Beantwoord

Maximumbedrag uitbellen vaste lijn instellen

• 1 september 2017
  • 21 reacties
  • 1832 keer bekeken

Ik ben van OnsBrabantnet over moeten gaan naar KPN. Bij OBN kon ik zelf het bedrag instellen dat max. verbelt kon worden via de vaste telefoonlijn in een maand. Is deze service ook bij KPN?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door PeterG 1 september 2017, 16:29

Welkom bij KPN 😃
Bij KPN is die mogelijkheid er niet. Behalve eventueel de Belonbeperkt Altijd bundel van
€ 16,50 per maand. Voor dat bedrag bel je dan onbeperkt in NL, EU en naar 82 andere landen. Vaste en mobiele nummers. 09xx en servicenrs. uitgesloten. Bel je dus voor meer dan € 16,50 dan is Belonbeperkt heel interessant. (info, ook de landen, van Belonbeperkt)

Ik kan je wel de tarieven geven, zodat je een idee hebt. Bellen naar vast of mobiel gelijk tarief.
In NL bellen: € 0,12 starttarief; € 0,12 per minuut; alle minuuttarieven verrekend per seconde.
Buiten NL maar in EU € 0,12 starttarief; € 0,23 per minuut
Rest v.d. wereld: € 0,12 start; € 1,00 per minuut
Voordeellanden: € 0,12; € 0,30 (o.a. V.S., Canada, Australië, Filippijnen, Aruba, meer)

Als er nog vragen zijn stel ze gerust.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Welkom bij KPN 😃
Bij KPN is die mogelijkheid er niet. Behalve eventueel de Belonbeperkt Altijd bundel van
€ 16,50 per maand. Voor dat bedrag bel je dan onbeperkt in NL, EU en naar 82 andere landen. Vaste en mobiele nummers. 09xx en servicenrs. uitgesloten. Bel je dus voor meer dan € 16,50 dan is Belonbeperkt heel interessant. (info, ook de landen, van Belonbeperkt)

Ik kan je wel de tarieven geven, zodat je een idee hebt. Bellen naar vast of mobiel gelijk tarief.
In NL bellen: € 0,12 starttarief; € 0,12 per minuut; alle minuuttarieven verrekend per seconde.
Buiten NL maar in EU € 0,12 starttarief; € 0,23 per minuut
Rest v.d. wereld: € 0,12 start; € 1,00 per minuut
Voordeellanden: € 0,12; € 0,30 (o.a. V.S., Canada, Australië, Filippijnen, Aruba, meer)

Als er nog vragen zijn stel ze gerust.
Dank je wel voor de snelle reactie. Jammer dat deze service niet door KPN wordt geboden.
Ik ben benieuwd of ik wel in de loop van de maand kan checken voor welk bedrag er via vast is gebeld. Maar goed ik ben pas (noodgedwongen) bij KPN dus nog even afwachten.
Reputatie 7
Wat je ook kunt overwegen is telefonie helemaal niet meer bij KPN onder te brengen maar bij een andere VoIP provider.
Zo bellen wij via CheapConnect voor een fractie van het bedrag dat je bij KPN kwijt bent. Geen starttarief en een gesprekstarief die zo'n 80% tot 95% lager ligt dan die van KPN.
Voorbeeld: Bellen naar de VS voor €0,02 per minuut en geen starttarief. Dat scheelt op een gesprekje van twee minuten al €0,68.
KPN: €0,12 + (2 x €0,30) = €0,72
CheapConnect: 2 x €0,02 = €0,04
En de kwaliteit... ...prima.
CheapConnect is overigens pre-paid vaste telefoon.
Af en toe stort je eens een tientje om weer eindeloos te kunnen bellen.
Reputatie 7
Badge +31
Ik ben benieuwd of ik wel in de loop van de maand kan checken voor welk bedrag er via vast is gebeld.Helaas wordt ook deze mogelijkheid niet (meer) geboden. Je kunt alleen via de maandelijkse factuur zien welke nrs. je hebt gebeld en de kosten. Maar je hebt toch überhaupt wel een indruk van wat je verbelt?
En zoals gezegd: is dat boven de € 16,50 p/m dan is Belonbeperkt Altijd of de optie van wjb goedkoper.
Reputatie 7
En zoals gezegd: is dat boven de € 16,50 dan is Belonbeperkt of de optie van wjb goedkoper.Het omslagpunt CheapConnect versus Belonbeperkt ligt bij 693 minuten per maand bellen. Bel je meer -> BelOnbeperkt en bel je minder -> CheapConnect. (Op basis van bellen binnen Nederland)
Reputatie 7
Badge +10
Hier staat alles wat ik erover kan zeggen :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/vragen-over-belonbeperkt-altijd-433156
Ik bel niet zoveel meer met de vaste aansluiting, maar het gaat meer om te ontdekken welke verschillen er echt zijn met OnsBrabantNet , Het BelOnbeperkt is zeker een optie maar ik wil graag onderzoeken of het zinvol is om van deze mogelijkheid gebruik te maken. Nu zie ik pas na een maand of ik beneden of boven de euro 16,50 zit.
Allen in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +31
Wat gebeurde er trouwens als je voor het einde v.d. maand het belplafond had bereikt? Kon je dan alleen nog 112 bellen? Of kreeg je voor elk gepleegd telefoontje eerst een tekstmelding ofzo?
Reputatie 7
Badge +10
Ik krijg een email als het beltegoed onder een bepaald bedrag komt, niet-kpn dus
Reputatie 7
Ik krijg een email als het beltegoed onder een bepaald bedrag komt, niet-kpn dusCheapConnect.
Reputatie 7
Badge +10
@wjbIk bedoelde (meer) freevoipdeal, die gebruik ik voor uitgaand verkeer en CC alleen voor inkomend en evt als ik het gesprek op m'n mobiel aanneem.
Reputatie 7
@wjbIk bedoelde (meer) freevoipdeal, die gebruik ik voor uitgaand verkeer en CC alleen voor inkomend en evt als ik het gesprek op m'n mobiel aanneem.Bij CheapConnect kan je ook instellen bij welk beltegoed je een email wilt ontvangen.

Ik heb het limiet niet bereikt nadat ik was overgestapt van onbeperkt bellen naar gewoon bellen. Ik dacht dat ik een bericht kreeg voor het limiet was bereikt.
Reputatie 7
Badge +10
Dat heb ik ook aan staan (dacht ik), maar daar heb ik nog weinig of geen email over ontvangen.
Ik had er ooit wel baat bij gehad dat het een voorafbetaalde dienst is zonder automatische verbinding met m'n bankrekening.
Ik had nl een experimentele IP telefoon aangemaakt op m'n fritzbox MET toegang van buiten, via internet dus. En een veel te eenvoudig ww gekozen zodat er binnen zeer korte tijd iemand het tegoed had opgemaakt door te bellen naar Cuba.
Er zijn blijkbaar lui die scannen op dit soort "open" dingen.
Weer wat geleerd, het was maar een paar euro gelukkig, buiten dit geen problemen

Het gesprek op dit forum doet me hier aan denken :->
https://www.youtube.com/watch?v=3QSlc2VABQE
Reputatie 7
Ik heb vroeger een Asterisk server op mijn Synology NAS actief gehad waardoor wij als gezin onderling gratis konden bellen zolang we maar een wifi verbinding hadden. Ideaal met drie kinderen en regelmatig verblijf in het buitenland. Uiteraard wel zeer complexe wachtwoorden gebruikt voor de toegang. 😀
Tijden veranderen, met "T-Mobile samen" bellen we nu sowieso al onderling gratis in heel de EU. De Asterisk server is dan ook niet meer actief.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @plaggenhouwer, leuk dat je je vraag hier stelt! Ik zie dat je al correct bent geïnformeerd over de mogelijkheden bij KPN én over alle andere mogelijkheden. Daarover gesproken @wjb en KeesYagi: heel fijn dat jullie meedenken, maar willen jullie niet al te enthousiast andere aanbieders aanprijzen? 😉 Hartelijk dank!

Mocht je nog vragen hebben of meer informatie willen, blijf je hier van harte welkom!
Marcia Dank je wel voor het het welkom heten. Ik zie dat ik op korte termijn wel wat los heb gemaakt. 😉
Toch heb ik nog een vraag. In het verleden, dus bij OBN kon ik de factuur zonder verdere actie gewoon inzien. Nu krijg ik een bericht van KPN dat ik pas de factuur kan inzien nadat ik de AdBlocker heb uitgezet. Op zijn zachts gezegd heeeeel vreemd. Toch?!
Reputatie 7
Badge +31
. Nu krijg ik een bericht van KPN dat ik pas de factuur kan inzien nadat ik de AdBlocker heb uitgezet. Op zijn zachts gezegd heeeeel vreemd. Toch?!Van deze mededeling heb ik nog nóóóóit gehoord. Was 't geen phishing-mail? KPN gebruikt @kpn.com in de adressen. Al 't andere is zéker geen echte KPN-mail.
Info over KPN-mails: http://kpn.com/valseemail
Uw factuur kan niet geopend worden door een adblocker of pop-up blocker. Schakel deze blocker uit en probeer opnieuw.
Toch is dit de melding die ik kreeg nadat ik ingelogd was bij Mijn KPN.
Reputatie 7
Badge +31
Uw factuur kan niet geopend worden door een adblocker of pop-up blocker. Schakel deze blocker uit en probeer opnieuw.
Toch is dit de melding die ik kreeg nadat ik ingelogd was bij Mijn KPN.
Okee. Dan is 't een Adblocker die bepaalde facetten van de factuur als "reclame" herkent. Da's niks ergs m.i. Heb je bij de Adblocker niet de mogelijkheid pagina's "van deze site" toe te staan?

Mijn email ziet de mentionmails v.h. forum als onbetrouwbaar. Terwijl ze dat niet zijn.
Waarschijnlijk doet de term "jij bent genoemd" dat. Dat zit ook vaak in mails waarin zgn wordt aangekondigd dat je iets gewonnen hebt enzo.
Ikzelf gebruik overigens geen Adblocker.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan de reactie van Peter inderdaad bevestigen. Het ligt er een beetje aan welke adblocker je gebruikt, maar het kan zijn dat je deze melding krijgt. Wellicht kan je eens een andere gebruiken?

Reageer