Beantwoord

Mensen worden gebeld vanuit mijn nummer

  • 16 December 2019
  • 8 reacties
  • 317 keer bekeken

Gister kreeg ik een sms van een onbekend iemand dat ik gebeld zou hebben. Echter weet ik zeker dat ik het niet was en zie ik het ook niet in mijn lijst. 

Wordt mijn nummer misbruikt en kan dit zorgen voor kosten  voor mij. En nog belangrijker. Kan ik er iets aan doen? 

icon

Beste antwoord door PeterG 16 December 2019, 14:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Ten eerste, dit zal geen kosten voor je geven.

Dit heet Spoofing en criminelen maken hier gebruik van om Phishing telefoon gesprekken niet ‘anoniem’ te laten zijn. Met een tel.nr. wordt vaker opgenomen.

Ze generen met de 10 cijfers willekeurig een nummer, met een bestaand netnummer in het betr. land, en sturen dat door. Vaak v.u. buitenland als Pakistan enzo (Microsoft calling with problem on your computer).

Of een aangifte zal helpen? Lastig. Vaak buitenlandse partijen in “exotische” landen.

Bedankt  voor uw reactie. Ik ga even bedenken wat wijsheid is. 

 

 

Hoi @Jessyca . Welkom op het forum.

@PeterG heeft je al van uitstekende informatie voorzien. Ik zou het negeren en kan je gerust stellen dat er op deze manier geen kosten zullen ontstaan.

Mocht dit blijven gebeuren en de overlast neemt toe kun je het beste de stappen op de pagina voor telefonische overlast volgen.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

@Erwin_ sorry, ik was in de veronderstelling dat ik gelijk gereageerd had. Maar met deze informatie kan ik uit de voeten. Hartelijk dank voor jullie reacties. 

Geen probleem, @Jessyca . Fijne jaarwisseling alvast.

Ik werd gebeld door NL mobiel nummer van een Nederlander. Hij vroeg of ik hem gebeld had, omdat hij op zijn mobiel een missed call gezien heeft, die mijn nummer bleek te zijn. Na een kort gesprek bleek duidelijk dat er iets niet klopt.

Hoe is dit mogelijk? Wat moet ik nu doen?

Ik werd gebeld door NL mobiel nummer van een Nederlander. Hij vroeg of ik hem gebeld had, omdat hij op zijn mobiel een missed call gezien heeft, die mijn nummer bleek te zijn. Na een kort gesprek bleek duidelijk dat er iets niet klopt.

Hoe is dit mogelijk? Wat moet ik nu doen?

Ten eerste, dit zal geen kosten voor je geven.

Dit heet Spoofing en criminelen maken hier gebruik van om Phishing telefoon gesprekken niet ‘anoniem’ te laten zijn. Met een tel.nr. wordt vaker opgenomen.

Ze generen met de 10 cijfers willekeurig een nummer, met een bestaand netnummer in het betr. land, en sturen dat door. Vaak v.u. buitenland als Pakistan enzo (Microsoft calling with problem on your computer).

Of een aangifte zal helpen? Lastig. Vaak buitenlandse partijen in “exotische” landen.

Zoals je kunt lezen lijkt dit op spoofing. Daar is niks tegen te doen. Vaak gaat het na een paar dagen vanzelf over.