor aanbieden middels de procedure als aangegeven.

Aangaande het feit dat bij een aanbieding zoals u aangeeft "dat je nergens aan vast zit" is de werkwijze daaromtrent aangepast.

 

Met vriendelijke groet,

 

Cornelis

Beste Cornelis,

Volgens de procedure waarnaar je verwijst moet je een klachtenformulier invullen. Dit is ondertussen gebeurt en ik hoop op een positieve afwikkeling van deze klacht.

Positief is zeker dat de werkwijze is aangepast. Hiermee is echter mijn klacht nog niet opgelost.

Met vriendelijke groet,

Daan

Vandaag heeft KPN contact met mij opgenomen en toegezegd dat de kosten nav opzegtermijn gecrediteerd zullen worden. Bedankt voor deze oplossing.

Beste Cornelis,

Wij hebben een vergelijkbaar issue maar kunnen helaas de link naar de uitleg over de te volgen procedure niet volgen... (geen rechten?) Is hiervoor een andere manier of link?

Mvgr. Jan Willem

Reputatie 7
Badge +11
Beste Jwth,

Onderstaand de informatie betreffende het opzeggen van een zakelijk abonnement:

KPN werkt met zakelijke vaste telefonie met jaarcontracten.

Dat is gebruikelijk in de zakelijke markt, vrijwel alle andere providers doen dat ook. Mocht u uw contract willen opzeggen, dat kunt u op MijnKPN of bij de Business Service Desk nagaan of en tot wanneer uw contract loopt. U kunt hier dan rekening mee houden bij de opzegging. Als u uw contract toch eerder op wil zeggen, dan is dat mogelijk. In dat geval worden de abonnementskosten van de resterende maanden in rekening gebracht.

Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar de reden van uw opzegging en gaan graag in gesprek of er wellicht een ander product beter geschikt is. U kunt namelijk binnen uw contract kosteloos overstappen naar een ander product van KPN. U hoeft dan geen rekening te houden met uw einde contractsdatum.

KPN vindt het belangrijk dat financiële zaken adequaat met u worden besproken, vandaar dat wij ervoor kiezen deze berichten niet via ons Forum met u af te handelen. Mocht u bezwaar willen maken tegen eerder genoemde procedure, dan verzoeken wij u via onsklachtenformulier uw bezwaar kenbaar te maken. 

 

Neemt u hierbij de volgende artikelen uit de leveringsvoorwaarden in acht.

 

11.1 Een Overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan, wordt na afloop van de initiële

contractsduur telkens stilzwijgend verlengd met een periode van één (1) jaar, tenzij

Opdrachtgever of Leverancier de Overeenkomst schriftelijk opzegt met inachtneming van

een opzegtermijn van drie (3) maanden voor het einde van de initiële contractsduur of de

verlengingsperiode. Overeenkomsten die krachtens de geldende wet- en regelgeving naar

hun aard niet langer aangegaan mogen worden dan vijf (5) jaar, zullen na het verstrijken van

die vijf(5) jaar niet stilzwijgend worden verlengd. Deze overeenkomsten kunnen wel op

initiatief van Opdrachtgever worden verlengd. Op deze verlenging zijn de in de eerste en

tweede zin genoemde uitgangspunten van toepassing.

 

11.3 Indien Opdrachtgever een Dienst vóór het verstrijken van de (minimale) contractduur opzegt

is Leverancier gerechtigd tot de resterende vergoedingen welke verschuldigd zouden zijn als

de Overeenkomst niet tussentijds zou zijn opgezegd.

 

Om de geldende voorwaarden voor Vast Bellen in te zien verwijzen wij u naar de onderstaande links.

Beste Cornelis,

Bedankt voor uw reaktie en uitleg. Wij gaan middels het klachtenformulier bezwaar maken tegen de aan ons opgelegde boete.

Wij hadden in eerste instantie de intentie klant bij KPN te blijven en hebben meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice alvorens voor een andere aanbieder te kiezen. Van de drie keer dat wij contact hebben opgenomen zijn wij tweemaal slecht voorgelicht en werden wij naar de website van KPN verwezen om daar zelf naar de antwoorden op onze vragen te zoeken. Bij de derde poging werd zelfs de verbinding verbroken nadat we aangaven dat we een andere aanbieder overwogen.

Wij zijn meer dan 12 jaar klant geweest en zijn niet geinformeerd over het langere tijd vastzitten aan een contract. Er kan naar onze mening niet verlangd worden dat iedereen weet wat gebruikelijk is in de zakelijke markt.

We sturen het klachtenformulier toe en hopen op een goede (klantvriendelijke) afloop.

Met vriendelijke groet,

Jan Willem

Reageer