kpn.nl/sip : er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens

  • 27 June 2020
  • 46 reacties
  • 1086 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

@vincentp73 

Tja, ik heb jouw thread net gelezen en inderdaad is het probleem hetzelfde. Ook wat jij ervaren hebt met de onbekendheid met dit onderwerp bij de servicedesk medewerkers.  Je kan ook geen melding inschieten waar  een tweede lijn of derde lijn specialist naar kijkt en waar ze eventueel terugkoppeling op geven.  Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor ons beiden   ;-)

 

Het ergste vind ik eigenlijk dat er gewoon totaal niet gereageerd wordt.

Ze hebben een tool gebouwd  waar binnen de KPN organisatie maar weinig over bekend is. De tool checkt natuurlijk een aantal zaken zoals zit je op je eigen kpn aansluiting en misschien nog andere technische zaken. Wat ze ook gedaan hebben , daar lijkt het althans op dat ze een aantal administratieve zaken checken zoals staat er nog een order open. Allemaal heel leuk als het werkt. Werkt het niet verwacht je een fout afhandeling met duidelijke melding waaruit je kan halen wat er aan het handje is. Nou dat laatste is er beslist niet. Daar komt nog bij dat er waarschijnlijk slecht gecommuniceerd is met de servicemedewerkers hoe het spul in elkaar steekt. En dan ben je op het punt waar we nu zijn. Niemand kan je helpen…. 

Reputatie 7

Niemand kan je helpen…. 

Er zijn absoluut KPN medewerkers die je kunnen helpen, het is alleen de vraag wanneer een medwerker ten strijde trekt.

In de testfase begin december vorig jaar heb ik precies hetzelfde voorhanden gehad en dat was toen met een paar dagen verholpen.

Ik heb via Twitter dm contact opgenomen met KPN en ze op dit, en mijn eigen topic gewezen. Er werd snel gereageerd, en men probeert nu de gegevens handmatig op te roepen en geven deze dan door aan mij, bv via SMS. Dat klinkt goed, we wachten maar even af :)

Reputatie 7

Ik heb via Twitter dm contact opgenomen met KPN en ze op dit, en mijn eigen topic gewezen. Er werd snel gereageerd, en men probeert nu de gegevens handmatig op te roepen en geven deze dan door aan mij, bv via SMS. Dat klinkt goed, we wachten maar even af :)

Dat gaat niet lukken want het wachtwoord kan door niemand gelezen worden, ook niet door medewerkers van KPN. Ze kunnen je die informatie dan ook nooit mailen of smsen.

 

@Erik_ dit lijkt met echt een topic voor jou.

Kan het ook niet gereset worden door een ww wat door de medewerker wordt aangemaakt?

Reputatie 7

Kan het ook niet gereset worden door een ww wat door de medewerker wordt aangemaakt?

Nee, de enige manier is dat je zelf via die SIP servicetool een wachtwoord instelt. 

Hiermee wordt gewaarborgd dat er dus niemand anders is die jouw wachtwoord weet, ook niet binnen KPN.

Daarnaast mag een wachtwoord, al ware die leesbaar, nooit via mail of sms gecommuniceerd worden. Dit is tegen de security policy van KPN en als het goed is tegen de security policy van elk ander zichzelf respecterend bedrijf.

Ik ben het niet met je eens. Je puristische houding is begrijpelijk, maar het komt vaker voor dat gegevens met behulp van controlevragen worden doorgegeven aan een vertrouwd contact medium welke van te voren bekend zijn gemaakt, en daar lijkt me weinig mis mee en is gewoon hulpvaardig.

 

Daarbij neem ik aan dat KPN op een of andere manier een admin toegang heeft tot deze gegevens en ze kan resetten, ik weet niet waarom jij denkt zeker te weten dat dat niet kan?

Dat is mooi nieuws , ik hoop dat het opgelost wordt, maakt niet uit hoe eigenlijk. Ik moet wjb wel gelijk geven dat als ze SIP wachtwoorden gaan doorgeven dat tegen het beleid is . Beleid is dat deze alleen bekend kan zijn bij de klant i.v.m. kans op zeer hoge kosten bij misbruik. Maar misschien hebben ze iets bedacht waarbij ze jou toch wat kunnen verstrekken zodat je het zelf kan instellen. Ik ben heel benieuwd. Het beste kunnen ze natuurlijk gewoon het probleem met de tool oplossen.

Reputatie 7

Ik ben het niet met je eens. Je puristische houding is begrijpelijk, maar het komt vaker voor dat gegevens met behulp van controlevragen worden doorgegeven aan een vertrouwd contact medium welke van te voren bekend zijn gemaakt, en daar lijkt me weinig mis mee en is gewoon hulpvaardig.

Nee, als het goed is wordt er nooit maar dan ook nooit een wachtwoord doorgegeven, maar krijg je, na die controlevragen, een link naar een pagina waarop je het wachtwoord opnieuw kunt instellen. Het mailen of smsen of tonen van het wachtwoord is echt uit den boze.

 

Daarbij neem ik aan dat KPN op een of andere manier een admin toegang heeft tot deze gegevens en ze kan resetten, ik weet niet waarom jij denkt zeker te weten dat dat niet kan?

Nee, die hebben ze niet en dat weet ik omdat ik als klant vorig jaar betrokken ben geweest bij het project "Vrije modemkeuze" waar de SIP servicetool onderdeel van was.

Gaan jullie dan maar samen de discussie aan, ik wil gewoon geholpen worden en niet in een oeverloze discussie over wie er gelijk heeft of niet terecht komen. Vraag meteen aan KPN of je je simkaarten voortaan persoonlijk kan afhalen bij KPN.

Ik heb via Twitter dm contact opgenomen met KPN en ze op dit, en mijn eigen topic gewezen. Er werd snel gereageerd, en men probeert nu de gegevens handmatig op te roepen en geven deze dan door aan mij, bv via SMS. Dat klinkt goed, we wachten maar even af :)

Ook een tweet de deur uit gedaan, zien wat het brengt !

Reputatie 7

Ze zullen je geen wachtwoord voor SIP kunnen verstrekken want, zoals eerder gezegd, niemand kan jouw wachtwoord inzien of resetten. Weet je dat jouw wachtwoord alleen als hash opgeslagen is en niet terug te converteren is naar een leesbaar wachtwoord. 

 

Zie ook: Vrije modemkeuze bij KPN.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo allemaal! Er is een storingsformulier ingevuld en zojuist heeft Erik er even naar gekeken. We kunnen niet achterhalen wat hier misgaat en betrekken de achterliggende afdelingen er bij. 
We hopen morgen een reactie te ontvangen en houden beide dit topic in de gaten.  Jullie horen van ons!

 

@Boxdreamer  en @wjb 
@vincentp73 , Erik pakt jouw topic even op.

Reputatie 7
Badge +30

@Boxdreamer, ik heb een terugkoppeling. Het lijkt erop dat de oorzaak in jouw geval een verstoring is geweest. Die zou per de 22e verholpen moeten zijn. Wil je de servicetool nog een keer proberen, alsjeblieft,

@Erik_  Helaas het resultaat blijft hetzelfde .

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Boxdreamer Het zou bij ‘iedereen’ weer moeten werken, nadat de storing opgelost was. Helaas bij jou dus niet het geval.  Bedankt voor het testen voor nu. Ik heb het doorgegeven. :neutral_face:

Vanmorgen door KPN medewerker gecontacteerd en samen opgelost !! 

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen!

Reputatie 7
Badge +17

Wat goed om te horen, Boxdreamer. Het werd ook wel tijd! :sweat_smile:

Reageer