KPN dupeert kleine ondernemers met ISDN.

• 21 november 2013
  • 1 reactie
  • 3665 keer bekeken

Wij helpen veel kleine ondernemers aan goede telefonie en internetverbindingen. Vaak omdat men daar zelf geen kaas van heeft gegeten. Zo ook een horeca ondernemer met een zeer gezellig sociaal café in Apeldoorn. Deze meneer heeft in 2002 een "contract" afgesloten met KPN inzake ISDN voor o.a. het alarm en de toenmalige fax.

Aangezien KPN geen hogere datasnelheid van ADSL kon leveren, hebben wij de klant onafhankelijk geadviseerd om over te stappen op UPC internet en telefonie. De migratie verliep goed. Echter, als verrassing kreeg de klant van KPN een naheffingsfactuur van maar liefst 300 euro! Bij navraag bij de KPN zakelijke klantenservice werd ik door de medewerker zelfs uitgelachen. "Meneer, UPC wist dit maar heeft u niet ingelicht". "Had u maar beter moeten informeren". "Ja, dan had u maar niet moeten overstappen" werd er o.a. geroepen. Eigen schuld dikke **bleep** was de ondertoon van de reactie van KPN. Mijn klant wist echt niet meer dat er een zakelijk contract was ondertekend 11 jaar geleden. Ik vind ook dat KPN na 11 jaar trouwe klant te zijn geweest dit niet zo mag doen. Dit is machtsmisbruik en monopolistisch gedrag. Volgens de mevrouw aan de telefoon is er niets aan te doen. Eigen schuld! De klant is zwaar teleurgesteld in KPN en voelt zich bedonderd. Gelukkig blijft wel het feit over dat de klant veel klanten aan de bar heeft zitten waar deze praktijken van KPN uitgebreid besproken worden. Ons resultaat > wij mogen alweer 1 klant migreren naar een ander provider ook met 3 letters!

Deze ervaring wilde ik toch even met u delen.

Met vriendelijke groet.

Christiaan ACTG Apeldoorn 

1 reactie

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Christiaan, 

Ik betreur het dat het gesprek op deze manier is verlopen. In het geval van een zakelijk abonnement is er inderdaad sprake van jaarcontracten. Of de klant dit had kunnen weten, in theorie wel, maar daar gaat het op dit moment niet om. Het gaat er voor mij vooral om dat de klant op zo'n nare manier ter woord is gestaan. Het signaal dat je afgeeft is daarom ook zeer waardevol, dankjewel daarvoor.

Daarnaast wil ik je vragen om de klant naar het volgende formulier te verwijzen: Bezwaar afkoopsom. Ik heb geen invloed op de uitkomst hiervan, maar ik zal zeker aanraden om het formulier in te vullen en uitleg te geven van de situatie. 

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reageer