Beantwoord

Kosten telefonisch vergaderen

  • 3 April 2020
  • 10 reacties
  • 238 keer bekeken

Op 24 maart 2020 heb ik naar conferencing@kpn.com de volgende mail gestuurd:

Afgelopen donderdag 19 maart 2020 had ik 's avonds een telefonische vergadering.

Op de site van KPN (https://www.vergadernummer.nl/mvn#/hoe-werkt-het) staat onder andere onder tarieven wat de kosten van van gebruikmaking zijn:


U hebt uw persoonlijk vergadernummer zelf aangevraagd via deze portal

Gebruik maken van het vergadernummer is gratis van 18 maart tot 15 april 2020. Tijdens deze actieperiode vervallen de kosten voor het gebruik van (het bellen naar) de dienst. U betaalt wel de kosten van het gebruik van uw eigen mobiele telefoon. Na 15 april gelden automatisch de normale tarieven.

De normale tarieven zijn € 0,0826 per deelnemer per minuut en een starttarief van € 0,0375 (ex. BTW). Dit tarief wordt als toeslag bij elk van de deelnemers in rekening gebracht. Het gebruik is exclusief het gebruik van de eigen (mobiele) telefoon. Het aanvragen en aanhouden van een vergadernummer is kosteloos. Tijdens het inbellen ontvangen alle deelnemers eenmalig een sms met een link naar een pagina met vergadertips en de kosten voor deelname.

 

 

Op grond van bovenstaande vermelding ging ik er van uit dat er geen extra kosten in rekening gebracht zouden worden tijdens de actieperiode.

Toen ik vandaag de digitale nota kreeg toegezonden kreeg, stond er echter € 3,03 aan kosten op die op 19 maart 2020 zijn gemaakt vanwege het gebruik van een servicenummer (dienst en verkeer).

Kunt u mij aangeven waaruit deze kosten bestaan (105 minuten) en waarom deze kosten in rekening gebracht worden?

 

Nu kan het zijn dat is mijn vraag aan de verkeerde afdeling van KPN stuur: ik neem aan dat als dat het geval is, u mijn vraag naar de juiste afdeling stuurt, en mij daarvan mededeling doet.

 

Als automatisch antwoord kreeg ik (ook na rappel van 3 april 2020) het volgende antwoord retour:

Geachte klant,

Bedankt voor uw email.

Door de nieuwe maatregelen tegen de bestrijding van het coronavirus en de oproep om zoveel mogelijk thuis te werken ontvangen wij op dit moment veel aanvragen. Wij doen ons best om alle aanvragen z.s.m. af te handelen. Helaas kan dit langer duren dan u van ons gewend bent. We rekenen op uw begrip.

Gratis vergaderen met Mijn Vergadernummer
Als alternatief verwijzen we u graag naar onze online dienstverlening. Iedereen kan vanaf woensdag 18 maart gratis vergaderen via het KPN vergaderplatform. Het aanmaken en het gebruik van een vergadernummer is dus voor iedereen toegankelijk met een mobiel nummer. Via https://www.kpn.com/kpnhelpt.htm kunt u snel en eenvoudig vergadergegevens aanvragen. Deze zijn direct te gebruiken

Let op: vanwege het grote aantal aanmeldingen voor het gratis vergadernummer is KPN genoodzaakt om dit tijdelijk stop te zetten.
Wij zijn op dit moment druk bezig om de capaciteit op te schalen zodat er meer vergadernummers beschikbaar komen. Wij hopen zo snel mogelijk meer thuiswerkers te kunnen helpen.

Tip: Maakt uw bedrijf gebruik van Skype of teams? Dit zijn goede alternatieven voor mijn vergadernummer.

 

Met vriendelijk groet,

KPN Conferencing Services

 

Mijn rappel van vandaag, 3 april 2020, bevatte de volgende inhoud:

Ik heb even afgewacht u ik in het kader van mijn vraagstelling nog een andere reactie van u zou krijgen.

Maar ik zie in uw antwoord eerder een bevestiging van mijn vraag dan dat er een duidelijk antwoord va uw zijde hierop gegeven is.

Kan ik van u m.b.t. het in mijn beleving ten onrechte in rekening brengen van kosten nog een relevant antwoord verwachten? 

Vraag wat gaat er mis als ik denk dat er gratis vergadert kan worden )gezien de publicatie van KPN hieromtrent) en er toch kosten in rekening gebracht worden?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 April 2020, 09:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @berntel, welkom! Dit is inderdaad een verwarrende situatie! Je kunt hiervoor het beste bellen met 0800-0156. Je kunt je vraag ook stellen op ons zakelijke forum, maar ik weet niet zeker of mijn collega's je over dit onderwerp van dienst kunnen zijn. Je bent hier bij mij in ieder geval niet op de juiste plek. Succes!

Ook bij mij zijn er kosten berekend.

Zaterdag 21 maart heb ik vergadernummer getest met eigen mobiel en vaste telefoon, deze kosten zie ik zowel bij mijn mobiele telefoon (andere provider) als vaste aansluiting (KPN) staan.

Ik heb daarover 25 maart contact gehad met de klantenservice en ondanks het overleg met een senior konden ze mij niet verder helpen wat betreft de kosten. Ze raadden mij aan een mail te sturen naar conferencing@kpn.com maar daarop heb ik geen reactie ontvangen.

25 maart 's avonds had ik een vergadering en ik zie nu op jullie factuur bij 25 maart staan dat ik 4,30 euro aan kosten heb gemaakt.

Op jullie factuur bij een vergadering van mij op 1 april staan echter geen kosten vermeld.

Blijkbaar is er dus pas tussen 25 maart en 1 april aangepast, maar werd in ieder geval tot en met 25 maart nog verbruik aangeslagen.

Probleem is alleen dat dit dus ook bij andere providers werd gedaan, dus hoe moet dit opgelost worden?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @CeeBee88, welkom! Heb jij ook al contact gehad met het specifieke telefoonnummer dat ik in mijn vorige bericht vermeldde? Anders ook aan jou het advies dat eerst te doen óf je vraag even op het zakelijke forum te stellen. Wij kunnen geen zakelijke abonnementen inzien helaas! Ik ga er in ieder geval vanuit dat het opgelost gaat worden. 

Zojuist het telefoonnummer gebeld en hier werd inderdaad verbaasd gereageerd. Zij raadde mij aan opnieuw een mail te sturen naar conferencing@kpn.com, dat heb ik zojuist gedaan. Ik wacht het af.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga er echt vanuit dat het in orde gemaakt wordt. Het is mogelijk, als jullie niet de enige zijn die hier tegenaan lopen, dat het wat langer duurt voordat je reactie krijgt. Hopelijk komt dit alsnog snel!

Nou, na een herinnering van mijn kant eindelijk reactie, maar wel een vreemde reactie.

"De kosten van Mijn Vergadernummer gaat niet via onze dienst maar via de eigen telefoonaanbieder. Om deze reden heeft onze factuurservice aangegeven dat u contact op dient te nemen met de eigen aanbieder, zij hadden deze kosten gedurende de actieperiode niet op uw factuur moeten vermelden.

Het vreemde is dat de factuurservice nooit heeft aangegeven contact op te nemen met de eigen aanbieder maar dat terzijde, wat vooral vreemd is is dat ik zowel met een andere provider als met KPN zelf gebeld heb naar het vergadernummer, dus volgens mij ligt de fout echt bij KPN… O.a. KPN heeft mij geld in rekening gebracht voor het bellen naar het vergadernummer… Gelukkig gaat het om een gering bedrag, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat ik van het kastje naar de muur gestuurd zou zijn wanneer ik geen klant bij KPN zou zijn geweest, omdat de fout duidelijk bij KPN ligt… Gelukkig ben ik wel klant, dus ga ik weer even reageren.

Reputatie 7
Badge +30

Hè, dat is verwarrend! Hopelijk komen jullie er alsnog uit! Goed dat je weer reageert inderdaad!

Helaas nog steeds niets gehoord, ondanks verschillende herinneringen via de mail mijnerzijds...

Reputatie 7
Badge +30

Ik raad je dan toch aan om even te bellen met de collega's via 0800-0156. Dit moet gewoon opgelost worden voor je, maar ik kan als klantenservice voor de particuliere klanten, deze zakelijke gegevens niet inzien, @CeeBee88  :-(.

Bedankt voor de tip, zojuist weer gebeld. Een medewerker is daar 1,5 uur(!) bezig geweest om ervoor te zorgen dat het grootste deel van het bedrag gecrediteerd wordt. Het resterende bedrag moet ik bij mijn andere provider verhalen, ook al is duidelijk dat KPN hierin de fout heeft gemaakt. Persoonlijk vind ik de oplossing daarmee erg schraal, maar ik laat het maar zo. @Marcia_ Bedankt voor de hulp.