Beantwoord

Met Skype bellen naar vaste telefoon, lukt niet (BOX 12)

  • 21 September 2021
  • 14 reacties
  • 231 keer bekeken

Hallo Specialisten,

Ik heb een probleem, wij worden gebeld vanuit Amerika met skype op onze vaste telefoon.

Telefoon gaat netjes over wij horen de beller praten, maar hij hoort ons niet.

Ik heb getest door via mijn eigen laptop met skype te bellen naar onze vaste telefoon, zelfde probleem.

Andere telefoon geleend van vrienden zelfde probleem.

Met mijn laptop en skype gebeld naar familie in het land, perfect geen problemen.

Wat is er mis wij hebben sinds enige maanden KPN alles in een, voorheen hadden we tele 2 en was er geen probleem.

Probleem bij KPN neergelegd hoor niks over oplossing inmiddels 3 keer gebeld.

Iemend de gouden tip ?

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Degee 12 October 2021, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Zo, dat is wel een beetje ouderwets. Met Skype naar een vast nummer kost geld (voor de beller; prepaid tegoed storten bij Skype).

Met mijn zus in Zweden bellen we via Whatsapp. Gaat dus niet met een vaste maar met smartphone's. Maar is wel geheel gratis als je wifi gebruikt. Via 4G verbruikt het een beetje bundel.

Qua oplossing hiermee kan ik je niet helpen helaas. Het lijkt me een '’communicatie'’ probleem met Skype en de vaste (wereldwijde) telefonie. Skype loopt via servers in Amerika. Ook als je in Nederland je vaste Nederlandse nummer belt.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb getest door via mijn eigen laptop met skype te bellen naar onze vaste telefoon,
zelfde probleem.  Andere telefoon geleend van vrienden zelfde probleem.

Hier geprobeerd met laptop vanuit Skype naar mijn KPN vaste nummer - geen probleem.
Geprobeerd met laptop vanuit Skype naar mijn CheapConnect vast nummer - geen probleem.

Gebruik wel een eigen router (Synology), en eigen VOIP telefonie apparatuur (Yealink),
waarin de VOIP SIP gegevens handmatig zijn ingesteld.

Reputatie 7
Badge +11

Kun je wel ‘normale’ gesprekken voeren? Bijvoorbeeld als je met je mobiele telefoon naar het vaste nummer belt?

Overigens. Jij hebt dus ook Skype. Waarom Skypen jullie dan niet??? Van Skype naar Skype dus. Dat is gratis en je kunt elkaar ook nog eens zien. (dat kan ook met Whatsapp en Google Duo overigens)

Reputatie 7
Badge +10

Van Skype naar Skype moet je beiden wel net de PC hebben ingeschakeld en het programma actief.
Maar het zal praktisch waarschijnlijk zo zijn dat (door tijdverschil) degene die opgebeld wordt, dan net zijn computer  / programma niet actief heeft opgestart. Dan gaat die niet over.

Een vaste telefoon gaat in ieder geval altijd over.

Voor dit soort situaties zou je beter van VOIP telefonie apparatuur en goedkope VOIP “uitbel” accounts gebruik kunnen maken. Het blijft de vaste “telefoon”.

Alle normale telefoon gesprekken gaan goed, geen problemen.

Als ikzelf via skype mijn vaste nummer bel is het probleem daar, ze horen wel mijn stem maar ik hoor niks

Als ik via skype mijn schoonzus bel in Gelderland loopt alles op rolletjes, niks geen probleem.

ik overweeg over te gaan op Internet klein zakelijk, dan heb je alleen een IP telefoon nodig

 

Bedankt voor het meedenken allemaal

Reputatie 7
Badge +10

ik overweeg over te gaan op Internet klein zakelijk, dan heb je alleen een IP telefoon nodig

Een IP-telefoon kun je nu ook al inzetten hoor.  (VOIP telefonie apparatuur).
Daar hoef je niet voor over te stappen.  Zelf maak ik niet anders gebruik dan met IP telefoons.

Reputatie 7
Badge +11

ik overweeg over te gaan op Internet klein zakelijk, dan heb je alleen een IP telefoon nodig

Telefonie bij KleinZakelijk werkt exact hetzelfde als telefonie bij consumentenmarkt, via VLAN 7 met een ingebouwde ATA in het modem. Nou zag ik hier ergens op het forum wel een keer voorbij komen dat telefonie bij de Box12 via het reguliere internet VLAN loopt en dat de ATA in het modem uit te schakelen is waardoor VoIP-telefoons ook zouden kunnen werken. Dit was echter nieuw voor mij en valt buiten de support van KPN. Omdat dit buiten de support valt heb ik hier ook geen ervaring mee. Het is wel iets wat ik binnenkort eens even wil uitproberen maar dat moet ik op een dag doen dat mijn huisgenoten niet thuis zijn, anders gaan die weer klagen dat de verbinding er even uit ligt 😂

Reputatie 7
Badge +10

Nou zag ik hier ergens op het forum wel een keer voorbij komen dat telefonie bij de Box12 via het reguliere internet VLAN loopt en dat de ATA in het modem uit te schakelen is waardoor VoIP-telefoons ook zouden kunnen werken.

Precies de reden waarom ik in mijn vorige reactie schreef, dat je nu ook reeds VOIP telefoons zou kunnen inzetten. ( @Degee heeft een Box 12 in gebruik). Maar er kwam geen vervolgvraag meer op, dus had ik er ook geen vervolg antwoord meer op gegeven. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +11

Precies de reden waarom ik in mijn vorige reactie schreef, dat je nu ook reeds VOIP telefoons zou kunnen inzetten. ( @Degee heeft een Box 12 in gebruik). Maar er kwam geen vervolgvraag meer op, dus had ik er ook geen vervolg antwoord meer op gegeven. :sunglasses:

Ja precies, maar het is nog steeds iets wat ik zelf eens wil testen om zo ook weer anderen ermee te kunnen helpen :)

Interessante optie om Voip telefoon te gebruiken bij de box 12, wil graag weten hoe een en ander is te realiseren

Overigens. Jij hebt dus ook Skype. Waarom Skypen jullie dan niet??? Van Skype naar Skype dus. Dat is gratis en je kunt elkaar ook nog eens zien. (dat kan ook met Whatsapp en Google Duo overigens)


Of Signal, Threema, Telegram of XMPP, die zijn bovendien vriendelijker voor je privacy :wink:

Reputatie 7
Badge +10

Interessante optie om Voip telefoon te gebruiken bij de box 12, wil graag weten hoe een en ander is te realiseren

Om er kennis mee te maken, zou je dat voor jezelf nu al gewoon eens kunnen testen met een
“VOIP softphone” programmaatje.  Dus bellen met een (vrij te downloaden) programmaatje.
(Bellen met je KPN telefoonnummer, of beter van een andere VOIP provider, dat scheelt in kosten).

In de V12 de KPN VOIP uitsckakelen, en de instellingen ervoor in het telefoon appje invoeren.
Meer informatie zie volgend onderwerp (maar dan niet het “MicroSIP” appje, maar die van 3CX):
 

Ik heb inmiddels de Box 12 vervangen door een Fritz!box 7590, in combinatie met een Frtitz C6 Fon telefoon en alles werk perfect,

Dit ter informatie.