kpn arizona basis 110

• 15 juni 2016
  • 4 reacties
  • 1062 keer bekeken

Ik heb eeb telefoonset van KPN (Arizo basis 110). Vaak maar niet altijd, gaat de telfoon nadat hij 1x is overgegaan, naar de voicemail. Ik heb dan onvoldoende tijd op het gesprek aan te nemen en wordt dan gedwongen de mensen terug te bellen. Niemand (ook KPN niet) kan mij vertellen waar ik de tijd voordat het antwoordapparaat gaat werken kan instellen. Help, help aub. Bij voorbaat dank!

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Tja, ik heb even de gebruiksaanwijzing van de 110 opgezocht. Ik kom daarin echter geen "antwoordapparaat" tegen. En dus ook geen instellingen daarvan.

Of is het toch de Arizona 100 (met 2 handsets)? Dat neem ik dus aan!

Uitleg. Je hebt 'm nu op de bespaarstand (TOLL SAVE) staan. Dat betekent dat ie, indien er nog onafgeluisterde berichten op staan, hij een gesprek al na 1 x i.p.v. ca. 5 x opneemt. Dit heeft het voordeel dat als je van afstand wilt afluisteren je weet of er nieuwe berichten zijn (want hij neemt snel op) of niet (het duurt even.)

Hoe je deze instelling kunt wijzigen staat op pagina 41 paragraaf 5.5 van de gebruiksaanwijzing van de Arizona 100.

1. Druk op de toets [Menu].
  2. Selecteer met de toetsen ^ v de optie BEANTWOORDER
  3. Druk op de toets [ok].
  4. Selecteer met de toetsen ^ v de optie INSTELLEN.
  5. Druk op de toets [ok].
  6. Selecteer met de toetsen ^ v de optie VERTRAGING
  7. Druk op de toets [ok]. U heeft de keuze uit: 2,4,6,8 BELSIGNALEN en TOLL SAVE te selecteren
  8. Selecteer met de toetsen ^ v de gewenste instelling.
  9. Druk op de toets [ok].

Toll save: Als er nieuwe berichten zijn dan beantwoordt uw Twinpack Arizona Basic
100 een oproep na 2 belsignalen. Als er geen nieuwe berichten zijn , beantwoordt de
Twinpack Arizona Basic 100 een oproep pas na 6 belsignalen. Hierdoor kunt u al
voordat de telefoonbeantwoorder aanneemt, herkennen of er nieuwe berichten zijn

P.S. het is geen voicemail maar een antwoordapparaat. Het voordeel daarvan is dat je gewoon op kunt nemen, terwijl een bericht wordt ingesproken. Je kunt het gesprek dus overnemen! ;)
Reputatie 7
Badge +28
Hey , welkom op het forum! Da's inderdaad niet veel tijd om de hoorn op te pakken. Heeft Peter gelijk en heb je eigenlijk de Arizona 100? In dat geval ben ik benieuwd of het stappenplan de oplossing brengt.

PeterG schreef op 15 jun '16 om 13:45u
Tja, ik heb even de gebruiksaanwijzing van de 110 opgezocht. Ik kom daarin echter geen "antwoordapparaat" tegen. En dus ook geen instellingen daarvan.

Of is het toch de Arizona 100 (met 2 handsets)? Dat neem ik dus aan!

Uitleg. Je hebt 'm nu op de bespaarstand (TOLL SAVE) staan. Dat betekent dat ie, indien er nog onafgeluisterde berichten op staan, hij een gesprek al na 1 x i.p.v. ca. 5 x opneemt. Dit heeft het voordeel dat als je van afstand wilt afluisteren je weet of er nieuwe berichten zijn (want hij neemt snel op) of niet (het duurt even.)

Hoe je deze instelling kunt wijzigen staat op pagina 41 paragraaf 5.5 van de gebruiksaanwijzing van de Arizona 100.

1. Druk op de toets [Menu].
  2. Selecteer met de toetsen ^ v de optie BEANTWOORDER
  3. Druk op de toets [ok].
  4. Selecteer met de toetsen ^ v de optie INSTELLEN.
  5. Druk op de toets [ok].
  6. Selecteer met de toetsen ^ v de optie VERTRAGING
  7. Druk op de toets [ok]. U heeft de keuze uit: 2,4,6,8 BELSIGNALEN en TOLL SAVE te selecteren
  8. Selecteer met de toetsen ^ v de gewenste instelling.
  9. Druk op de toets [ok].
 Toll save: Als er nieuwe berichten zijn dan beantwoordt uw Twinpack Arizona Basic 100 een oproep na 2 belsignalen. Als er geen nieuwe berichten zijn , beantwoordt deTwinpack Arizona Basic 100 een oproep pas na 6 belsignalen. Hierdoor kunt u alvoordat de telefoonbeantwoorder aanneemt, herkennen of er nieuwe berichten zijn P.S. het is geen voicemail maar een antwoordapparaat. Het voordeel daarvan is dat je gewoon op kunt nemen, terwijl een bericht wordt ingesproken. Je kunt het gesprek dus overnemen! Smiley Knipoog 
Beste Peter G,

Dank voor de uitgebreide reatie. Ik ben weliswaar digibeet, maar ik kan wel lezen..ik heb een Arizona basi 110 en daar wordt met geen woord over het antwoordapparaat gesproken in de handleiding. Dus nogmaals dank voor de moeite, maar ik moet verder oeken.Ik geloof dat het zit in het vage begrip "flashtime". Nogmaals dank.

Ben Stee

Reputatie 7
Badge +31
Nou, flashtime heeft te maken met doorschakelen. Wordt op kleine huiscentrales en bedrijfscentrales gebruikt. De flashknop werd ook gebruikt met "wisselgesprek" toen dat nog bestond. (uitleg flash)

Als je de 110 hebt gebruik je alleen voicemail of heb je misschien een losse telefoonbeantwoorder? Dan staat die toll save. Anders is het alleen voicemail en die werkt echt alleen maar altijd na 5 x bellen. Het is onmogelijk dat die 'soms' al na 1 of 2 x opneemt.

De 110 heeft geen antwoordapparaat. Die kan nooit de oorzaak zijn. Die gaat in principe gewoon over tot ie opgenomen wordt of tot een antwoordapparaat of voicemail dat doet.

Aangezien je digibeet zegt te zijn leek het mij nuttig bovenstaande (nog) even uit te leggen.

Probeer anders een ander telefoontoestel op dezelfde aansluiting (bedraad of draadloos). Dan kan je 'm zeker uitsluiten als die andere ook kort overgaat.

Reageer