kpn.nl/sip : er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens

  • 27 June 2020
  • 46 reacties
  • 1084 keer bekeken

Goedendag,

 

Ik wil telefonie op mijn eigen Fritzbox  inregelen echter moet ik eerst bij KPN het wachtwoord registreren en krijg nu al 2 dagen de melding gelijk na het inloggen met mijn KPN ID  : Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.Ligt die service al dagen plat ? of Doe ik iets verkeerd met inloggen ?  Dan zou je een andere melding verwachten.

Met Vriendelijke groeten, Box 


46 reacties

Reputatie 7

Heb je toevallig nog een lopende wijziging want dat is eigenlijk in alle gevallen de oorzaak van dit probleem.

Bel anders eens met klantenservice op 0800-0402 en vraag of er nog een order open staat.

Ik heb televisie eergisteren uit mijn pakket gehaald, in mijn overzicht lijkt dat verwerkt te zijn, dan zou dat het moeten zijn. Nog ff een paar dagen wachten ……..

Reputatie 7

Ik heb televisie eergisteren uit mijn pakket gehaald, in mijn overzicht lijkt dat verwerkt te zijn, dan zou dat het moeten zijn. Nog ff een paar dagen wachten ……..

Of even bellen en vragen of er nog een order open staat.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Boxdreamer, Welkom hier! 

Ik los het raadsel graag voor je op. Kun je je gegevens invullen in je profiel? Dan kijk ik even of er een lopende wijziging/order dit probleem veroorzaakt. 
Zou je een reactie willen sturen als je je profiel hebt ingevuld? Dan krijg ik er een melding van. 

Ik hoor graag van je.

@Lisa  heb mijn profiel naar eer en geweten ingevuld. ;-)

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Je hebt me voorzien van precies de juiste info. Je hebt een nieuw modem ontvangen zie ik, klopt dit? Dit pakket is vandaag (pas) afgemeld in ons systeem. Zou je willen controleren of je nog steeds een foutmelding krijgt als je in wilt loggen?
Wellicht zat deze order in de weg, zo niet.. dan moet ik het even navragen:D Ik hoor graag van je! 

@Lisa ,

Helaas de foutmelding is er nog, echter ik zou vandaag een nieuw modem in ontvangst nemen geleverd door een koerier die volgens SMS KPN tussen 9:00 uur en 13:00 uur zou komen maar volgens bevestigingsmail van de koerier tussen 13:00 uur en 18:00 uur.  Het is nu 20:00 uur geweest en nog geen teken van een nieuw modem. Werkelijk alles vanaf de oplevering de 23ste tot nu is fout gegaan. Iedereen doet zijn best maar krijgt het niet voor elkaar.  Gelukkig zelf na de in de storing melding vrijdag van het modem er maar ééntje zelf aangeschaft ( vandaar de SIP vraag ) . Anders hadden we morgen weer met 3 personen niet fatsoenlijk thuis kunnen werken.

 

Update:

Gisteren gebeld Koerier zou die dag komen, je raadt het al geen koerier gezien, zojuist weer gebeld…. Krijg te horen dat er een grote vertraging is en dat waarschijnlijk deze week het modem wordt omgeruild, maar, zeker weten doen ze niet.  Op de vraag naar de SIP tool krijg ik het antwoord dat ik dat het beste maar in de KPN winkel  kan vragen.  Iemand nog ideeën ?   

@Lisa 

Gisteren contact gehad met de storingsdesk, vanochtend eindelijk het modem ontvangen, dus je zou verwachten dat er geen order meer open staat.  De foutmelding blijft helaas.

 

Reputatie 3
Badge

@Lisa

Gisteren contact gehad met de storingsdesk, vanochtend eindelijk het modem ontvangen, dus je zou verwachten dat er geen order meer open staat.  De foutmelding blijft helaas.

 

Het (voor het eerst) opvragen van de SIP-gegevens lukt alleen vanaf de thuislocatie met het door KPN verstrekte modem (Experia? Fritz!Box?). Dus, als je dat nog niet hebt gedaan, het eigen modem omwisselen voor het van KPN ontvangen modem -- dan zou het moeten lukken. 

Helaas…. het nieuwe KPN modem ruim een 2 uurtjes op de lijn gehad, kan nog steeds niet bij mijn SIP gegevens. Wat in vermoed is dat de wijziging in mijn pakket ( TV opgezegd 25 Juni ) dat die in de weg zit.  Deze zal nog steeds niet helemaal verwerkt zijn is mijn vermoeden. Als ik bestel status opvraag in mij KPN krijg ik dit : 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Boxdreamer Het heeft dus 2 uur gewerkt met de Experiabox, maar met de Fritzbox blijft de melding bestaan? :sweat_smile:  Bij mij staan er geen lopende orders meer in het systeem. Hier kan het dus niet aan liggen. Ik zie dat je de FritzBox weer hebt aangesloten. 
Helaas kan ik het modem niet bereiken en dus niet uitlezen. Ik ga intern navragen wat hiervan de oorzaak kan zijn, want het zou gewoon moeten werken. 

 

 @Lisa , de melding is onafhankelijk van het modem wat ik aangesloten heb. Telefonie functioneert wanneer ik de Experiabox 12 aangesloten heb. Dat is het punt ook niet. Ik wil telefonie op mijn Fritz!box aan de gang hebben, en daar heb ik de service tool voor nodig. Echter de service tool blijft de melding geven ( ook met de experiabox aangesloten) :

kpn.nl/sip

 

Update:

Nog niets veranderd, nog een aantal keren contact gehad via chat en telefoon en er is ook verteld dat de VOIP credentials tool niet goed zou werken bij mij. ( dat blijkt ) . Kan men niets aan doen is de melding. Ik dacht ik ga naar de KPN en kan een eigen modem gebruiken ( Fritz!box 7590 )  Tot op heden na bijna een maand hiermee bezig te zijn één grote deceptie . Hoe moeilijk kan het zijn een tool die bij anderen goed werkt en bij niet om daar de oorzaak van te achterhalen.  Vertel het mij a.u.b. !

Reputatie 7

Staat er nog steeds een pakketwijziging open?

Staat er nog steeds een pakketwijziging open?

Zover ik weet niet. Kan ik dat ergens zelf constateren ?

Reputatie 7

Staat er nog steeds een pakketwijziging open?

Zover ik weet niet. Kan ik dat ergens zelf constateren ?

De vorige keer constateerde je dat door de bestelstatus op te vragen.

Staat er nog steeds een pakketwijziging open?

Zover ik weet niet. Kan ik dat ergens zelf constateren ?

De vorige keer constateerde je dat door de bestelstatus op te vragen.

Klopt, maar die constatering stond haaks op de wat Lisa kon zien in het systeem dat er geen orders meer open stonden. Wat zie jij staan bij het opvragen van de bestelstatus TV, Internet en Bellen ?

Reputatie 7

Staat er nog steeds een pakketwijziging open?

Zover ik weet niet. Kan ik dat ergens zelf constateren ?

De vorige keer constateerde je dat door de bestelstatus op te vragen.

Klopt, maar die constatering stond haaks op de wat Lisa kon zien in het systeem dat er geen orders meer open stonden. Wat zie jij staan bij het opvragen van de bestelstatus TV, Internet en Bellen ?

Ik kan niet in jouw gegevens kijken.

Ik hoop dat @Lisa, of één van haar collega's, op korte termijn zal reageren om dit nu eindelijk eens recht te zetten. Ik kan er echt niet bij dat zoiets een bijna een maand loopt en nog steeds niet verholpen is. :confounded:

Ik was nieuwsgierig wat jij te zien krijgt als jij in jouw “ Mijn KPN”  omgeving dat opvraagt.  Ik verwacht het zelfde als ik. 

Bedankt voor het meeleven het duurt al erg lang ben blij dat het geleverde “ lijntje”  van goede kwaliteit is, de rest eromheen behoeft erg veel verbetering en dan druk ik mij heel netjes uit.  Ik onderschrijf je handtekening en hou dat vast !!!

Be positive, avoid negativity, enjoy life and stay healthy!

 

Reputatie 7

Ik was nieuwsgierig wat jij te zien krijgt als jij in jouw “ Mijn KPN”  omgeving dat opvraagt.  Ik verwacht het zelfde als ik. 

Dit is wat ik te zien krijg.

 

Bedankt dit geeft een indicatie dat er toch wat in de administratieve pijplijn verkeerd zit. Het systeem heeft toch iets nog niet verwerkt. Bellen met de klantenservice biedt geen soelaas, ik hoop dat een moderator met toegang tot de juiste KPN systemen een oplossing kan bieden. Misschien zijn we een stapje dichter bij de oplossing.

Ik zit met *exact* hetzelfde probleem en wil hier ook graag een oplossing voor.

Reputatie 7

@Erik_, is hier wat aan te doen?

Voor @Boxdreamer duurt dit ondertussen al een maand en dat is mijns inziens niet acceptabel.

Ik heb zoals gezegd exact hetzelfde probleem: https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/voip-sip-credentials-opvragen-503971

 

Aansluiten van de v12 om de gegevens in te zien helpt helaas niet.

Reageer