Beantwoord

Lijn blijft bezet volgens huistelefoon

  • 15 September 2017
  • 5 reacties
  • 15649 keer bekeken

Beste Kpn,

Wij hebben problemen met de verbinding van onze vaste huistelefoon.

Wij hebben hier vorige maand over gebeld men denkt dat het aan onze huistelefoon ligt.
Wij hebben van alles geprobeerd en zijn ten einde raad!
Het ligt in ieder geval niet aan onze huistelefoon?!

Wij hebben boven en beneden een huistelefoon.
Op de display van mijn huistelefoon staat "lijn bezig". (op beide telefoons geeft hij dit weer)
Wij kunnen niet bellen krijgen geen kiestoon, als wij vanaf een ander toestel naar onze huistelefoonnummer bellen? dan gaat onze huistelefoon niet over.

Huistelefoon = Profoon 2x sets draadloos DECT (PDX-8320).

Is hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
D Augustin

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 22 September 2017, 08:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@Mevr. A
Als er "lijn bezig" staat lijkt mij dit een storing van je basisstation. Deze melding kan niet van de KPN lijn / modem komen namelijk.
Heb je de basis al eens 5 minuten uit het stopcontact gehaald?
En probeer eens een andere telefoon op je aansluiting (modem?).

Met mijn 20 jaar ervaring met storingen op dit gebied (vooral DECT) lijkt het mij wél aan de telefoonset te liggen.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Mevr. A, welkom! Net als Peter klinkt het wel alsof het probleem in het toestel zit. Dan is inderdaad de makkelijkste test om een (compleet) ander toestel op het modem aan te sluiten. Het volledige toestel een paar minuten stroomloos maken wil ook vaak helpen. Laat je weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +25
@Mevr. A
Als er "lijn bezig" staat lijkt mij dit een storing van je basisstation. Deze melding kan niet van de KPN lijn / modem komen namelijk.
Heb je de basis al eens 5 minuten uit het stopcontact gehaald?
En probeer eens een andere telefoon op je aansluiting (modem?).

Met mijn 20 jaar ervaring met storingen op dit gebied (vooral DECT) lijkt het mij wél aan de telefoonset te liggen.

We hebben niets meer van je gehoord @Mevr. A dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag.
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn gigaset A220 (1 toestel). Tijdens gesprekken wordt de verbindig verbroken. En volgt de melding " lijn bezet". De melding houdt daarna aan waardoor ik niet bereikbaar ben. Ik heb notabene vorige week de batterijen vervangen.

Dit is inmiddels mijn derde huistelefoon die vreemde meldingen geeft. En die uiteindelijk aan vervanging toe is.....

Ik ga jullie tips maar eens uitproberen.

De oplossing voor het probleem lijn bezet is door het basis station van je dect telefoon even te ontkoppelen met het modum. Heeft bij mij in elk geval geholpen.  Succes!