Beantwoord

Monteur komt niet en telefoon doet het niet

• 28 september 2018
  • 6 reacties
  • 160 keer bekeken

Goedenavond.
Na een jaar XS4ALL, nu weer terug bij KPN.
Omdat die eigenlijk gewoon tegenviel qua betrouwbaarheid en storingen.

Maar het begon al goed.
Tijdens het bestellen van mijn pakket, duidelijk aangegeven dat ik mijn huidige telefoonnummer wilde behouden. Heb ik ook bevestigd gekregen per mail.
Afgelopen woensdag zou de monteur komen tussen 15:00-17:00 uur.

Dus een middag vrij genomen. Alle apparatuur van de oude provider losgemaakt en weggehaald zodat het allemaal lekker snel geregeld kon worden. Niet dus. Om10 over half 5 een telefoontje. De monteur ging het niet redden vandaag. Mooi hoor! Een middag vrij voor niks opgenomen. En alles al losgemaakt.
Toen maar zelf geprobeerd. Alles werkt behalve de vaste telefoon. Dus toen maar gebeld met de klantenservice. die beweerden dat het modem nog niet geconfigureerd was met het KPN netwerk.
Dat konden zij helaas niet voor mij doen. En ik had opeens een ander nummer. Toen ik zei dat ik nummerbehoud had besteld beweerde de beste man dat ik mij waarschijnlijk vergist had. Hij kon daar niets van terugzien. Maar ik had het gewoon in de mail. staan. dus nu moet eerst het nieuwe nummer actief gemaakt worden op 2 oktober en dan kan ik weer een verzoek doen om mijn oude nummer terug te krijgen. Dit geeft mij helaas nu alweer het gevoel dat er bij KPN wederom afdelingen en mensen zijn die volledig langs elkaar heen werken. Van XS4all naar Kpn,, is 1 groep, hoe moeilijk kan het allemaal zijn?
Vooral het feit dat ik door de medewerker eigenlijk als gekke Gerrit werd weggezet, vind ik nog het meest irritant! krijg ik er nu alweer spijt van?

Mvg, Erik
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 oktober 2018, 18:35

Goedenavond Erik, excuses voor de late reactie!

Ik begrijp dat je niet stond te springen om opnieuw thuis te blijven hiervoor. Het aansluiten kan inderdaad ook heel goed zelf! Ik wil graag mijn best doen om je nummer alsnog te laten overnemen, alleen dan moet ik wel weten om welk nummer het gaat! Dan kan ik nog het een en ander proberen voor je. Ik namelijk wel dat je een vast nummer hebt aangevraagd, maar niet per se een die al bestond. Ik denk dat het daar mis gegaan is..

Zou je het nummer willen toevoegen aan jouw Forum Profiel (bij persoonlijke opmerkingen) of willen doorgeven in een privébericht?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Erik van der Bas
Da's geen goed begin voor je.
Ik ben ook van mening dat de monteur het niet kan maken om de afspraak ineens af te zeggen cq te verplaatsen naar een andere dag en tijd.
Ik heb in mijn leven geleerd: Sloop nooit iets of gooi nooit iets weg voordat je het nieuwe hebt.
Maar goed dat is nu achterafpraat waar je niets aan hebt.
Hopelijk wordt het snel voor je opgelost.

Webcare kan zien wat er mis is gegaan en je eventueel helpen als je vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel zet Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Erik, welkom op ons Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat een rare situatie die er nu gaande is.. Ik snap heel goed dat je er raar van opkijkt, dat allereerst de monteur niet komt (helaas kan dit soms gebeuren, uitlopende afspraken ervoor of onverwachte gebeurtenissen) maar óók nog dat blijkt dat je nummer niet meegenomen is in eerste instantie. Om te kijken of ik de telefonie werkend kan krijgen ontvang ik graag enkele gegevens, die kan je aanvullen in je Forum profiel zoals huistijger aangeeft!

Ben je trouwens ook nog niet teruggebeld voor een nieuwe afspraak met de monteur hiervoor? Dat zou namelijk bij een afzegging ook moeten gebeuren.. Ik hoor graag van je!
Badge
Beste huistijger en Suzan,

dank jullie voor de reacties.

Er werd mij wel verteld dat er een nieuwe afspraak gemaakt kon worden voor de volgende dag. Maar dat heb ik zelf afgewimpeld. Dan had ik er weer bij willen zijn en moest ik weer vrij nemen. Dus zelf gedaan. Op zich niet moeilijk. Had immers hiervoor het broertje van KPN. Dus de aansluitingen waren duidelijk. Het gaat mij ook meer om het feit dat het niet in 1 keer goed gaat. En dat mijn telefoonnummer niet behouden is terwijl ik dat toch duidelijk in de aanvraag stond. Maar goed, ik wacht maar af. Er schijnt ook firmware update voor het modem te zijn waardoor de gereed status geen roze lichtje meer is maar groen. Daar wacht ik ook nog op.

Gr, Erik
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Erik, excuses voor de late reactie!

Ik begrijp dat je niet stond te springen om opnieuw thuis te blijven hiervoor. Het aansluiten kan inderdaad ook heel goed zelf! Ik wil graag mijn best doen om je nummer alsnog te laten overnemen, alleen dan moet ik wel weten om welk nummer het gaat! Dan kan ik nog het een en ander proberen voor je. Ik namelijk wel dat je een vast nummer hebt aangevraagd, maar niet per se een die al bestond. Ik denk dat het daar mis gegaan is..

Zou je het nummer willen toevoegen aan jouw Forum Profiel (bij persoonlijke opmerkingen) of willen doorgeven in een privébericht?
Badge
Goedenavond Susan,
Maakt niet uit hoor. Gisterochtend belde mijn vrouw naar mijn werk. Er stond een KPN monteur voor de deur....... Ik had nog gezegd dat ik geen nieuwe afspraak wilde. Achteraf ben ik blij dat hij wel is geweest. Er moesten ook nog draden getrokken worden in de wijkkast, een straat achter mij. Wat betreft het telefoonnummer, ik voeg een knipsel toe van een mail van KPN. Daar staat toch duidelijk vermeld dat ik mijn nummer wilde behouden. Maar goed, de monteur vertelde mij dat ik morgen na 12:00 uur, kpn kon bellen met het verzoek mijn oude nummer terug te krijgen van XS4all. Tot die tijd heb ik geen telefoon want ik wilde geen tijdelijk nummer. Dus XS4all moet mijn nummer weer vrijgeven. Vind het nog steeds erg vreemd. En zojuist om 17:57 kreeg ik een SMS van KPN dat mijn verbinding gereed was en dat aansluiten nu mogelijk is. Weet niet wat ik daar nu moet. Ik zal mijn nummer even doorgeeven in een privebericht.
Met vriendelijke groet,

Erik vander Bas
Badge
Goedenavond,
Dankzij bemiddeling van Susan doet mijn telefoon het weer met mijn oude nummer!
Nogmaals dank Susan!

met vriendelijke groet,

Erik van der Bas

Reageer