Beantwoord

Maximum aantal te blokkeren telefoonnummer bereikt voor de vaste lijn

  • 31 March 2023
  • 11 reacties
  • 182 keer bekeken

Ik krijg een melding dat het maximum aantal te blokkeren telefoonnummers (huistelefoon) bereikt is. Heel vervelend. Waarom niet onbeperkt blokkeren?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 3 April 2023, 15:33

Bekijk origineel

11 reacties

Waar staat die lijst / ben ik niet bekend mee.
In een fritzbox is het “onbeperkt” voor zo ver ik weet.
En het scheelt ook als je alleen de begincijfers invoert, dan blokkeer je een hele reeks.

Maar, jammer het zou niet nodig moeten zijn allemaal, wij hebben er hier erg weinig (geen) last meer van trouwens, blijkbaar helpt het als ze een paar keer tegen een blokkade aan lopen.
Dan heb ik het over lui die je iets aan willen smeren of willen laten doen op je computer ed.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jjmmol ,

Mogelijk dan maar een paar nummers deblokkeren die je er lang geleden hebt ingezet. De kans dat die jou nu nog gaan bellen, is niet meer zo groot. 

 

@KeesYagi

Sinds ongeveer anderhalf jaar kun je in de MijnKPN app (en wat later ook in MijnKPN via de browser) inkomende telefoonnummers blokkeren voor Vast Bellen. Ideaal, daar was heel lang om gevraagd. 

Bedankt voor de reacties. Ik volg de suggestie van Noordzee en heb wat oudere blokkades verwijderd uit de lijst in Vast bellen van Mijn KPN. Uitbreiding van het aantal te blokkeren nummers blijft mijn voorkeur houden.

 Dank, dan vraag ik me nog af :

Sinds ongeveer anderhalf jaar kun je in de MijnKPN app (en wat later ook in MijnKPN via de browser)

Aha, dat is al een antwoord, maar dan moet de gebruiker al wel een computer en inlog hebben, of kan dat ook anders ?
Bij xs4all kon je na de ongewenste oproep een code toetsen, ook als het om een stiekeme/anonieme oproep ging.

inkomende telefoonnummers blokkeren voor Vast Bellen. Ideaal, daar was heel lang om gevraagd. 

Nou, inderdaad, mooi, verbazend zelfs.
Zeker omdat het er alle schijn van heeft dat kpn het “vast” bellen ( voip ) onaantrekkelijk maakt.
Waarom men dat zo doet is mij een raadsel, simpel en verstaanbaar en die paar bitjes voor spraak vallen in het niet bij de vele video’s die er over het net gaan.

 

O ja, wat ik eigenlijk wou vragen, wat voor melding hoort de beller met een geblokkeerd nummer ?

Reputatie 7
Badge +8

O ja, wat ik eigenlijk wou vragen, wat voor melding hoort de beller met een geblokkeerd nummer ?

Probeer het eens uit met een mobiel nummer van je, en bel er eens mee naar je vaste aansluiting.
Ik vermoed een: "Het nummer is niet bereikbaar.”

Als ik zelf zo’n aansluiting had dan had ik dat zeker al gedaan, maar om voornoemde redenen heb ik die niet (meer).
Ik heb jaren meerdere telefoon & ISDN lijnen gehad dus ik heb mijn bijdrage wel geleverd aan de ptt /  kpn :-/
Nu ben ik wel 1e lijns vraagbaak bij zeer uiteenlopende technische problemen in mijn omgeving, ook bij mensen met een kpn vaste lijn.
Maar, daar ga ik geen experimenten aan want daar komt altijd gezeur van.
En bij degene waar dat niet het geval is heb ik de lijn al omgezet naar een voordeliger systeem :-)

Je kunt maximaal 32 nummers blokkeren. Dat is toch al flink wat.

Weet je trouwens dat je ook alleen op netnummer of zelfs op land kunt blokkeren? Dan dek je er natuurlijk al direct een heleboel. 

Verder adviseer ik alleen nummers te blokkeren die je al een keer ongewenst gebeld hebben. Daar sta je in een bellijst. 

Nummers waar je nog nooit door gebeld bent zou ik ook niet preventief erin zetten. Nemen ze alleen maar een plekje in! 

Mijn vaste nummer zit geen toestel meer op. Kunnen ze sowieso bellen tot de bekende 100 gram. Als ze veel geduld hebben worden ze doorgeschakeld naar de mobiel. Dat is na 6 x. Expres gedaan. Spammers verbreken na maximaal 5 x de verbinding want ze willen geen voicemail. 

@KeesYagi

Even mijn tweede mobiele nummer geblokkeerd. Ik krijg direct een snelle toon als ik daarmee nu mijn vaste nummer bel. Bezettoon?

Ik gebruik geen voicemail. Doe je dat wel dan krijgen ze die lijkt mij.

Dank,

Even mijn tweede mobiele nummer geblokkeerd. Ik krijg direct een snelle toon als ik daarmee nu mijn vaste nummer bel. Bezettoon?

Daar was ik dus al bang voor ! ! ! !
Dan weet de beller nog niet waarom de verbinding niet tot stand kan komen.
Jammerrrrrr.

Hmm. Ik zou niet willen dat iemand bijvoorbeeld een melding "dit nummer is geblokkeerd" krijgt. Bezettoon vind ik prima!

Reageer