Beantwoord

Misbruik: anderen worden zogenaamd gebeld vanaf ons nummer

• 14 juli 2018
  • 3 reacties
  • 356 keer bekeken

Wij worden gebeld door personen die aangeven zij met ons nummer (bedrijf) gebeld worden. Wij hebben deze personen niet gebeld en is ook te herleiden uit de bel historie.
We niet herleiden wie en waarom gebeld is met het nummer omdat de personen die gebeld worden de persoon niet aan de lijn krijgt en bij terugbellen wij worden gebeld.

Toch vreemd dat andere personen met ons nummer gebeld worden.

Nu willen wij voorkomen dat op de een of andere manier wij achteraf voor de kosten opdraaien
en hebben we zakelijk last van dit fenomeen omdat het nummer in relatie ligt met het bedrijf en personen die gebeld worden dit vervelend vinden.

KPN geeft aan niks te kunnen betekenen. 😤

Heeft iemand dit ook meegemaakt ?

graag ook een reactie van KPN!
icon

Beste antwoord door Alex_P 14 juli 2018, 16:38

Hoi Misbruik, welkom op het forum. Hier is inderdaad zeer spijtig weinig aan te doen. Spoofing zelf is niet illegaal, de manier waarop deze partijen het gebruiken is dat echter wel. Je kunt aangifte doen, ik heb daar echter weinig vertrouwen in. Tegen de tijd dat dit aangepakt wordt zullen dit soort partijen alweer vanaf een ander IP adres of nummer opereren. Het is dweilen met de kraan open.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Dit heet spoofing. Oplichters pakken een willekeurig telefoonnummer en sturen dat mee met hun gesprek. Ze hopen dan eerder te woord gestaan te worden dan met een onvermeld of buitenlands nummer. Gelukkig levert het voor jouw geen kosten op; alleen het meegestuurde nummer is dan dat van jouw.
Er komen meer klachten binnen op dit moment; kennelijk "moeten" ze nu kpn-nummers hebben.
KPN zelf kan hier niets tegen doen vooral omdat deze "diensten" vaak v.u. landen als Pakistan en Bangladesh opereren.

Ze wisselen vaak van nummer voor de weergave, dat wel. Maar ondertussen blijft het lastig. Ik zelf bel nooit nummers terug n.a.v. dat ze in m'n melder staan, tenzij het bekenden zijn. Maar dan zie ik een naam. Kennelijk bellen nog heel veel mensen voor hen onbekende nummers terug . . .
Reputatie 7
Badge +10
acm.nl
Dat is degene die hier over gaat.
Maar ik kan zo snel niet iets vinden op die site wat hier over gaat, zoeken op "spoofing" geeft 1 resultaat, uit 2007.
Wie kan er wel iets vinden ?
== aanvulling ==
Het is
coin.nl
die daadwerkelijk de nummers beheerd.
En zij beheren dus de lijsten met welk nummer bij welke aanbieder zit.
Daar zouden ze dus oproepen van misbruik kunnen blokkeren op basis van het IP adres . . .
Maar helaas zullen deze boeven het dan weer via een ander IP adres proberen . .
Kat en muis . . .
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Misbruik, welkom op het forum. Hier is inderdaad zeer spijtig weinig aan te doen. Spoofing zelf is niet illegaal, de manier waarop deze partijen het gebruiken is dat echter wel. Je kunt aangifte doen, ik heb daar echter weinig vertrouwen in. Tegen de tijd dat dit aangepakt wordt zullen dit soort partijen alweer vanaf een ander IP adres of nummer opereren. Het is dweilen met de kraan open.

Reageer