Beantwoord

Mijn KPN nummer kan niet vanaf een vast Ziggonummer worden bereikt

  • 1 August 2019
  • 20 reacties
  • 853 keer bekeken

Wanneer er vanaf een vast Ziggonummer naar mijn KPN-nummer wordt gebeld, gaat de telefoon niet over en ontvangt de beller een voicemailbericht. Vanaf een mobielnummer kan er wel naar mijn vaste nummer worden gebeld. Resetten van modem en router biedt geen soelaas. Voicemailaanpassingen in MijnKPN evenmin. Dit speelt nu circa 4 weken. Daarvoor werkte alles zonder problemen. Hoe kan dit worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 August 2019, 14:07

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ToCr, Welkom op het forum. Je geeft aan dat je van een vast Ziggonummer niet op je KPN vaste nummer gebeld kan worden. Gaat het hier over één specifiek nummer die jou niet kan bellen en een voicemail bericht te horen krijgt? of meerdere telefoonnummers? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik kijken hoe we dit kunnen oplossen.
Hallo Marina,

Het zijn meerdere nummers, In principe komt niemand met een vast Ziggo-nummer langs de voicemail.
De gevraagde info is toegevoegd aan het forumprofiel.
Ik ervaar exact hetzelfde met mijn vaste telefoon. Ook sinds een maand. Daarvoor was alles prima. De andere Ziggo-gebruiker krijgt te horen dat de telefoon wel over gaat en daarna een voicemail. Ik hoor de telefoon zelf niet overgaan. Op het moment dat die persoon belt en ik tegelijkertijd opneem, krijg ik die persoon alsnog niet aan de lijn. Ik hoor gewoon een kiestoon. De telefoon gaat wel over als iemand vanaf een mobiel belt of met KPN vaste telefonie bijvoorbeeld. Ik heb KPN al gebeld. Ik moet eerst een ander toestel proberen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wes77, Goed dat jij dit ook aangeeft. Zou jij ook je gegevens willen toevoegen aan je forumprofiel. Dan kan ik kijken of er een verband is en het intern bespreekbaar maken om uit te zoeken wat er aan de hand is. Jullie kunnen wel die betreffende Ziggo nummers bellen? Zijn jullie onlangs overgestapt naar KPN met jullie telefoonnummer?
Hallo Marina, De Ziggo-aansluitingen kunnen wel door mij worden gebeld. Een overstap heeft niet plaatsgevonden. De aansluiting bestaat sinds juni 2018.
Hoi Marina,

Ik ben in september 2018 overgestapt. Ziggo-gebruikers konden mij altijd al bellen. Sinds een maand ongeveer niet. Ik dacht dat er een toen een grote (landelijke) storing bij KPN was. Ik kan zelf wel de Ziggo-aansluitingen bellen. Ik zal mijn gegevens toevoegen.
Hallo Marina,

Is er inmiddels iets te berichten?

Vriendelijke groet,

Tonny
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ToCr, Helaas nog geen nieuws! Zodra ik weet waar de kink in de kabel zit, laat ik het aan jullie weten. Wat denk ik goed is om te doen, is om een aantal nummers aan te leveren die jou niet kunnen bereiken. Kunnen jullie die nummers vermelden bij opmerkingen in het forumprofiel?
Hoi Marina,

Ik heb een nummer toegevoegd bij opmerkingen.
Wellicht is het bellende nummer onlangs geporteerd ?
Hier op te zoeken :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
nummer invoeren bij "zoekterm" met alleen cijfers (geen spatie of - )
Deze gegevens liepen eerder altijd zeker een maand achter maar nu niet meer (meen ik ) ?
Reputatie 7
Badge +19
@Wes77, Bedankt! Hoe meer voorbeelden van nummers je aangeeft, hoe beter we dit uit kunnen zoeken. @KeesYagi, Snap dat je dit aankaart, maar dit is al uitgesloten. Ze zijn vorig jaar al geporteerd (juni en september 2018) Sluit niet uit dat er toch iets misgaat met de routering.
Hallo Marina, Ik heb 3 nummers toegevoegd en geen van deze nummers is recent geporteerd. Vriendelijke groet, Tonny
Hallo Marina, Het probleem lijkt te zijn opgelost. De telefoon is nu weer vanaf de in het profiel vermelde nummers bereikbaar. Toch een kink in de kabel gevonden en verholpen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ToCr, Bedankt voor je berichtje. Aan de hand van een ticket heb ik het probleem doorgezet i.c.m. de voorbeelden van de telefoonnummers. Zoals ik het lees had het inderdaad te maken met de routering van de Ziggo nummers. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, is mij niet helemaal duidelijk. Belangrijkste is, is dat het weer werkt. Mocht je toch weer problemen ervaren, stuur ons dan gerust weer een bericht.

@Wes77, Is het bij jou ook opgelost?
Hoi Marina,

Het betreffende nummer kan mij nog steeds niet bereiken.

Met vriendelijke groet,

Wes
Reputatie 7
Badge +19
@Wes77, Dat is jammer. Gaat het hier echt om één specifiek telefoonnummer? Want dan kan het ook zijn dat er iets anders aan de hand is. Zo niet, zou je dan meerdere voorbeelden van nummers willen plaatsen in je forumprofiel? Dan zet ik het nog eens door voor onderzoek,
Hoi Marina,
Ik heb nog een nummer toegevoegd. Ik heb helaas geen nummers meer.

Vriendelijke groet,

Wes
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb meerdere nummers nodig (3 in totaal), zodat de technische dienst het probleem kan onderzoeken. Daarnaast geven ze aan dat ze ook graag datums en tijdstippen aangeleverd zien van wanneer je niet bereikbaar was. Zo kunnen ze het verder onder de loep nemen.
Ik heb drie nummers toegevoegd met een datum en een tijdstip van bellen.

Met vriendelijke groet,

Wes
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Wes77. Aan de hand van deze informatie kunnen ze het uitzoeken. Ze zullen hierover contact met je opnemen. Ik verwacht dat ze dit deze week of begin volgende week oppakken. Wil je ons op de hoogte houden? Ook als je nog vragen hebt, horen we het graag. Voor nu wens ik je een fijne dag verder.

Reageer