Vraag

Moeder 95 zit zonder telefoon en dus zonder alarmcentrale

  • 12 October 2021
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

Mijn moeder van 95 jaar is afhankelijk van de telefoon aansluiting waar ook een alarmcentrale is aangesloten voor hulpverleners. Ze woont alleen, derhalve is de telefoon zo belangrijk.

Gisteren zijn er werkzaamheden verricht in de telefoon centrale, en daarna werkte de telefoon niet meer. Ik heb kpn klanten service hier over gebeld. De man die ik aan de telefoon had vond het incident erg vervelend, en gaf aan dat het aan de klant van kpn is om een storing te melden. Vraag: hoe moet een vrouw van 95 kpn bellen als de telefoon het niet doet?
De service en kwaliteitscontrole schiet hier in uw organisatie ernstig tekort!

Gelukkig is er vannacht niets fout gegaan met de alarmmelding.

Ik ben voor mijn moeder aan de slag gegaan om het probleem bij kpn te melden en te laten herstellen. Dit heeft bij mij zeker een zeer bittere nasmaak opgeleverd, temeer omdat de klanten service niet verder komt dan excuses.
Jullie zouden iets moeten doen aan verbetering van de service en de kwaliteit van het werk van de monteurs

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Heel vervelend. Maar als de enige verbinding door werkzaamheden tijdelijk uitvalt, bij dit soort kritische omstandigheden, zou je kunnen overwegen een “reserve” optie erbij te nemen.

Er zijn “senioren” tafel telefoons op basis van een G4 mobiele connectie.  Is zo'n bureautelefoon te groot, er zijn ook meer handzame kleinere “hand telefoons” (met “SOS noodknop”).

Neem je het goedkoopste SIM-only abonnement met beperkte belminuten bijv. bij Youfone.

Mijn moeder heeft al een senioren mobiele telefoon, maar dat vindt ze te ingewikkeld.

Wel een goede tip hoor, we zullen mijn moeder maar weer eens telefoon les geven!

Reputatie 7
Badge +15

@Jauk van der Craats Welkom op het forum. 

Wat vervelend om te lezen dat je moeder storing heeft gehad, zeker op het moment dat het gaat om een aansluiting met een alarm installatie. 

Helaas klopt het dat op het moment dat er sprake is van een storing wij dit niet van afstand kunnen zien, er zal dus melding gedaan moeten worden bij ons als dit het geval is. 

Ik kan mij zeker in deze situatie voorstellen dat dit erg lastig is! Dan is inderdaad het alternatief dat @Babylonia aandraagt een goede optie. 

Ook zou contact via chat via onze website een optie kunnen zijn. Uiteraard hoop ik vooral dat contact helemaal niet nodig is en alles storingsvrij blijft werken! 

Hoe moet een vrouw van 95 gaan chatten via de website als ze niet weet wat chatten is?

Reputatie 7
Badge +24

Hoe moet een vrouw van 95 gaan chatten via de website als ze niet weet wat chatten is?

Wat verwacht u nu van KPN? Dat KPN een paar helderziende personen in dienst neemt die kunnen zien of er storing is ofzo?

Een vrouw van 95, daar moet op gelet worden door andere personen. Telefoon kan het soms gewoon niet doen. 

Ik verwacht dat als KPN werkzaamheden verricht in een centrale en daar telefoon verbindingen opnieuw instelt, dat zij ook controleren dat deze functioneren. Dat is blijkbaar niet gebeurd.

Als werkzaamheden zijn verricht, mag je verwachten dat de eindcontrole plaatsvindt, zeker van een professionele organisatie als KPN die kwaliteit hoog in haar vaandel heeft staan.

Maak mij niets wijs over kwaltiet en kwaliteitssystemen volgens ISO etc. Ik heb ook gewerkt bij een organisatie die aan kwaliteitseisen voldeed: het was soms een gekwalificeerde puinhoop omdat kwaliteit gemaakt wordt door mensen. En als deze geen kwaliteitsgevoel hebben, of geen zin hebben, dan wordt het gewoon, ondanks alle goede bedoelingen, een slecht resultaat. Dan krijg je gewoon dat er excuses worden aangeboden en de rotte appels blijven. Er moet een mentaliteit zijn van zelfcontrole en bewustzijn. Dat is er blijkbaar niet voldoende. Daar kan KPN nog het nodige aan doen!

Reputatie 7
Badge +10

Bij KPN kan inderdaad nog heel wat worden verbeterd op een goede organisatie in de dienstverlening.
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar er zijn ook gewoon “standaard” werkzaamheden “in het veld” die binnen normale kantooruren en werktijden moeten worden opgelost. Daar zal niet alsnog een “crisis” team achteraan gaan met de nodige extra kosten die dat met zich meebrengt. Daar vallen individuele consumenten aansluitingen namelijk niet onder.

Juist in die wisselwerking wat in de gegeven “consumenten” omstandigheden praktisch gezien tegen aanvaardbare kosten werkbaar is, is zelf te kijken naar “reserve” oplossingen die kunnen voldoen in die mogelijke uitval, zoals eerder geopperd. Dat is niet KPN aan te rekenen.

Je zou in de gegeven omstandigheden van “geen telefonisch contact / alarm”, ook kunnen overwegen om voor de duur van de storingen / werkzaamheden je moeder zelf ter logeren in huis te nemen. Zodat ze niet is verstoken van de nodige zorg of kritische controle op haar gezondheid.

Gevaar bestaat natuurlijk wel dat ze na een paar dagen zorg bij je thuis eigenlijk niet meer weg wil. :slight_smile: