Beantwoord

Lukt niet om vraag te stellen via 0800 0402

  • 24 July 2021
  • 10 reacties
  • 725 keer bekeken

Ik probeer al een paar dagen hulp te krijgen via klantenservice 0800 0402. Ik krijg geen keuze menu maar de verbinding wordt verbroken na het inspreken van mijn vraag en het antwoord dat ik doorverbonden wordt met een medewerker.

Daarna ontvang ik dan een sms van KPN dat ik de volgende keer niet meer in de wacht hoef te staan met een KPN id (ik ben klant en heb een KPN ID)

Wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 24 July 2021, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wijnhuis ,

De truc is dat je moet Inspreken:: 

Ik wil een medewerker spreken

 

Succes !

Bij te grote drukte heb je op dezelfde tijden met met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

(Zowel de telefoon als de chat zijn vandaag bereikbaar tot 17.00 en dan pas maandag weer vanaf 8.00) 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Wijnhuis! Heel irritant als je zo vastloopt!
 

Hallo @Wijnhuis ,

De truc is dat je moet Inspreken:: 

Ik wil een medewerker spreken

Succes !

Ook al spreek je dit in, dan wordt er alsnog gevraagd om je vraag in te spreken: op basis daarvan wordt je doorverbonden naar de juiste medewerker/ afdeling. 

Ik ben benieuwd op welke tijdstippen je met ons gebeld hebt en welke vraag je ingesproken hebt, @Wijnhuis? Dan test ik het ook even!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wijnhuis ,

De truc is dat je moet Inspreken:: 

Ik wil een medewerker spreken

 

Succes !

Bij te grote drukte heb je op dezelfde tijden met met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

(Zowel de telefoon als de chat zijn vandaag bereikbaar tot 17.00 en dan pas maandag weer vanaf 8.00) 

 

@Wijnhuis 

Is het nog gelukt na het inspreken van een boodschap? 

Reputatie 3

Onlangs een paar keer dit nummer gebeld. Het grappige is dat er naar keuze toetsen 1,2,3, 0 wordt gevraagd, maar zodra je na de mannenstem op het bandje 1 van deze keuzes heb getoetst, dat die steeds zegt dat je niks hebt gekozen en herhaalt het de vragen weer.

Na eindeloos proberen maar flink meerdere keren zo'n keuzetoets herhaald ingedrukt totdat je op goed geluk wel doorgeschakeld wordt.

Als je kiest dat je geen muziek wilt, dan speelt die het verrekt nog af. Mateloos irritant. Als er dan toch muziek wordt afgespeeld, speel liever dan wat rustige spa/relax muziek of zo (dat kalmeert misschien ook de boze klanten 🤡)

Het systeem werkt dus niet goed. Hopelijk kan iemand dit gaan fixen.

Verder zou het fijn zijn, wat klantvriendelijkheid betreft, als er vermeldt wordt hoeveel wachtenden er nog in de rij staan voordat je aan de beurt bemt. Alles is nog voor verbetering vatbaar.

PS: ik gebruik een dect telefoon met druktoetsen, dus niet 1 met een draaischijf 😁

@FiberRookie 

Het kan zijn dat de toon kies mogelijkheid op je telefoon niet werkt met een open verbinding. 

Maak eens het basisstation 1 minuut stroomloos en probeer het dan nogmaals. 

Je kan het ook testen door met je dect naar je mobiel te bellen en de cijfers in te drukken. Hoor je ze dan in de speaker van je mobiel?

Reputatie 3

Ik heb getest met me mobiel en daar hoor ik dus gewoon een tik-geluid uit de speaker als ik een toets in druk van me dect telefoon. Het ligt zeker niet aan me telefoon, anders zou ik bij andere belletjes ook dit probleem hebben.

Je moet de toontjes horen, geen tik.

Maar waarom bel je niet met je mobiel dan? Die heb je ook.

Reputatie 3

Watvoor toontjes moeten dat zijn? Ik hoorde bij indrukken iets als ‘dum’

 

Mobiele dekking thuis is niet altijd goed door betonnen muren, dus ik bel altijd met een telefoontoestel dat beter bereik heeft. Wel raar als je alleen met mobiel moet bellen.

Eh, tja, de DTMF kiestonen. tu, ta, ti, to, …. 😎. 

Maar het systeem werkt toch tegenwoordig met Voice Response Systeem?

Maar goed, er zijn meer telefoons op de wereld dan alleen je vaste telefoon. Zoals je mobiele. Ik heb/gebruik alleen mobiel en dan werken die keuzemenu's bij bedrijven prima.

 

Reputatie 3

Hartelijk dank voor je uitleg/verduidelijking.