Beantwoord

Leiding/Kabel vanuit oud Is/ra punt hergebruiken?

  • 12 January 2021
  • 3 reacties
  • 940 keer bekeken

Goedendag, 

Ik heb in het huis in twee kamers een vaste telefoon contactpunt. Na glasvezel zal ik die niet meer gebruiken. Nu had ik het plan opgevat om de leiding van deze aansluiting te gaan benutten om er een netwerkkabel doorheen te trekken, na hem eerst ‘leeg’ te hebben gemaakt door het dunne witte telefoonkabeltje eruit te trekken. Slim plan? Of niet? En… mag dat zonder meer?

En… wat doe ik met de witte kabel, mag die afgeknipt worden? Het lijkt me toch dat het hele ISRA punt niet meer in gebruik is. Of moet ik een afspraak met KPN maken om dit te verwijderen. 



 

icon

Beste antwoord door HGD 12 January 2021, 15:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Gewoon onder de grijze dop afknippen. De snoer na de dop is van jou, de dop en de blauwe kabel niet. 

Zet die oranje glasvezel draad nog even extra vast. 

@HGD Hartelijk dank voor de reactie. Helemaal helder, ik ga ermee aan de slag en inderdaad, ik zal de oranje glasvezeldraad even netjes vastzetten. Was mij nog niet opgevallen, maar was wat slordig afgewerkt zie ik nu ook. 

 

Reputatie 7
Badge +10

Nu had ik het plan opgevat om de leiding van deze aansluiting te gaan benutten om er een netwerkkabel doorheen te trekken, na hem eerst ‘leeg’ te hebben gemaakt door het dunne witte telefoonkabeltje eruit te trekken. Slim plan? Of niet?

Slim vind ik het niet om de leiding eerst leeg te maken.
Gebruik de telefoondraad beter meteen als “trekdraad” om daar de netwerkkabel aan te bevestigen.
Dus uiteinde telefoondraad vastmaken aan ander uiteinde van de netwerkkabel.

Kun je “aan de andere kant” de telefoondraad eruit trekken, komt de netwerkkabel meteen mee.
Afhankelijk van de doorsnede van de leiding zou ik met dezelfde moeite er altijd meteen twee netwerkkabels doorheen trekken. Om het beter door bochten heen te kunnen trekken kabels met “kabelvet” insmeren.